
Răzvan Stănescu s-a născut în Brăila și a urmat apoi cursurile Facultății de Marketing din cadrul ASE București. Ultimul an de facultate l-a continuat cu o bursă, la Universitatea Santiago de Compostela, în Spania. Parcursul educațional a fost completat de programul de Masterat, un Double Degree International Business CEMS la University College Dublin (Michael Smurfit) și un exchange la Rotterdam School of Management.
Un punct important în dezvoltarea sa pe plan profesional, cât și personal, a fost reprezentat de activitatea sa în industria de FMCG, în cadrul Arla Foods, cel mai mare producător de lactate din țările scandinave, care operează în 30 de state din lume. Două dintre cele mai reprezentative proiecte ale sale din cadrul companiei s-au desfășurat în Arabia Saudită și Africa de Vest.
Vezi cum arată generația „30 sub 30” în 2019
Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent
„În Arabia Saudită am avut prima experiență de leadership în vânzări și strategie. Obiectivul principal a fost articularea unei strategii de identificare, segmentare și servicing a clienților vechi și noi. Proiectul a avut și o componentă de «muncă de teren» (field sales), unde împreună eu echipa mea am divizat teritoriul Arabiei Saudite (de 10 ori mai mare ca suprafața României) și am ajutat organizația locală să ruleze proiectul”, descrie Răzvan activitatea sa derulată pe continentul asiatic.
Despre experiența din Ghana (Africa de Vest), tănărul spune că a fost cea mai mare provocare din întreaga sa carieră, întrucât proiectul a fost derulat într-o piață emergentă, unde 95% din comerț încă se desfășoară pe canale tradiționale de distribuție. Acolo, satisfacția de a intra cu un nou produs nou a fost și mai mare pentru întreaga echipă de management din care făcea parte Răzvan.
Cu empatie, dar mai ales cu o curiozitate care-l îndeamnă mereu să descopere lucruri noi, Răzvan Stănescu a intrat în iulie 2017 în echipa Kellog’s (sediul din Hamburg), lider mondial în producția de cereale pentru mic-dejun, unde este responsabil de dezvoltarea portofoliului de produse și implementarea strategiei comerciale a grupului în 18 țări din CEE.
Deși și-a construit o carieră solidă în afara granițelor țării, Răzvan nu exclude posibilitatea de a se reîntoarce în România, în măsura în care s-ar ivi o oportunitate. El a învățat de-a lungul timpului să fie modest, dar mai ales încrezător în cine este și de unde vine.§