Cautare




, Contributor

Sunt redactor Forbes Romania, coordonator al proiectului Forbes 50 cele mai influente femei din România, scriu despre cariere, educație și servicii medicale.

30 sub 30 |
|

30 sub 30: Profesorul de cafea

Mihai Panfil
A readus în Bucureşti un alt fel de cafenea, în care nu aparenţele contează,  şi este, poate, pe cale de a reînvia cultura cafenelei de altădată. Cu o listă mult mai extinsă de arome.

Mihai Panfil, barista, are nas nu doar pentru cafea, ci și pentru afaceri. Poate nu dintre cele care aduc milioane de euro, dar pentru o afacere de nișă care a strâns în câteva luni o întreagă comunitate de pasionați, cu siguranță. Ca specialist îndrăgostit de domeniu, ar putea fi un exemplu de „cum să faci o afacere din ceea ce îți place“. În business a intrat acum 5 ani, la 23 de ani, când a creat, împreună cu asociatul său Bogdan Nicolae, Barmania, o firmă de consultanţă în serviciile HoReCa şi o școală pentru profesioniștii în domeniu.

Dar apoi s-a specializat în cafea în Italia, unde a urmat o școală de profil timp de doi ani, ba chiar a văzut și trecut prin toate fazele de producţie a cafelei, vizitând plantații în Columbia, la care foarte puţini oameni au  acces.

Aflați cine sunt ceilalți membri ai promoției 2014 a Forbes România “30 sub 30”.

A fi un barista sau specialist în prepararea cafelei nu înseamnă doar a cunoaște anumite proceduri sau reacții chimice. Panfil vorbește despre simț artistic, creativitate, atenție la detalii. Este vorba, desigur, despre detalii, precum gramaj, textură, utilizarea unor aparate, dar și despre arta degustării. În Bucureşti, un oraș în care cafenelele  s-au deschis (şi apoi închis) mai des decât …umbrelele, Panfil nu vorbește despre profit, ci despre educație. „ În Columbia mi-am dat seama că este mai uşor să educi oameni într-ale cafelei într-o cafenea, decât printr-un training, fiindcă astfel poți simți, gusta, mirosi”, spune el. Specialistul a creat astfel o locaţie pilot, care să cuprindă tot ce înseamnă universul cafelei  şi aşa s-a născut coffee-shop-ul Origo, un alt fel de cafenea deschisă tuturor, un loc al împătimiţilor care ştiu să facă diferenţa dintre o Columbia şi o Etiopia.   Încă e prea devreme să vorbească despre rentabilitatea cafenelei, dar cert e că a investit 70.000 de euro şi trei ani în deschidere. Locul a fost ales cu aceeași grijă cu care se alege un melanj de boabe, pentru că antreprenorii, Panfil și asociatul său, au avut criterii precise.

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

Panfil a organizat numeroase proiecte educaţionale legate de cafea, împreună cu Asociaţia Barmania şi  a realizat chiar o competiţie, Barmaniada, care l-a ajutat să dezvolte o comunitate de barista.  Pe lângă acestea, în cinci ani de activitate, firma sa de consultanţă a organizat peste 150 de cursuri cu diferite specializări din domeniul HoReCa, la care peste 25 traineri din afara ţării au fost invitaţi pentru a susţine cursuri speciale.

Citiți textele integrale în ediția tipărită a revistei, dar și în variantă digitală a revistei din webviewer sau în aplicația de iPad a Forbes România.

GALERIE FOTO: “30 SUB 30” 2014

Aflați cine sunt membrii promoției 2013 a Forbes România “30 sub 30”. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii