Cautare




, Contributor

Afaceri |
|

30 sub 30: Magda Baciu, Fondator House of Progress: De la zero

Încă din copilărie a avut înclinații către antreprenoriat, iar ulterior a dezvoltat de la zero o agenție de web analytics și user research.  
122 30sub30 Magda Baciu

Magda Baciu (28 de ani) a avut încă din copilărie un model al unui om de afaceri pe care voia să-l urmeze. Pornind de la această imagine de businesswoman pe care a rafinat-o mult de-a lungul timpului, acum consideră că activitatea sa este un „hybrid” între marketing și inginerie.

Așadar, a considerat că un liceu cu profil economic ar duce-o cu un pas mai aproape de imaginea femeii de afaceri pe care o avea în minte. Ulterior, a studiat Administrarea Afacerilor la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași, perioadă în care a obținut și o bursă de studii în Belgia. Recent, a luat parte și la un curs de inteligență artificială la Oxford, prilej cu care a reușit să își dezvolte capabilitățile tehnice.

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

„Uitându-mă în urmă, am fost un mic întreprinzător de foarte devreme. Țin minte cum făceam prăjituri din lut prin grădină și le vindeam clienților mei imaginari. În facultate, am co-fondat afacerea Washescu, un landromat-hub pentru studenți. Totul a început după ce m-am întors din Belgia, unde observasem un concept de business care pur și simplu eficientiza timpul prin îmbinarea mai multor servicii în aceeași locație: curățare haine, frizerie, spațiu de lucru. Mi s-a părut un concept bun de adus în țară. Prin urmare, în 2013, am decis să particip la «Start Me Up», organizat de Irina Scarlat și echipa ei de la Akcees, unde l-am cunoscut pe Lucian Drobota, care a devenit co-fondator, și Cristina Bîtlan, fondator Musette, care a decis să investească în noi. Afacerea este încă activă, eu desprinzându-mă după primul an, în 2014, deoarece mi-am dat seama că îmi doresc să construiesc afaceri în mediul online”, își amintește Magda Baciu.

După aproximativ 2-3 ani, a realizat că are un background atipic pentru online marketer și că specialiștii care utilizează datele pentru a îmbunătăți rezultatele obținute prin activități de online marketing sunt foarte apreciați de companiile care vor să își crească prezența în mediul online într-un ritm accelerat. Astfel, a apărut House Of Progress, agenție de web analytics și user research, prin intermediul căreia companiile primesc ajutor să implementeze planuri de măsurare online, să extragă valoare din date calitative și cantitative în vederea construirii unei strategii de marketing solide și a optimizării venitului din mediul online. Până în prezent, investiția în House of Progress se ridică la 200.000 de euro.

„Ne bazăm pe parteneriate de minimum șase luni, perioadă în care găsim oportunități de optimizare a costurilor din online marketing. Totul începe de la datele pe care o companie le are cu privire la clienți sau de la datele pe care le putem noi colecta în mediul online. Lucrăm cot la cot pentru a îmbina datele, specialiști de online marketing și data engineers, iar psihologia consumatorilor și creativitatea sunt importante în mod egal”, susține Magda Baciu.

Până în prezent, a colaborat cu peste 50 de afaceri online din Statele Unite, Canada, Europa, Israel, majoritatea lideri de piață în domeniul lor, iar din acest portofoliu fac parte organizații precum European Institute of Technology, ONU, Creative Tim, KnightsbridgeFX sau LiveStyled.

În 2019, cifra de afaceri a companiei a fost de 150.000 de euro, de trei ori mai mare față de 2018, iar pentru anul acesta Magda Baciu se așteaptă la o dublare a afacerilor și o creștere a numărului de angajați, de la opt la 14.

„În acești ani nu am mizat pe o creștere accelerată, ci mai degrabă pe una sănătoasă, sustenabilă. Aplicăm această perspectivă și în 2020, urmând ca în 2021 să mărim viteza de creștere, deoarece va fi mai facil, având deja o fundație solidă și depășind provocările din acest moment, pe care nu le ignorăm, dar cărora le facem față acum, în special pentru că mediul digital e un instrument puternic pentru business-urile afectate de criza actuală”, subliniază tânăra.

De asemenea, Magda Baciu își propune ca toate afacerile pe care le va construi să se dezvolte într-o manieră scalabilă și independentă, astfel încât în cinci ani să fie preluate de un Managing Partner și să nu mai fie nevoie de prezența ei.

„Dacă va fi vorba de un exit sau nu, de o fuziune de afaceri sau nu, vom vedea. Atât timp cât businessul este construit cu un mindset de scalabilitate, există libertatea de a urma orice strategie de dezvoltare pe viitor. Iar eu voi trece într-o nouă arie de proiecte, unde voi dezvolta un nou model educațional pentru copiii de până în 10 ani”, adaugă Magda Baciu.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii