Cautare




, Contributor

Sunt redactor Forbes Romania, coordonator al proiectului Forbes 50 cele mai influente femei din România, scriu despre cariere, educație și servicii medicale.

Forbes Woman |
|

50 influente: IOANA IORDACHE

  49 de ani CEO Leo Burnett România În timp ce responsabilitatea agenţiilor creşte, libertatea lor de a experimenta scade. Dar acest lucru nu împiedică grupul Leo Burnett să deţină cele mai multe trofee.
 aboneaza-te
50 influente: IOANA IORDACHE

 

Succesul e văzut de Ioana Iordache ca o realizare de echipă: „Nu avem „staruri“, ci o echipă cu diverse specializări care îşi pun energia, creierul şi talentul la bătaie ca să aibă împreună succes.” Cât despre influenţă, ea nu consideră că, personal, poate influenţa altceva decât agenţia sa. „Ori aici nu mi-am propus vreodată să influenţez ceva, ci doar să îmi fac treaba cât pot eu de bine şi să îi inspir pe colegi să facă la fel.”De 19 ani, Ioana Iordache conduce, alături de fratele său,grupul de comunicare Leo Burnett România, poziţionat în top 3 de pe piaţa românească şi cel care deţine cele mai multe trofee câştigate la festivaluri interne şi internaţionale. Şi anul acesta se anunţă fast pentru Burnett, cu multe campanii care au rezultate bune, dar Ioana Iordache îi lasă pe cei de la Effie (Premiile industriei de advertising pentru eficienţă) să ofere datele exacte peste câteva luni.În 1994, Ioana şi fratele său au înfiinţat agenţia Target, integrată în scurt timp în Leo Burnett. Dar abia după 2000 spune că a simţit că grupul a schimbat ceva semnificativ pe piaţă. „În primii ani am învăţat, industria era la început, nimeni nu ştia mai nimic. Au fost anii în care capitalismul era sălbatic. Industria noastră a avut şansa să lucreze cu şi pentru multinaţionale şi a avut astfel parte de un proces de training foarte rapid, a ars multe etape şi a trebuit să ajungă la nivel occidental în doar câţiva ani.” După 2001, odată cu venirea lui Bogdan Naumovici în grup, Leo Burnett a luat câţiva ani la rând premiul Ad’Or (cel mai important premiu pentru creativitate). „Atunci am simţit că lucrurile au început să se schimbe în bine”, spune Iordache.

Managerul adaugă că, în anii 2000, acest premiu şi creativitatea erau extrem de importante, şi pentru agenţie, şi pentru clienţi. „Voiam să arătăm că ea vinde. Voiam să avem campanii care să câştige şi premii creative şi de eficienţă. Acum, pe lângă faptul că a venit criza şi clienţii sunt mult mai reticenţi, au nevoie de justificări în rezultate pentru orice acţiune întreprinsă, s-au schimbat multe în zona comunicării, de la tehnologie la viteza cu care reacţionăm, universul în care se mişcă brandurile şi targetul, felul în care ne uităm la consumatori şi modul în care ei interacţionează cu brandurile şi mesajele acestora”.

Iordache consideră că responsabilităţile pe care le au agenţiile acum sunt mult mai mari decât în 2000. „Libertatea de a experimenta pe care o are o agenţie în momentul acesta e mult mai mică. Pe vremuri, poate că mergeam pe principiul trial and learning, ratam ceva, dar ne ieşeau alte lucruri. Acum orice ratare costă şi atunci şi noi suntem mult mai disciplinaţi. Ce primează sunt interesele clientului”, adaugă ea.

Proiectul de cercetare Leo She, de pildă, a urmărit o cunoaştere mai bună a publicului feminin, căruia îi sunt destinate multe dintre produsele clienţilor Leo Burnett, şi eliminarea clişeelor. Rolul cercetărilor este de a-i aduce pe creativi cât mai aproape de realitate. Fiecare dintre agenţiile digitale ale grupului realizează studii repetate pe diverse segmente, pentru a ţine pasul cu schimbările din viaţa consumatorilor.

GALERIE FOTO: 50 cele mai influente femei

Citeşte şi: Puterea femeilor, noua normalitate. 50 cele mai influente

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii