Cautare




, Contributor

30 sub 30 |
|

30 sub 30: Succesul ca joacă

Gabriel Dobocan, Sebastian Văduva și Andrei Marinescu
La nivel mondial, tehnologia creată de Appscend este folosită de peste  4.000 de utilizatori, iar rezultatele firmei cresc cu aproximativ 200-300% de la an la an.

Cei trei tineri prezentați în acest articol au început invers decât majoritatea oamenilor de afaceri – mai întâi au promovat antreprenoriatul și abia apoi s-au apucat să îl practice. Ca studenți la Politehnică, i-au prins gustul din Asociația D’Afaceri (care avea acest scop), și-au creat o rețea de contacte utile și s-au format ca echipă. Pe când aveau 21 de  ani, au fondat Vitality Media, o firmă de outsourcing. Această zonă i-a condus trei ani mai târziu către Appscend, pe care l-au gândit ca pe un set de unelte pentru a facilita accesul la zona de mobilitate, un fel de platformă pentru mobile.

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

Ar fi putut continua uşor cu Vitality Media,  dar nu era ce voiau ei. Îşi doreau mai mult o companie bazată pe produse, nu pe servicii, care să aducă valoare prin idei, nu doar să execute. „În România, talentul în zona de IT poate fi folosit și pentru a crea o valoare adițională, construind produse și nu vânzând ore de lucru clienților din vest care au interese strict financiare. Există cu siguranță mult talent în țară și noi ne-am simțit cumva motivați de ideea asta“, explică Sebastian Văduva.

GALERIE FOTO: “30 sub 30” 2014

Aflați cine sunt membrii promoției 2013 a Forbes România “30 sub 30”. 

După scurte experiențe ca angajați, cei trei – Sebastian Văduva, Gabriel Dobocan și Andrei Marinescu  – au pornit Appscend, în 2011. La trei ani distanță, sunt zece persoane în echipă. Ca rezultate, firma crește cu aproximativ 200-300% de la an la an, estimează ei, ceea ce anul trecut s-a tradus într-o cifră de afaceri de aproximativ 500.000 de dolari, cu o rată a profitabilităţii estimată la circa 25%. Dar când vorbesc despre extindere, cei trei dau dovadă de o înțelepciune care lipsește multor antreprenori cu experiență: “să te extinzi și să aduci oameni pe capete e o strategie care nu se dovedește a fi neapărat bună. Dacă te grăbești să iei în echipă oameni care nu rezonează la aceleași valori ca tine, ar putea să te tragă mai mult în jos”. Mai ales că nu e ușor de găsit profesioniști în domeniu, afirmă tinerii, în urma experiențelor anterioare.

Appscend își dezvoltă acum platforma pentru aplicații mobile, mai exact s-a specializat în aplicațiile second screen, care reacționează în timp real cu o emisiune de televiziune, un conținut oferit utilizatorului pe un alt fel de ecran. Este vorba de  o piață nouă, o zonă neexplorată în care au deja un start foarte bun: „tot ce-am făcut noi de-a lungul a doi ani și jumătate se potrivește mănușă cu nevoile din piața asta”, spun ei.  Appscend a creat deja anul trecut două astfel de proiecte de succes pentru două dintre cele mai urmărite show-uri de televiziune din România («Românii au talent» și «Vocea României»). Ambele au avut între 120.000 și 150.000 de descărcări în câteva zile. Aplicația permitea telespectatorilor să interacționeze cu show-ul, să voteze, să primească întrebări pentru concursuri în timp real, toate direct de pe telefonul mobil.  Cei de la Appscend văd  o oportunitate în această zonă, deoarece modul de a consuma conținutul media s-a schimbat radical atunci când au apărut mai multe tipuri de ecrane și „device”-uri care concurează. Ideea lor este de a aduce toate obiceurile de consum de conținut într-o singură experiență.

Aflați cine sunt ceilalți membri ai promoției 2014 a Forbes România “30 sub 30”.

Aplicațiile lor au fost primele aplicaţii second screen lansate în Europa Centrală și de Est, dar în SUA, Marea Britanie, Germania acestea sunt de mult cunoscute şi au un mare succes. Drept urmare, fondatorii Appscend vor să îşi facă un loc în aceste pieţe (unde au deja colaborări), iar de curând au avut întâlniri cu posturi TV și companii de media din SUA. La nivel mondial, tehnologia produsă de Appscend e folosită de peste  4.000 de utilizatori.

Au fost abordați de eventuali cumpărători, dar cei trei nu cred că a venit încă momentul să vândă, pentru că mai au de lucru și de… joacă. Le place să investească în experimente și le place și libertatea de a alege orice cale doresc, din punct de vedere tehnic.  La plecarea din țară afirmă că nu s-au gândit serios, pentru că s-a întâmplat să le meargă bine aici și lucrurile s-au „legat”.  În plus, spun ei, „în zona de tehnologie, faptul că ești în România sau în oricare altă ţară din UE este cam același lucru, iar noi ne mișcăm mult în piață. Într-adevăr, SUA este altceva, acolo vorbești de alt nivel de investiții, dar în UE piața are cam aceleași păcate peste tot. Un om talentat poate deveni stăpân pe piața sa locală, fie că ea se cheamă România sau Germania.”

Și pentru că și-au început cariera încurajându-și colegii să devină antreprenori, acum că au propria experiență au și mai multe de adăugat: „E de zece ori mai greu, dar sunt și de zece ori mai multe satisfacții”.

Citiți textele integrale în ediția tipărită a revistei, dar și în variantă digitală a revistei din webviewer sau în aplicația de iPad a Forbes România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii