Cautare




, Contributor

Topuri |
|

30 SUB 30: Noi perspective

A știut să se reorienteze la momentul potrivit, iar astăzi conduce o agenție de SEO care are clienți în toată lumea.
COSMIN NEGRESCU;  FONDATOR SEOMONITOR

De multe ori, chiar dacă nu realizăm, activitatea pe care o avem atunci când suntem adulți este reflectată în pasiunile pe care le avem în copilărie. Cosmin Negrescu a fost încă de mic pasionat de calculatoare și mereu a fost nerăbdător să-și pună ideile în practică, iar dacă mulți copii în clasa a VIII-a încă se distrează cu ajutorul jocurilor pe calculator, tânărul, la vârsta de 14-15 ani, deja le înlocuise cu programare și web design, iar oportunitățile au început să apară în mod firesc.  A inițiat proiecte de freelancing încă din liceu și a avut mereu încredere în propriile abilitățil, atunci când accepta să realizeze un proiect. „Fiind convins că le voi duce la bun sfârșit, acceptam chiar și proiecte pe care nu știam inițial cum să le gestionez, dar am reușit mereu să le finalizez cu succes. Așa am învățat!”, explică tânărul.

VEZI AICI LISTA COMPLETĂ „30 SUB 30”, EDIȚIA 2016

Cumva, parcă toate acțiunile lui Cosmin au urmat un curs normal, iar astfel, astăzi este fondator al SEOmonitor, agenție specializată în Search Engine Optimization (SEO), care, printre altele, se ocupă cu aducerea unui website cât mai în față în rezultatele oferite de motoarele de căutare, pentru ca acesta să fie accesat de cât mai multe persoane. Agenția sa a încheiat anul 2015 cu obiectivele financiare atinse așa cum programse la începutul anului – 800.000 de euro.

Cosmin Negrescu a absolvit cursurile Facultății de Electronică, Telecomunicații și Tehnologia Informației din cadrul Universității Politehnice București. „În anul IV, îmi era clar că nu voi deveni inginer electronist și am luat decizia importantă de a nu încheia aceste studii. Aveam alt drum de urmat și eram avid de cunoaștere în varii domenii. Au urmat cărți, cursuri și programe de business, management și marketing, care m-­au ghidat mai departe”, povestește Cosmin despre parcursul său profesional.

VEZI AICI LISTA COMPLETĂ „30 SUB 30” (2012-2016)

Tânărul voia încă din liceu să înființeze o agenție de web development, așa că la începutul anului 2007, a pus bazele agenției de dezvoltare și web design Bunt Studio, care a ajuns, în patru ani, la 20 de angajați și vânzări de 400.000 de euro. „Nu aveam niciun fel de experiență de management, am învățat empiric”, spune tânărul. În 2011 a făcut primul său cashout, când fondul de investiții Fribourg Capital a preluat 51% din companie. Apoi, Cosmin a urmat un program de business mentoring cu profesori de la Massachusetts Institute of Technology, moment care l-a determinat să facă schimbări importante în companie. „Am decis să mergem mai departe pe o singură nișă: SEO. Era o oportunitate mare pe piața din România, pentru că nu exista încă un nume asociat cu acest serviciu; nici chiar marile companii nu îl foloseau. A fost o decizie curajoasă, care a șocat investitorii”, explică tânărul. Acesta a fost momentul de tranziție de la Bunt Studio la SEOmonitor, după  cinci ani de la înființare. Echipa a fost restructurată, iar performanța vânzărilor era un obiectiv extrem de important.

La finele anului 2012, SEOmonitor a câștigat titlul de „Agenția anului în e-Commerce”, în cadrul GpeC. „Acela a fost momentul în care am început să dezvoltăm serios și aplicația SEOmonitor.com. Agenția era primul client, cel pentru care o dezvoltam; aveam totuși obiectivul final de a crea un produs global”, spune Cosmin. Tot în 2012, tânărul spunea colegilor că SEOmonitor va fi mai mult o companie globală decât locală. „Nu știu cât m-au luat în serios atunci, dar iată că astăzi suntem”.  Astăzi, SEOmonitor are 60 de clienți, printre care Banca Transilvania, Philips, Arabesque, Elefant. Cât despre aplicație, în prezent este utilizată de peste 100 de clienți din locuri precum SUA, Marea Britanie, Taiwan, Germania sau Spania. „Clienții aplicației provin din peste 20 de țări, însă peste 60% din venituri provin din Marea Britanie, Statele Unite ale Americii și Turcia, țări în care am fost cel mai activi”, spune Cosmin.

Anul acesta, SEOmonitor  își propune, printre altele, să depășească suma de 100.000 euro lunar din abonamente, iar Cosmin spune că premisele sunt foarte bune. Tododată, tânărul nu exclude ideea ca SEOmonitor să fie vândută. „Cum Google nu a fost primul motor de căutare care a apărut, ci ultimul, și cum Facebook nu a fost prima rețea de socializare, a fost ultima, tot așa credem că SEOmonitor poate deveni ultimul tool de SEO, într-o industrie foarte fragmentată. Pe drum însă, există o probabilitate foarte mare să fim achizitionați. După acest exit, aș lua-­o de la capăt și aș explora noi teritorii”, precizează Cosmin Negrescu.

29 de ani

Fondator SEOmonitor

A fost încă de mic pasionat de calculatoare și mereu a fost nerăbdător să-și pună ideile în practică. La 19 ani și-a făcut debutul în antreprenoriat, când a înființat agenția de dezvoltare și web design Bunt Studio, devenită ulterior SEOmonitor. În prezent, compania sa are clienți din toată lumea și continuă să crească.

 

GALERII FOTO:

„30 SUB 30”, EDIȚIA 2013

„30 SUB 30”, EDIȚIA 2014

„30 SUB 30”, EDIȚIA 2015

„30 SUB 30”, EDIȚIA 2016

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii