Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Topuri |
|

30 sub 30: Marketing à la Cluj

Călin Biriș își amintește că prima „întâlnire” cu publicitatea a trăit-o la 7 ani. Marcat de această întâlnire, peste ani, și-a urmat vocația de antreprenor în marketingul online.
Calin Biris 2

În 1993, Călin Biriș avea 7 ani când a văzut pe MTV clipul piesei lui George Michael, „Killer/Papa Was a Rollin’ Stone”. A fost fascinat de modul în care fiecare cuvânt din videoclip arăta ca un „logo” sau ca un „slogan” al unui produs și cum toate secvențele păreau desprinse din reclame. Firește, la 7 ani, nu a conștientizat aceste noțiuni tehnice, abia cu ochii maturității, marcat de acel clip văzut în copilărie, a putut să-și analizeze nu numai trăirile acelei „întâlniri”, dar să înțeleagă și construcția videoclipului.

Călin Biriș, născut la Gherla, județul Cluj, a descoperit marketingul în liceu. Apoi, la Facultatea de Științe Economice și Gestiunea Afacerilor, și-a ales marketingul ca prima opțiune de specializare. Dar nu s-a mulțimit cu atât. A urmat și un masterat în publicitate.

Se poate spune că, spre deosebire de oamenii mai în vârstă de marketing și publicitate, Călin Biriș face parte dintr-o generație care, înainte de a se arunca în „apă” (viața reală), a „mâncat pe pâine” marketingul și publicitatea, croindu-și un bagaj teoretic solid. Alte vremuri, alți profesioniști!

În timpul facultății, Călin Biriș a intrat în echipa Trilulilu, platformă înființată de fratele său mai mare, Sergiu Biriș, împreună cu Andrei Dunca, și a continuat să învețe în „câmpul muncii” marketingul și comunicare online. La început, a lucrat într-o echipă de web development, care dezvolta rețeaua socială de User Generated Content: Trilulilu.ro. Inițial, s-a ocupat de partea de client service, fiind „interfața” dintre utilizatori și echipa siteului, apoi, s-a alăturat echipei de marketing.

Vezi cine sunt ceilalți membri ai generației 2015 Forbes “30 sub 30”

„În anii 2007-2008, erau puține companii care făceau doar web development și online marketing. Eu am avut norocul să fiu la locul potrivit, cu oamenii potriviți, în proiectul ideal. Făceam marketing în online-ul românesc”, își amintește Călin Biriș. În 2012, a preluat conducerea marketingului de la Zonga, un proiect digital dezvoltat tot de către echipa Triluliu, care oferă o alternativă pirateriei din industria muzicală și o soluție de consum de muzică nelimitată, pe orice device.

După șapte ani de muncă în echipa Trilulilu, Călin Biriș a decis sã facă singur pasul următor în business şi a intrat ca partener în agenția de marketing și comunicare Loopaa MarCom din Cluj, fondată de Victor Gavronschi. Aici, ocupă funcția de Digital Director. Loopaa activează pe o piață foarte concurențială. Să amintim că la Cluj operează Vitrina Advertising, cea mai mare și cea mai veche agenție de publicitate din afara Bucureștiului. Dar Călin Biriș nu suferă de „complexul provincialului”.

El argumentează: „Faptul că Loopaa activează la Cluj este atât un dezavantaj cât și un avantaj, dar sub nicio formă nu pot spune că sufăr sau că am un anumit complex. Sunt clienți cu care ne întâlnim în București iar asta este OK, face parte din business, însă sunt multe evenimente în Capitală și am amici pentru care mi-ar fi plăcut să avem sediu principal acolo”.

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

În paralel cu ascensiunea profesională propriu-zisă, Călin Biriș a desfășurat o activitate intensă în pregătirea de profesioniști în Marketingul Online. În 2009, a ținut prima prezentare despre publicitate online, în cadrul unui eveniment IAA Young Professionals Cluj. De atunci, a livrat peste 100 de prezentări, traininguri și workshopuri de Marketing Online pentru mediul de business, studențesc și non guvernamental. În 2012, a dezvoltat propriul workshop intensiv de două zile de Marketing Online, pe care l-au absolvit peste 150 de antreprenori, manageri și specialiști de marketing.

Din 2011, Biriș conduce asociația IAA Young Professionals, filiala din Cluj-Napoca. IAA Young Professionals este cea mai puternică și influentă organizație a tinerilor specialiștilor în marketing și comunicare, înființată și crescută în „curtea” International Advertising Association – filiala România (IAA). În fapt, organizația pe care o conduce la Cluj se află pe agenda proiectelor sale de viitor. „Vreau să duc IAA Young Professionals Cluj la un nou nivel, chiar și fără mine președinte”, declară Călin Biriș.

GALERIE FOTO: PREMIANȚII GALEI FORBES 30 SUB 30

CĂLIN BIRIȘ

29 de ani

Loopaa Cluj-Napoca, Digital Director

Călin Biriș este unul dintre tinerii pasionați de marketing și publicitate care a „deschis ochii” în digital. A realizat peste 100 de prezentări, traininguri și workshopuri de marketing online pentru mediul de business.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii