Cautare




, Contributor

Social Media Coordinator

30 sub 30 |
|

30 sub 30: Măsurând opiniile

Deși poveștile de succes ale unora dintre cei mai bogați oameni din lume au început în momentul în care au renunțat la facultate, povestea Andei Gânscă a trebuit să aștepte până la absolvire.
Anda Gânscă

În septembrie 2012, Anda fonda împreună cu Stephanie Volftsun, actualul CTO al companiei, Knotch, un „termometru al sentimentelor”, cum îl descrie antreprenoarea. Ideea i-a venit în timp ce studia la Stanford economia și relațiile internaționale, când și-a dat seama că poate intersecta o pasiune pe care o are încă din copilărie, scrisul, cu econometria studiată în facultate.

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

Au început să caute o metodă de exprimare a opiniei care să pară cât mai naturală și așa a apărut ideea de termometru. Așa a luat naștere și Knotch, rețeaua de socializare în care oamenii își exprimă opinia selectând o culoare care variază de la roșu aprins la albastru închis. Roșul indică acordul total, în timp ce albastrul indică dezacordul total, cele nouă nuanțe care le despart reprezentând intensități diferite ale opiniei. Și pentru că nu culorile în sine, ci saturațiile lor le fac să pară mai vesele sau mai triste, a fost nevoie de trei luni pentru a crea acest spectru de culori, povestește Anda Gânscă.

Aflați cine sunt ceilalți membri ai promoției 2014 a Forbes România “30 sub 30”.

Knotch răspunde nevoii oamenilor de a nu mai fi singuri, de a-și exprima opiniile și de a se face auziți. În plus, așa cum explică fondatoarea, le oferă utilizatorilor „oportunitatea de a-și găsi prieteni care îi plac pentru adevăratele lor culori”. Aplicația se deosebește de celelalte rețele de socializare nu doar prin modul inedit de exprimare a opiniilor, ci și prin faptul că nu ai nevoie de followers pentru a fi auzit. Însă, similar altor rețele, utilizatorii au și opțiunea de a scrie un comentariu după ce au ales culoarea care le reflectă cel mai bine opinia și, din 2014, aplicația va avea și un chat integrat, anunță Anda Gânscă.  Dacă la trei luni de la fondare Knotch obținea o investiție de 200.000 de dolari, într-un an a obținut investiții de 1,9 milioane de dolari. Antreprenoarea consideră că secretul este să proiectezi incredibil de multă încredere în tine și în ideea ta și să fii pregătit să primești foarte multe „Nu”-uri. „Trebuie să convingi investitorii nu doar că ideea ta este bună, ci că tu o să reușești.”

În prezent, versiunea 2.0 a Knotch este în curs de testare și va fi lansată în următoarele șase luni. Cea de-a doua versiune a aplicației este „o refocusare a produsul în jurul oamenilor şi conexiunilor dintre ei”, după cum o definește Anda. În paralel, antreprenoarea lucrează și la un produs web și la un produs pentru publicații online, ambele urmând să fie lansate în următoarele luni. Fiica miliardarului clujean Gicu Gânscă nu consideră că acest titlu o definește, nici nu s-a simțit vreodată „românca de la Stanford”. Povestește că nu s-a simțit discriminată în vreun fel în timpul studiilor la Stanford și că a ales această universitate dintr-o nevoie puternică de a se individualiza. „Simțeam nevoia să demonstrez că pot să reușesc într-un mediu în care nu mă cunoștea nimeni”, explică ea. Și a reușit acest lucru într-atât încât Gicu Gânscă a început să fie cunoscut (în România și nu numai) ca fiind tatăl Andei Gânscă.

Citiți textele integrale în ediția tipărită a revistei, dar și în variantă digitală a revistei din webviewer sau în aplicația de iPad a Forbes România.

GALERIE FOTO: “30 SUB 30” 2014

Aflați cine sunt membrii promoției 2013 a Forbes România “30 sub 30”. 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii