Cautare




, Contributor

Social Media Coordinator

30 sub 30 |
|

30 sub 30: Vânzătorul de muzică

La prima vedere, IT-ul și concertele nu au foarte multe în comun. Fondatorul MyTicket.ro, Bogdan Tudor, a demonstrat însă contrariul.
Bogdan Tudor

Pasionat de tehnologie, Bogdan Tudor a decis să lucreze ca administrator web. Întâmplarea a făcut însă ca prima companie la care a lucrat să fie o casă de discuri și așa a intrat în contact pentru prima dată cu industria muzicală. Alături de doi co-fondatori a creat apoi musicexpress.ro, un portal de muzică, știri despre artiști, videoclipuri și albume, care au ajuns la 1.000 de utilizatori pe zi. În 2005, aflați în căutarea unei metode de monetizare a portalului, parteneriatul media pe care l-au făcut pentru concertul Tiesto din România le-a dat ideea să-i vândă și biletele pe site-ul lor. Au vândut doar câteva sute de bilete, însă au decis să continue în această direcție. „Eram tânăr, voiam doar să-mi găsesc o ocupație,” povestește acum Tudor.

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

Tot 2005 este anul în care a fost fondat și Emagic, o companie din industria divertismentului care avea nevoie de un sistem profesionist de distribuţie a biletelor pentru concertele pe care le organiza. Tudor a întrezărit oportunitatea și așa a luat naștere, în primăvara anului 2006, distribuitorul de bilete MyTicket.ro. „Am fost primul serviciu profesionist de ticketing din România”, povestește cu mândrie Tudor. În momentul lansării serviciului, plata biletelor comandate online se făcea doar cu cardul, de aceea Tudor consideră că „am fost unii dintre pionierii sistemului online de plăți”. Ulterior și-au dat seama că piața din România nu este încă pregătită pentru acest pas și au adăugat și alte metode de plată.

Aflați cine sunt ceilalți membri ai promoției 2014 a Forbes România “30 sub 30”.

După aproape șapte ani în care în România nu concertase niciun artist internațional, 2006 a fost anul în care a venit Depeche Mode, acesta fiind primul concert al cărui unic distribuitor a fost MyTicket.ro. „Ne-a ajutat în branding, brand awareness și loialitatea clienților față de noi”, explică fondatorul. Pe parcursul celor opt ani, de la înființarea MyTicket.ro până în prezent, compania a fost unicul distribuitor al multor concerte de amploare din România, cei mai renumiți artiști pentru care a lucrat fiind Madonna, Sting, Metallica, Shakira și Depeche Mode. Cel mai mare și cel mai dificil de gestionat a fost concertul Madonnei, explică Tudor, unul dintre motive fiind că nimeni din companie în afară de el nu a știut pentru ce artist lucrează, iar concertul ale cărui bilete s-au vândut cel mai rapid a fost cel al lui Sting, când stocul de bilete a fost epuizat în doar trei zile.

MyTicket.ro a început cu o echipă de trei angajați, în 2006, până în prezent echipa crescând la nouă angajați. Cel mai dificil moment din istoria companiei a fost insolvența lanţului de librării Diverta, cu care din momentul fondării, timp de patru ani, MyTicket.ro a colaborat. Din 2010 însă, a preluat și divizia de ticketing a Divertei, detaliază Bogdan Tudor. Cel mai dificil an a fost 2009, când ar fi trebuit să aibă loc cel de-al doilea concert Depeche Mode din România, însă a fost anulat și MyTicket.ro a trebuit să restituie toți banii de bilete. Tudor a găsit de fiecare dată o metodă de a gestiona criza, pentru că a plecat de la premisa că „întotdeauna există o soluţie de rezolvare. Trebuie doar să ştii cum să o analizezi.”

Bogdan Tudor nu este adeptul stabilirii unor obiective pentru afacere, explicând că „dacă îți stabilești un obiectiv, riști să fii dezamăgit dacă nu-l îndeplinești”. Dacă ar trebui totuși să definească un obiectiv pentru MyTicket.ro, acesta ar fi extinderea la nivel regional. Procesul este într-o fază incipientă deja, MyTicket.ro fiind distribuitorul de bilete al unui festival din Serbia. Definindu-se ca „o persoană căreia nu-i place să riște foarte mult”, Bogdan Tudor preferă să nu accelereze procesul, pentru că, „în momentul în care ai vrut să ieși pe piața internațională și ai făcut un pas greșit, nu ai o a doua șansă”, după cum explică el.

Citiți textele integrale în ediția tipărită a revistei, dar și în variantă digitală a revistei din webviewer sau în aplicația de iPad a Forbes România.

GALERIE FOTO: “30 SUB 30” 2014

Aflați cine sunt membrii promoției 2013 a Forbes România “30 sub 30”. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii