„Eu sunt Cristian și am 25 de ani. Sunt antreprenor de tehnologie.” Acestea sunt primele cuvinte pe care mi le spune Cristian Olărașu, unul dintre fondatorii Good Momming!, o aplicație menită să asiste părinții în dezvoltarea sănătoasă a copilului lor în primii ani de viață. „Cred mult în tehnologie și-n capacitatea ei de a schimba lumea în bine. Probabil de asta am petrecut ultimii ani învățând pe propria piele cum să construiesc un business scalabil în tehnologie”, continuă el. Parcursul său profesional s-ar putea rezuma destul de simplu: a lucrat pentru companii din domeniu, a fondat altele trei (din care două alături de unul dintre co-fondatorii Good Momming! – Andrei Bogdan), a dat greș cu un startup în turism, a reușit să ia finanțare de la Uniunea Europeană pentru o companie de branding inovativ. Un lucru e cert: fiecare pas l-a dus mai aproape de cea mai recentă întreprindere din lumea afacerilor: Good Momming!, „un start-up tech cu ambiții mari”.
Vezi aici cine sunt membrii promoției 2013 a Forbes România “30 sub 30”
De la un subsol din Iași, locul unde s-au conturat primele idei ale proiectului, cei patru fondatori (Andrei Bogdan Zaharescu – CFO, Bogdan Ștefan Vasilescu – COO, Cristian Olărașu – CEO și Dan Cristian Moraru – CMO) care se cunosc încă din liceu, au ajuns să se împartă între Vancouver, Bangkok, Silicon Valley și București (sediul unde lucrează majoritatea echipei – 7 oameni și 4 advisori medicali). „Totul a început de la Bogdan și Dan care puneau bazele unei companii de parenting în România. Dan urmează să fie pediatru, iar părinții lui sunt pediatrii de talie europeană. Eu și Andrei aveam o altă companie nișată pe tehnologie și am început să colaboram cu ei. Am observat încet problemele prin care trec părinții și ne-am imaginat niște soluții pe care le-am discutat cu medicii”, povestește Cristian.
Gradual, au început să observe aceleași probleme și la nivel global. A fost un pas până la conturarea unei companii și a unui produs destinat Amercii de Nord (Europa este mai mică și fragmentată, spun ei). Cifrele vin să le susțină alegerea: piața de parenting din State s-a situat în 2012 la peste 2.000 de miliarde de dolari. Cercetarea medicală a durat peste un an, cei patru tineri fiind asistați de consilierii medicali. În tot acest timp au reușit să construiască o serie de algoritmi care analizează caracteristicile bebelușului, preferințele și evoluția acestuia în timp. Astfel, Good Momming! poate oferi constant recomandări și feedback legat de o serie de lucruri ca de exemplu lactație, introducerea de alimente noi, combinarea acestora zilnică în meniuri echilibrate, analiza și monitorizarea modului de creștere.
Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent
„Am plecat cu mindset de începători, deschiși la orice”, mai spune Cristian. În toamna anului trecut prezentau compania în San Francisco, în cadrul celei mai mari conferințe Tech din SUA. „Feedback- ul a fost favorabil iar Silicon Valley mi-a deschis ochii”, completează tânărul. La sfârșitul lui decembrie mutau compania de la Londra, unde au lucrat inițial, în Vancouver. Au intrat în cel mai mare incubator de start-up uri din Canada. În ultima lună, au lansat o variantă private beta și din acceleratorul din Vancouver au ajuns înapoi în Silicon Valley punând produsul pe telefoanele cât mai multor părinți. „Suntem într-un proces continuu de învățare. Facem greșeli, dar încercăm să ne adaptăm cât mai rapid la lucrurile aflate. Mentorii ajută enorm aici. E singurul mod de a progresa”, povestește Cristian Olărașu. Pentru a câștiga credibilitate, fondatorii Good Momming! poartă în prezent discuții cu pentru stabilirea unor parteneriate cu furnizori de conţinut și cu instituții medicale ca Palo Alto Medical Foundation, UCSF sau Stanford Medical Hospital. „Îi vrem ca parteneri pentru distribuție și credibilitate. Facem tot ce ne stă în putință ca să punem baze solide în spatele acestui produs”, mai spune el.
Dacă până în acest moment investițiile pentru dezvoltarea aplicației au fost făcute prin forțe proprii (și cu ajutorul familiei și prietenilor), pentru pasul următor, adică lansarea semi-publică în Statele Unite, cei patru sunt în discuții cu diverși investitori. Le-ar fi necesară o investiție cu șase zerouri, dar sunt încrezători în șansele lor. Motivul? „Good Momming! poate fi profitabilă și mâine”.
Vezi aici cine sunt membrii promoției 2013 a Forbes România “30 sub 30”