Pasiunea lui Denis Todirică pentru domeniul IT a început devreme. Încă învăţa să facă adunări în clasa a II-a, iar la radio a auzit că Bill Gates câştigă 250 de dolari pe secundă. Drept urmare şi-a rugat părinţii să îl înscrie la o grupă specială de informatică, iar el şi-a propus, imediat, să înfiinţeze o companie în Silicon Valley. Şi-a dat seama că visul din copilărie poate să devină realitate în 2008, atunci când deja era în anul doi la Academia de Studii Economice şi a participat la Think Online, primul eveniment din România dedicat antreprenoriatului online. Acolo a realizat, cu adevărat, că în zilele noastre costurile de a începe o afacere au scăzut drastic şi practic oricine poate începe un business online de oriunde din lume unde există acces la internet.
Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent
Tot de la Think Online a plecat şi cu următoarea lecţie: un proiect destinat succesului trebuie să aibă o echipă bună, o viziune globală şi trebuie să schimbe lumea în bine. Pe aceste principii a încercat să se ghideze şi a reuşit, după două start-up-uri eşuate, să dea naştere proiectului Glazeon, cu care se mândreşte astăzi. „Le-am închis, nu din cauză că nu puteau genera bani, ci pentru că nu aveau toate cele trei ingrediente: echipă, viziune globală şi schimbarea lumii în bine“, susţine tânărul antreprenor, care, în vara anului 2011, afla despre Start-up Chile, un accelerator de afaceri global. Organizatorii ofereau acces la 40.000 de dolari, timp de şase luni, fără a cere vreo acţiune în cadrul companiei.
Vezi aici cine sunt membrii promoției 2013 a Forbes România “30 sub 30”
La vremea respectivă era singurul program de acest tip din lume, iar tânărul vizionar a aplicat fără să clipească. Iar Glazeon a fost primul start-up românesc selecţionat din totalul de 650 de start-up-uri internaţionale care au aplicat. „În Chile, am plecat cu o idee şi un prototip pe care între timp l-am mai schimbat pe baza feedback-ului pe care l-am primit din partea posibililor clienţi. Glazeon le dă puterea oamenilor să-şi susţină cauza preferată cu scopul de a rezolva cele mai mari provocări ale omenirii”, adaugă el.
Când vorbeşte de Glazeon, Denis Todirică prezintă o platformă prin care oamenii pot cumpăra bunuri sau servicii şi aleg să doneze o parte din valoarea produselor către o cauză la alegerea clientului. „Cauzele” pot strânge, altfel, resurse mult mai uşor pentru proiectele lor ambiţioase.
În acelaşi timp, brandurile vor avea o imagine mai bună în faţa oamenilor şi îşi pot mări vânzările şi prezenţa online având acces la o pagină pe Glazeon în care se va vedea mereu ce cauze au susţinut prin intermediul clienţilor lor. „Prin Glazeon, vrem să le oferim oamenilor o senzaţie asemănătoare cu cea a lui Bill Gates atunci când donează. Este o senzaţie la care au acces şi pe care o exercită doar câţiva miliardari filantropi din lume.
Cum ar fi, însă, dacă majoritatea oamenilor n-ar mai aştepta să fie miliardari şi ar dona prin orice acţiune?”. Consideră că, astfel, clienţii vor fi fericiţi pentru că îşi pot susţine cauza preferată prin ceea ce fac zilnic – cumpărături. În planurile pentru anul în curs ale tânărului antreprenor intră formarea unei echipe cu ajutorul căreia să pornească expansiunea globală. În paralel, intenţionează să promoveze cât mai mult Start-up Chile, care mai acceptă proiecte până în 2014, dar, cel mai important, vizează să tingă donaţii de un milion de euro pentru cauzele din România prin intermediul Glazeon.
Vezi aici cine sunt membrii promoției 2013 a Forbes România “30 sub 30”