Acum, el conduce mai departe strategia de dezvoltare a LiveRail și este mereu cu ochii pe evoluția spectaculoasă a online-ului.
În urmă cu șapte ani, Andrei Dunca, împreună un alt prieten pasionat de tehnologie, Mark Trefgarne, puneau bazele unei companii, care anul trecut a fost cumpărată de Facebook pentru o sumă de circa 400-500 de milioane de dolari, potrivit estimărilor TechCrunch. LiveRail este o platformă de management a publicității video, care, printre altele, vine în sprijinul clienților de publicitate.
Vezi cine sunt ceilalți membri ai generației 2015 Forbes “30 sub 30”
„Dacă ar fi să aleg câteva cuvinte care să descrie acea perioadă de început, acestea ar fi: naiv, dornic, devotat, foarte muncitor și neexperimentat (eu aveam 23 de ani, iar Mark, celălalt cofondator, avea 24), dar asta nu ne-a descurajat și am creat primele produse LiveRail într-un ritm destul de alert. Însă asta a presupus foarte multă muncă – nopți, zile, weekenduri întregi”, povestește Andrei Dunca.
De ce au ales această nișă de business în tehnologie? Pentru că au fost siguri, încă de la început, că media va suferi transformări majore în ceea ce privește consumul de conținut, în timp. „Am știut că, exact ca în industria muzicală, va avea loc o tranziție și în cazul celei video, se va trece de la televiziunea tradițională/clasica vizionare a videoclipurilor, la online, iar banii obținuți din publicitate vor fi nevoiți să urmeze același trend și se va crea nevoia unei tehnologii avansate pentru gestionarea publicității”, explică Andrei Dunca. De asemenea, el mai spune că au fost încurajați și de achiziția YouTube de către Google. „O mișcare foarte îndrăzneață, la momentul respectiv, ce nu părea să aibă prea mult sens din punct de vedere financiar, dar care avea în spate o gândire strategică sănătoasă”, mai spune tânărul antreprenor.
LiveRail a luat naștere la Londra, orașul natal al lui Mark Trefgarne, dar și-au dat curând seama că pentru a evolua și a ajunge acolo unde își doreau aveau nevoie de finanțare, iar următorul pas a fost mutarea în Silicon Valley, în Statele Unite. Prima finanțare a venit un an mai târziu de la Pond Ventures, un fond americano-britanic care investește în startupuri din IT.
Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent
Această primă finanțare a fost în valoare de 500.000 de dolari, dar au urmat și altele, atrăgând în total, până în prezent, finanțări de circa de 12 milioane de dolari de la Pond Ventures.
Andrei Dunca, este absolvent al Facultății de Calculatoare din cadrul Universității Tehnice din Cluj-Napoca. Spune că e îndrăgostit de tehnologie încă de mic, iar această pasiune a fost moștenită de la tatăl său, care i-a cumpărat primul calculator când Andrei era prin clasa a șasea.
A lucrat în domeniul IT încă din timpul facultății și pe lângă LiveRail – despre care spune că rămâne cel mai interesant proiect la care a lucrat până acum –, el este și unul dintre cofondatorii platformei Trilulilu, condusă de Sergiu Biriș.
Cât despre planurile de viitor, Andrei declară că se concentrează în totalitate pe proiectele LiveRail. „Publicitatea video înregistrează cea mai mare creștere în online – fie că vorbim de desktop sau de zona de mobile. Facebook a investit în creșterea capabilităților sale de video advertising prin: lansarea de video ads premium, extinderea capacității de targetare și prin achiziția LiveRail. Până la urmă, alăturarea LiveRail la Facebook a fost un pas înainte în acest întreg proces”, argumentează cofondatorul LiveRail.
Așa că, în ciuda dorului de casă, de familia și prietenii de aici, nu crede că se va întoarce prea curând în România pentru că acum este mult prea legat de dezvoltarea LiveRail, ca parte a Facebook. Nu știe încă dacă va investi și în alte companii, dar este sigur că nu ar investi niciodată într-un business pe care să nu îl înțeleagă pe deplin și la care să nu poată aduce plus valoare.
ANDREI DUNCA
30 de ani
LiveRail
cofondator și engineering manager
Punea în urmă cu șapte ani, alături de alți tineri pasionați de tehnologie, bazele unei companii care anul trecut a fost cumpărată pe bani mulți de Facebook, iar, azi, lucrează în cadrul companiei americane.