Cautare




, Contributor

Sunt redactor Forbes Romania, coordonator al proiectului Forbes 50 cele mai influente femei din România, scriu despre cariere, educație și servicii medicale.

Forbes Woman |
|

50 influente: DANA CORTINA

  46 de ani Director General Porsche Inter Auto Dana Cortina consideră că performanțele în management nu au un index specific pentru femei sau bărbați. Însă femeile au anumite avantaje.
Dana_Cortina.jpg

 

Nu sunt mulţi manageri români care au fost decoraţi de ţara de origine a companiei lor. Anul acesta Dana Cortina a primit de la statul austriac medalia de aur pentru servicii deosebite. Dacă am merge în marşarier cu 15 ani în urmă, am găsi-o pe Dana Cortina în momentul lansării unei companii de automobile de lux pe o piaţă incipientă. Tocmai revenise în ţară după câţiva ani petrecuţi în Austria şi se bucura de şansa oferită de Porsche Holding, care voia să înceapă activitatea de importator şi retailer aici. Project manager la început, om de legătură între Salzburg şi Bucureşti, apoi director executiv şi director general, Cortina e astăzi la conducerea celui mai mare dealer auto din ţară, Porsche Inter Auto România, importator şi distribuitor exclusiv pentru mărcile Bentley, Lamborghini şi Porsche în România. Compania comercializează şi automobile Volkswagen, Skoda şi SEAT.Deşi lucrează mai ales cu bărbaţi în următoarea linie de management, Cortina spune că nu i-a plăcut niciodată să gândească în categorii de gen. „Într-o poziţie de management şi mai ales în perioadă de criză puternică, aşa cum e în industria noastră, caracteristicile necesare nu depind de gen. E vorba de  determinare, de capacitatea de a lua decizii foarte rapid, de multe ori radicale, instinctul de a simţi riscul din timp şi a-i contracara efectele, de viziune, strategie.” Cortina vorbeşte ca un manager care a supravieţuit crizei şi chiar a făcut performanţă: 2012 a fost al doilea cel mai bun an din istoria Porsche România. Marca Porsche a livrat 138 de automobile clienţilor români, depăşind cu peste 35% performanţele din 2011. Pentru anul acesta, compania condusă de Cortina îşi propune să livreze peste 150 de automobile, iar numeroasele lansări programate îi permit să fie optimistă.Managerul recunoaşte că în criză reacţionează cel mai bine, de altfel nici nu a cunoscut perioade de acalmie. “Femeile au o capacitate de analiză şi autoanaliză puternică, la rece , privesc realitatea în faţă  cu mai puţin orgoliu.” Criza a fost un bun profesor, conform spuselor sale, dar  şi dur:  “Cel mai dificil era că luai nişte măsuri, dar nimeni nu îţi putea spune dacă sunt cele bune.” Rezultatul a fost însă fericit în cazul său, firma neavând niciun an cu rezultat negativ.

Managerul a lucrat dintotdeauna cu echipe multiculturale (coreeni, austrieci, români) şi mărturiseşte că nu a gândit niciodată  în categorii, pentru că a avut experienţe interesante şi mai puţin interesante cu toţi. „În muncă m-au ajutat disciplina pe care o aveam, dar şi flexibilitatea şi imaginaţia pe care le avem ca români”. Cortina vrea, de asemenea, să demonteze clişeele negative privind românii: „Am o echipă de oameni extrem de implicaţi şi de muncitori, care, atunci când a fost nevoie să pună osul la treabă, cum se spune, nu m-au întrebat niciodată de ore suplimentare.”

GALERIE FOTO: 50 cele mai influente femei

Citeşte şi: Puterea femeilor, noua normalitate. 50 cele mai influente

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii