FacebookTwitterLinkedIn

Florin Tufan și Sorina Vlăsceanu erau simpli angajați când au decis să pună bazele Soleadify, motor de căutare pentru companii folosit de echipe de marketing și vânzări pentru a-și găsi clienții ideali. Florin lucra ca product manager la T-Me studios, alături de Mihai Vinaga, cel de-al treilea cofondator al Soleadify, în timp ce Sorina ocupa de mai bine de doi ani o poziție de Cloud Software Engineer în cadrul Fitbit.

„Eram intraprenori, ne bucuram de o libertate extraordinară, la pachet cu responsabilitatea rezultatelor. Ne-a fost destul de ușor să facem «switchul», pentru că deja coordonam proiecte și echipe de câțiva ani și ne știam bine între noi”, își amintește Florin Tufan.

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

Soleadify este o aplicație destinată agențiilor care oferă servicii de digital marketing, ajutându-le să ajungă mai rapid la potențialii clienți în funcție de tematică, tehnologii folosite sau alte trăsături specifice industriei.

„La job mă ocupam de task-urile zilnice și reușeam să iau și proiecte, iar în weekend-uri mă ocupam de Soleadify, mi se părea relaxant. Când a devenit clar că ceea ce construim este util și poate fi transformat într-un business sustenabil, a devenit necesar să mă focusez și eu full time pe Soleadify”, a precizat Sorina Vlăsceanu.

Soleadify ajută echipele de vânzări și marketing B2B să își găsească și să își contacteze viitorii clienți. Astfel, utilizatorii platformei definesc un anumit profil de client cu care vor să intre în contact, iar Soleadify găsește automat un număr foarte mare de companii și persoane de contact care se potrivesc căutării, într-un timp scurt.

„În câțiva ani, prin Soleadify, ne vom asigura că tot acest proces devine infinit mai ușor”, afirmă cu încredere Sorina.

Pe lângă efortul depus, fondatorii afacerii au investit aproximativ 30.000 de euro pentru a pune pe picioare platforma. Ulterior, la începutul anului 2019, au beneficiat de o investiție de 50.000 de euro de la Matei Pavel, un angel investor. De asemenea, în următoarele luni cei doi se așteaptă să mai primească o nouă rundă de investiții.

„Am avut mai multe variante lansate. La început a fost îngrozitor. Toți ne spuneau că ideea este bună, dar că am implementat-o foarte prost. Ne-am propus să dezvoltăm cât mai repede o variantă testabilă de către utilizatori, astfel că am lansat vreo trei variante, pe rând. Pe fiecare am testat-o cu alt grup de câteva zeci de agenții din Statele Unite, iar feedback-ul a ajuns, pe masură ce îmbunătățeam produsul, de la «e ingrozitor» până la «wow, asta mă ajută super mult». Învățam de la ei, făceam îmbunătățiri, iar apoi scoteam o nouă variantă. Când am ajuns la ceva la ce a primit feedback foarte bun, am investit timp în a dezvolta un produs stabil, pe care l-am lansat în ianuarie 2020”, susțin cei doi tineri antreprenori.

Astfel, au ajuns la 2.500 de utilizatori pe platformă, din care 500 au plătit pentru diverse variante ale produsului. Inițial, utilizatorii au acces la o variantă gratuită, iar după ce hotărăsc că este un produs pentru care ar plăti, abonamentul lunar costă între 500 și 1.500 de dolari, în funcție de mărimea echipei de vânzări și, prin urmare, de volumul de date necesar, astfel încât echipa de vânzări să devină mai eficientă.

În 2019, au avut venituri de 70.000 de dolari, însă cheltuielile au depășit 100.000 de dolari. „Folosim inteligența artificială și avem nevoie de servere multe și scumpe. Majoritatea banilor au fost alocați către servere în cloud”. În schimb, pentru anul în curs cei doi sunt mult mai optimiști, astfel că țintesc un venit lunar din abonamente de 40.000 de dolari până în luna decembrie. De altfel, cei doi vor ca în cinci ani să ajungă lideri de piață în date pentru companii B2B, însă pentru realizarea acestui obiectiv este nevoie ca tehnologia lor să fie capabilă să extragă automat date pe care nu le are nicio platformă din lume.

„Trebuie să automatizăm complet procesul de prospectare din echipele de vânzări. Vrem ca în cinci ani Soleadify să devină un lider de piață la nivel global. Probabil vom petrece majoritatea timpului nostru în afara țării, acolo unde sunt și clienții noștri. Pentru noi este foarte important ca ceea ce construim să fie nu doar marginal mai bun, sau nu doar o variantă puțin modificată a unui alt produs făcut de altcineva. Noi, ca tineri IT-iști, am avut privilegiul de a fi plătiți bine și de a lucra la joburi bune și produse interesante. Din perspectiva noastră, experiența antreprenorială are sens doar dacă reușim să construim produse radical mai bune în piața lor. Iar în 5-10 ani ne dorim să putem afirma asta despre ceea ce am construit, iar clienții noștri să fie unanim de acord”, conchid cei doi.