Cautare




, Contributor

Topuri |
|

30 SUB 30: Gentlemanul din rețea

De la finele anului 2008, Horia și părinții săi dețin un conac cu 15 camere tematice, construit de la zero în satul Archia din Hunedoara.
HORIA SZABO;  MARKETING MANAGER CONACUL ARCHIA

Deși vârsta pe care o are îl integrează perfect în generația pe care studiile de coolhunting o denumesc “milenistă“, Horia Szabo are sufletul unui paseist nostalgic, combinat cu elanul unui antreprenor hiper-conectat la rețele sociale și la toate instrumentele de promovare ale secolului în care trăiește.

 “Conacul Archia“ a început, asemeni tuturor lucrurilor remarcabile, ca o joacă frumoasă: au cumpărat o parcelă, cu mai bine de 20 de ani în urmă, apoi au construit o căsuță, după care au primit un cal care le-a trezit pasiunea pentru aceste animale și, implicit, a adus în planurile locului și necesitatea unor grajduri, pentru ca în cele din urmă planul unei pensiuni micuțe să se transforme, pe nesimțite, într-un conac în toată regula.

VEZI AICI LISTA COMPLETĂ „30 SUB 30”, EDIȚIA 2016

 Sub titulatura “The fusion between two centuries“, Horia crede că locul pe care el și familia sa l-au construit cu pasiune și dragoste pentru frumos poate compensa pentru lipsa unei tradiții de conac vechi prin poveștile care se conturează în mod firesc odată cu oaspeții care le trec pragul. fie că e vorba doar de un weekend sau de evenimente importante din viața lor, precum nunți, botezuri și alte momente de neuitat. Activitățile și spiritul perioadei interbelice nu se exclud însă cu tehnologia prezentului, Horia fiind foarte activ pe rețelele sociale pentru promovarea conacului, totul în spiritul și filozofia care îl caracterizează: viață #slow, tihnită, trăită frumos, savurând clipele, nu gonindu-le în galop.

 Asumându-și ca filozofie de viață și mantră de dezvoltare personală ritmul și stilul unui „boier contemporan“, Horia crede cu tărie în comunitatea ,,cavalerilor 3.0“ și în creșterea acesteia dincolo de granițele conacului și ale României: bărbații vremurilor noastre trebuie să redescopere reperele cavalerismului: inteligența, empatia, respectul pentru trecut și pentru valorile adevărate ale prezentului. Nu doar ca o declarație de intenție, ci pentru a fi mai fericiți și mai împliniți cu viețile lor și cu lumea înconjurătoare.

VEZI AICI LISTA COMPLETĂ „30 SUB 30” (2012-2016)

Filozofia sa nativă de viață se potrivește perfect curentului mai amplu care se manifestă de câțiva ani încoace în rândul tinerilor din Europa și din întreaga lume: noii cavaleri și noua eleganță rasată a bărbaților care se inspiră din imaginea și spiritul bunicilor, dorindu-și să facă pod între epoca prezentă și epoca pierdută în care eleganța și atitudinea de gentleman reprezentau principii sine-qua-non.

Chiar dacă tații lor nu i-au învățat în mod direct reperele cavalerismului, dat fiind că au trăit, la rândul lor, vremuri în care acestea erau considerate desuete, exponenții curentului “New Chevaliers“ se reîntorc deopotrivă instinctiv și deliberat la valorile, reperele și învățăturile bunicilor. Dincolo de antreprenoriat și pasiunea cu care vorbește despre conacul pe care îl conduce alături de părinții săi, Horia crede în masculinitatea puternică, asumată și elegantă “made in Romania“. Sau, cum singur povestește în prezentarea conacului, pe care o semnează “o familie de boieri contemporani“: „Bunicii, veniţi dinspre sud ne-au deprins cu lucrul bine-făcut. Iar cei dinspre nord cu lucrul sublim făcut. În ritm ardelenesc. Avem datoria de a inspira şi de a munci pentru cei ce vin. Am construit, am adunat, am modificat, am planificat. Întotdeauna în căutare. Am dat mai departe. Spre împlinire. Deminitate, muncă, frumos regăsit, prezent asumat. Primim mulţumire, frumos sofisticat şi aceeaşi căutare“.

27 de ani

Marketing Manager Conacul Archia

Are 27 de ani, este antreprenor, se ocupă de marketingul unui conac boieresc din Hunedoara și vrea să-și aducă aportul la resuscitarea cavalerismului ca filozofie de viață a bărbatului de secol XXI.

 

GALERII FOTO:

„30 SUB 30”, EDIȚIA 2013

„30 SUB 30”, EDIȚIA 2014

„30 SUB 30”, EDIȚIA 2015

„30 SUB 30”, EDIȚIA 2016

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii