Cautare




, Contributor

Social Media Coordinator

30 sub 30 |
|

30 sub 30: Privind spre viitor

Încă de la apariția ochelarilor Google Glass în iunie 2012, Sergey Brin, șeful Google, a putut fi văzut testându-i în metroul din New York. Deși nu există studii care să ateste conexiunea strânsă dintre transportul urban și Google Glass, Emil Dăncescu şi Dan Petrescu au întrezărit o oportunitate.
Emil Dăncescu și Dan Petrescu

În urmă cu patru ani, Emil Dăncescu a creat un website care includea harta Bucureștiului, pe care erau reprezentate toate rutele mijloacelor de transport în comun și care le permitea utilizatorilor să găsească traseul optim dintre două puncte. Website-ul a fost dezvoltat în primă instanță din pură pasiune, fără vreo intenție de monetizare. Ideea i-a aparținut lui Emil și a fost inspirată din experiența sa de student din provincie care se confrunta pentru prima dată cu sistemul încurcat de transport în comun din București.

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

Emil s-a ocupat de dezvoltarea website-ului, căreia i-a urmat dezvoltarea de către Dan, actualul CTO-ul companiei, a unei aplicații mobile, compatibilă cu sistemele de operare iOS, ulterior fiind dezvoltată şi o aplicaţie compatibilă cu sistemul Android. Totul era însă văzut de co-fondatori ca un proiect secundar.

Ideea de monetizare a apărut pentru prima dată în noiembrie 2011, când au participat la un concurs care premia ideile care pot schimba fața Bucureștiului. Ideea care a obținut locul întâi a fost premiată cu 20.000 de euro, în timp ce Transport Urban, care s-a clasat pe locul doi din cele șase sute de idei, a primit un tricou. Acest lucru i-a motivat să transforme Transport Urban în ceva mai mult decât un proiect secundar.

Aflați cine sunt ceilalți membri ai promoției 2014 a Forbes România “30 sub 30”.

Deși principiul pe care se bazează cei doi este „pasiunea contează mai mult decât investiția”, suma de 40.000 de euro dată de Dan Boabeș, fondatorul SimPlus, în 2012 în schimbul a jumătate din acțiuni, nu a făcut altceva decât să accelereze dezvoltarea start-up-ului. Au decis să fondeze o companie care să dezvolte atât Transport Urban, cât și alte aplicații mobile, și astel a luat naștere Concept Apps, un joint venture între SimPlus și Asociația Concept Urban.

Pentru că aplicația se numește Transport Urban, nu Transport Urban București, co-fondatorii au decis să introducă și hărțile altor orașe din România. Primul a fost Ploieștiul, orașul lor natal, urmat treptat de Brașov, Constanța, Cluj, Iași și Timișoara, și, în prezent, varianta beta este utilizabilă în Alba-Iulia, Craiova şi Sibiu. În toamna anului 2013, Transport Urban a devenit partener Google, căruia îi furnizează datele sistemului de transport în comun pentru Google Maps, funcție pe care acesta  nu o avea până acum disponibilă pentru România.

Planurile pentru 2014 includ refacerea completă a aplicației, care va fi „suficient de versatilă pentru a fi alimentată cu informații de transport public de oriunde în lume”, după cum explică tinerii, care plănuiesc deja să extindă aplicația către orașele mari din Europa.

Noua versiune premium, disponibilă tot gratuit din prima jumătate a anului 2014, va fi „mult mai centrată pe utilizatorul final”. Utilizatorii vor putea să stabilească puncte favorite, precum «acasă» sau «serviciu», să își salveze rutele favorite și să le poată accesa și fără conexiune la internet. În plus, aplicația va oferi orarele mijloacelor de transport în comun și, dacă orașul are un sistem de planificare al sosirilor, utilizatorii vor primi notificări înainte de sosire.

Din perspectiva regiilor de transport în comun, prin intermediul cărora cei doi monetizează aplicația, Transport Urban este un instrument de colectare a datelor și o metodă de informare mai eficientă a călătorilor. În plus, Transport Urban este primul instrument din România care oferă informații despre intenția și nevoile de călătorie a oamenilor, pe baza analizei datelor oferite de aplicație, explică co-fondatorii.

Concept Apps a încetat în toamna anului 2013 să fie doar dezvoltatorul Transport Urban și al altor aplicații compatibile cu sistemele Android și iOS, devenind și prima companie din România care dezvoltă aplicații pentru Google Glass, conform fondatorilor. Deși pentru prima lor aplicație, care este totodată prima aplicație de taxi pentru Google Glass din lume, au fost doar dezvoltatori, planurile de viitor ale celor doi includ și propriile aplicații compatibile cu Google Glass.

La începutul anului 2014, Concept Apps a lansat pe piața internațională o nouă soluție web pentru operatorii de transport public, Transit Director, o suită de soluţii web şi mobile care facilitează colectarea, administrarea, publicarea și analizarea datelor de transport de către operatorii de transport public, după cum o descriu co-fondatorii. Din moment ce au lansat  Transit Director pe piața internațională a operatorilor de transport public, co-fondatorii Concept Apps se pregătesc acum pentru o nouă rundă de investiții.

Citiți textele integrale în ediția tipărită a revistei, dar și în variantă digitală a revistei din webviewer sau în aplicația de iPad a Forbes România.

GALERIE FOTO: “30 SUB 30” 2014

Aflați cine sunt membrii promoției 2013 a Forbes România “30 sub 30”. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii