Cautare




, Contributor

30 sub 30 |
|

30 sub 30: Portretul artistului în business

Cristian Popescu
Tânărul Cristian Popescu este dovada că un artist talentat și un om de publicitate ingenios pot coexista armonios sub o titulatură simplă și cu responsabilități complexe: designer de interior.

Conceptul și desenul nu pot exista unul fară celălalt: degeaba desenezi grozav dacă nu ai o idee bună și degeaba ai idei dacă nu le poți transpune în imagini“, îmi explică, înflăcărat, Cristian Popescu, în timp ce ne plimbăm, în showroom-ul Innova, printre cele mai noi creații ale brandului său de mobilier, botezat ,,ByCristian”. 

Convins că orice formă de artă are două fațete, dintre care una trebuie să fie neapărat funcțională, și colecția pe care a lansat-o în iarnă are tot un nume compus: ,,Shapes and Shades”. Forme și umbre, cele două coordonate în care se înscriu creațiile lui Cristian: piese de mobilier și corpuri de iluminat, ieșite din imaginația proprie și definitivate fizic într-o fabrică din Austria.

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

Minimaliste ca aspect, creațiile lui au forme rotunjite și o armonie a proporțiilor care le face mult mai prietenoase cu ochiul privitorului, numele fiecărei piese în parte fiind o mică portiță deschisă către poveste: UFO Chair, care seamănă cu o farfurie zburătoare, este inspirat de fapt de scaunul tradițional oltenesc; LADY CHAIR are o formă continuă și armonioasă, inspirată din silueta unei femei; FISH CHAIR are laturile inspirate din mustățile peștilor, iar OUT TABLE se numește astfel pentru că este gândită cu picioarele ieșite în afară. Semnătura de design a tânărului în vârstă de 28 de ani este scobitura discretă din mijlocul fiecărei mese, cu un scop cât se poate de precis: un loc în care să se așeze vaza cu flori, elementul pe care Cristian îl consideră indispensabil într-o casă.

Aflați cine sunt ceilalți membri ai promoției 2014 a Forbes România “30 sub 30”.

Tot prin prisma dualității dintre artă și simț practic, fiecare detaliu estetic are și o explicație funcţională, cum ar fi mesele de dining, a căror formă rotundă este întreruptă, în dreptul fiecărui scaun, de o tăietură făcută special pentru confortul mesenilor, astfel încât să-și poată sprijini în mod elegant mâinile. Mai mult chiar, spătarul fiecărui scaun se înscrie în aceeași rază a tăieturii, pentru ca, lipind spătarul de masă, scaunele să „dispară“ pur și simplu dedesubt, fără a mai ocupa loc prețios.

Cel mai drag obiect dintre cele create până acum rămâne însă lampa Moonlight, gândită ca o sursă de lumină caldă și mai prietenoasă decât clasicele aplice și veioze. „M-am gândit să imit lumina Lunii pline, care e puternică, dar nu te orbește, poți să te uiți la ea“, explică designerul.

Soluția tehnică pe care a găsit-o a fost o tijă metalică, prevăzută pe toate laturile cu leduri, rezultând o lumină odihnitoare pentru ochi și plăcută. Nu e făcută să lumineze toată camera, dar îți oferă confortul cititului și dă camerei o atmosferă plăcută, de Lună în creștere. „Am avut prototipul în cameră un an de zile și am conviețuit cu el“, zâmbește Cristian. „L-am testat din toate unghiurile posibile“.

Colecția completă are încă pe-atâtea piese, dar Cristian vrea să le dezvăluie treptat, pentru a nu arunca totul pe piață dintr-o dată. Mai ales că, în ziua de azi, în design contează mai mult ca niciodată să poți transmite o poveste vandabilă. „Sunt conștient că nu pot crește peste noapte, așa că mi-am acordat un termen de cinci ani în care să înceapă să se vadă una-alta“, recunoaște Cristian. Pare o perioadă de timp realistă, în care oamenii să apuce să-i cunoască creațiile, dar și un răgaz suficient pentru a-și crește și proiectele complexe de design interior, pe care le desfășoară atât în țară, cât și în străinătate. Un domeniu în care se poate considera deja în liga ,,veteranilor”, cu experiență și reputație solidă în spate.

Înainte de a pune bazele propriului studio de creație – Dorks Creative Studio – Cristian a petrecut șase ani prin agențiile de publicitate, ocupându-se de toată paleta de activități de creație, de la branding și animație la packaging și producție. „By Cristian” s-a născut din nevoia de a găsi soluții de design interior pentru clienții săi, dar a luat naștere în perioada în care lucra în advertising, fiind fiind produsul abilității extraordinare de multitasking pe care o cere acest domeniu. „Vorbești de o campanie, ești atent la ceea ce se discută în jurul tău, dar în același timp desenezi altceva și îți vin tot felul de idei, fără legătură cu tema discuției“, explică el. „Toți oamenii din publicitate fac asta, e ceva normal“. Ca un calculator care rulează un program, în timp ce anumite ferestre rămân deschise în background, procesându-și la rândul lor datele.

Când predă la cheie un proiect de design interior unor persoane cu care s-a înțeles bine și cu care s-a creat o conexiune prietenească, obișnuiește să le facă un cadou inedit: un tablou pictat chiar de el, care să se potrivească spiritului casei. Un mod de a lăsa deschisă o portiță spre imaginație, la fel ca în denumirile „cifrate“ pe care le dă pieselor sale de mobilier. „Important e să te provoace să te întrebi de ce un lucru este așa cum este“, zâmbește el. „Nu există niciodată un singur răspuns corect, dar important e să-ți dorești să cercetezi mai departe“.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii