Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

30 sub 30 |
|

30 sub 30: În prima linie a publicității

Ioana Filip se numără printre liderii noii generații de publicitari din România. Este autoarea, alături de echipa McCann, a memorabilei campanii „Biblioteca Digitală de la Vodafone“.
Ioana Filip

Statutul de „lider de generație” al Ioanei Filip n-a fost câștigat la vreun concurs de creație publicitară și niciun juriu nu s-a întrunit pentru a-i acorda „distincția”. În advertising, recunoașterea nu se câștigă pe „ochi frumoși” și nici cu voturile „electoratului”, ci prin muncă. Iar acest lucru îl cunosc foarte bine Bogdan Naumovici (Leo Burnett), Șerban Alexandrescu (Headvertising), Adrian Boțan (McCann) și Lucian Georgescu (GAV), lideri și ei, cu mulți ani în urmă, ai unei generații care acum a ajuns la maturitate (ca să nu spunem că au mai îmbătrânit!).

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

Fiecare generație își are liderii săi, care imprimă în industrie un anumit stil de muncă, generează idei, dezvoltă proiecte inedite și trage mai departe industria. Uneori, liderii de generație mai primesc și disticții, în semn de recunoaștere. Un premiu face bine la orgoliul oricărui publicitar. Nu este deloc întâmplător faptul că Ioana Filip a primit recent Premiul de Excelență pentru Tânăra Speranță a Anului,  acordat de filiala IAA Young Professionals, în cadrul celei de-a VI-a ediții a Galei Premiilor de Excelență IAA România. Altfel spus, tinerii publicitari au premiat pe cel mai bun dintre ei. Iar anul 2013 a fost bun pentru creativul de la McCann București.

Aflați cine sunt ceilalți membri ai promoției 2014 a Forbes România “30 sub 30”.

Ioana Filip are o experiență de opt ani în industria comunicării (a lucrat pentru prima dată la agenția JWT, între 2006 și 2010) și a strâns un portofoliu impresionant de premii și nominalizări la festivaluri interne și internaționale. Munca în publicitate, se știe, este una de echipă, iar premiile sunt acordate campaniilor și echipelor din agenții. Ioana Filip n-a luat aceste premii în nume propriu, dintre care cele mai valoroase la Cannes, ci cu echipa McCann. Ca orice publicitar, este în primul rând un om de echipă. „Cea mai mare greșeală pe care poți s-o faci este să crezi că ești indispensabil. N-am cunoscut, încă, pe cineva care să le știe pe toate. Chiar dacă ideile se nasc de multe ori individual ele cresc doar în echipă. Tocmai de aceea trebuie să te înconjori cu o echipa bună și specializat”, spune Ioana Filip. Creativul de la McCann nu are o ierarhie a premiilor pe care le-a obținut până acum. Premiile nu sunt un scop în munca (nebună) de zi cu zi din agenție. „Premiile sunt o recunoaștere a lucrurilor pe care le faci”, afirmă cu modestie Ioana Filip. Dar nu poate să ocolească în discuția despre premii cele trei distincții pe care echipa sa le-a obținut la ediția de anul trecut la festivalul de la Cannes.  Totuși, campania de care se simte cea mai atașată este și una foarte premiată: „Biblioteca Digitală de la Vodafone”. Ideea „Bibliotecii” n-a venit într-o zi și nici n-a fost implementată într-o săptămână. „S-a muncit mult, precizează Ioana Filip. Și înainte de lansare și în timpul acesteia. Și azi lucrăm la acest proiect. Iar asta dovedește că a avut succes.” În prezent, „biblioteca digitală” este prezentă în sute de licee din țară și a devenit un obiect de design interior prin Biblioteca Digitală Tapet. Această campanie continuă să crească și să se desfășoare și după un an și jumătate de la lansare (august 2012).   Ioana Filip consideră că un om de publicitate trebuie să fie atașat de toate campaniile pe care le crează. Ea explică: „Dacă ești om de creație și nu te atașezi de cam toate campaniile pe care le faci, înseamnă că faci ceva greșit. Mie îmi rămân în suflet campaniile cu care am reușit să schimbăm ceva și cu care am reușit să avem un impact cât de mic în societate”.

Dar premiile nu sunt măsura satisfacției profesionale. Ioana Filip muncește acolo unde își dorește. În publicitate. Și-a dorit acest lucru înainte de a cunoaște ce este publicitatea. „Știam ce vreau să fac de pe la 14 ani, chiar dacă habar nu aveam cu ce se mănâncă publicitatea”, a declarat Ioana Filip într-un interviu de anul trecut pentru „Forbes România”. I-am solicitat acum, la aproape trei ani de când s-a angajat la McCann-Erickson București, să caracterizeze în trei cuvinte agenția la care muncește și la care, de altfel, a cunoscut consacrarea. Ioana Filip a răspuns: „Echipă, Inovație, Cool.”

Citiți textele integrale în ediția tipărită a revistei, dar și în variantă digitală a revistei din webviewer sau în aplicația de iPad a Forbes România.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii