Cautare




, Contributor

Social media |
|

30 sub 30: Pentru cei ce vor să ştie

Curiozitatea a omorât pisica, dar un lucru e cert:  niciun om nu a avut de suferit până acum pentru că a vrut să știe mai multe. Un tânăr român a văzut chiar oportunitatea unui business în acest domeniu.
IMG_0456.jpg

Este vorba despre Vlad Tudose, cel care a pus bazele Puzzled.by, o comunitate online prin intermediul căreia orice persoană poate pune diverse întrebări și poate primi răspunsuri despre subiectele care o interesează. „Ideea a pornit de la o necesitate. Deseori mi-ar fi fost de ajutor să știu ce părere au prietenii despre un cadou pe care aș putea să îl cumpăr sau pur și simpu m-am întrebat ce produse, branduri le plac apropiaților mei”, povestește Vlad.

Vezi aici lista completă a promoției 2013 a Forbes România “30 sub 30”

În acel moment, nevoia pentru crearea Puzzled.by a devenit o realitate. Ajutat de trei prieteni (unul se ocupă de programare, altul este designer iar cel din urmă este consultant), Vlad intenționează să transforme aplicația – te poți loga prin intermediul contului de Facebook – într-un crowdsourcing market research. În traducere, vizează ca pe termen scurt Puzzled.by să devină o unealtă pentru companiile de cercetare și pentru multinaționale, în sensul că acestea pot avea acces la o bază de date utilă pentru deciziile lor de business. „Îmi doresc să ajung pe site-urile de e-commerce și să ajut oamenii să ia cele mai bune decizii de cumpărare. Iar pentru a face acest lucru, mă  folosesc de niște oameni care sunt curioși și o fac din plăcere să mă ajute să observ niște tendințe”, mai spune el.

Vânzările studiilor de cercetare de piață se ridicau, potrivit informațiilor disponibile, la 31,2 miliarde de dolari în 2010, iar creșterea anuală era de cel puțin cinci procente. În esență, atât companii care valorează miliarde de dolari, cât și firme de dimensiuni medii și mici investesc sume uriașe în cercetare de piață pentru a fi sigure că strategiile adoptate au la bază decizii informate.

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

Fost absolvent de ASE (a studiat Administrarea Afacerilor în limba engleză) și al unui master în cadrul Rotterdam School of Management, Vlad Tudose a lucrat începând din anul doi de facultate pentru americanii de la Adulmec.ro, în acel moment, un startup din domeniul IT care funcționa ca un agregator de oferte. „Mi-am dat seama că devenisem studentul fără pic de experiență care își căuta un job”, povestește el. Un anunț pe un site de recrutare l-a adus în această companie, iar după doi ani ajunsese să se ocupe de dezvoltarea produselor. Odată admis la master, a fost nevoit să renunțe la job, însă echipa Adulmec i-a rămas aproape. „Sunt mentorii mei”, recunoaște tânărul. Și ceva în plus: managementul local a investit 50.000 de dolari în Puzzled.by – a primit în schimb o parte din acțiunile companiei – iar tinerii își desfășoară activitatea din birourile Adulmec.

A fost nevoie să iasă din zona de confort, recunoaște el, atât pentru a urma cursurile unui master în străinătate, cât și pentru a intra în zona de antreprenoriat. Nu ducea lipsă de idei, dar avea nevoie de ceva ușor de pus în practică pentru a porni la drum. „E o idee simplă, dar mie îmi plac foarte mult ideile simple, mi se pare că prind foarte bine”, afirmă Tudose.

Vezi aici cine sunt membrii promoției 2013 a Forbes România “30 sub 30” 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii