Cautare




, Contributor

SmallBusiness |
|

30 sub 30: Fără preconcepții

Facultatea de Arhitectură l-a ajutat să-și cultive și rafineze stilul. Astăzi, tânărul designer Mădălin Gheorghe (24 de ani) a descoperit nișa care i se potrivește și încearcă un business-hobby: Simplexio, o perspectivă diferită de cubismul anost al mobilierului contemporan.
madalin_gheorghe.jpg

Student al Facultății de Arhitectură de Interior din cadrul Universității Ion Mincu din București, Mădălin Gheorghe își împarte timpul între workshop-uri de arhitectură parametrică, design de produs și pasiunea pentru artă și cunoaștere. Și-a descoperit înclinația către design încă din copilărie. Fie că era vorba de desenat, de schițe, de încercări de graffiti sau de pictură, întotdeauna a pus suflet și perseverență în lucrările pe care le-a realizat. Facultatea l-a ajutat în schimb să descopere nișa care i se potrivește, acel mic loc care să fie doar al lui în universul nelimitat al arhitecturii. „A fost greu să aleg între arhitectură și design de interior. Mi-ar fi plăcut enorm să creez structuri deosebite, să-mi las amprenta asupra orizontului unui oraș, să-mi pot vedea lucrarea cu Google View”, spune el la interviul acordat Forbes România. Dar, cu toate acestea, Mădălin a ales arhitectura și designul de interior. De ce? Pentru că, susține el, deși exteriorul impresionează, interiorul este mai aproape de sufletul oamenilor:  „Interiorul este personalizat și poate fi unic”, adaugă tânărul designer care visa atunci să aibă într-o zi capacitatea, resursele și cunoștințele de a crea interioare care să transpună în spațiu personalitatea, sufletul și dorințele clienților.

Vezi aici lista completă a promoției 2013 a Forbes România “30 sub 30”

În timpul facultății și-a dat seama că în viitorul său se conturează o singură variantă: să dea frâu liber pasiunii și să-și găsească propriul drum lipsit de limitări. Jucându-se cu designurile, cu stilurile și cu programele de fabricație digitală a început să creeze piese de mobilier și accesorii de interior. În prima fază au fost proiecte pur teoretice sau doar simple încercări.

În timp, însă, au început să se contureze în mintea lui Mădălin designuri mai complexe, posibilități și forme de a face lucrurile altfel. „De a redesena concepte. De a uita de simetrie și de preconcepțiile designului clasic. Am încercat să mă inspir din natură, din formele fantastice create de către aceasta”, susține antreprenorul de azi. El consideră că natura pornește de la o serie de patternuri extrem de simple, pe care le transformă cu măiestrie în designuri complicate, care uimesc, care atrag și fascinează. Astfel și-a găsit stilul, și-a conturat personalitatea în design și a ales, de unul singur, calea de urmat. Treptat, a descoperit arhitectura parametrică, iar în 2011 a participat la un workshop organizat pe această temă la Cluj, unde a cunoscut alți tineri fascinați de aceeași idee. Împreună au realizat un proiect pentru MEDS – Meeting of Design Students, un concurs care a avut ca rezultat construirea unui pavilion pe plajă, în Silivri, Turcia.

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

Lucrul la diverse proiecte, în paralel cu temele pe care le avea pentru facultate, a devenit, ulterior, o obișnuință pentru Mădălin Gheorghe. Au urmat colaborări cu alți colegi de cursuri, proiecte prin care a explorat și promovat acest mod diferit de a privi arhitectura și design-ul. Susține că Santa’s Digital Workshop a fost prima inițiativă creativă care a folosit tehnologia de tipărire tridimensională ca metodă de fabricație digitală în România, iar în vara lui 2012 a participat la „Atelierul de creație”, proiect care a avut ca rezultat final trei obiecte de mobilier inspirate din cultura românească tradițională. Piesele sale au fost expuse în cadrul târgului BIFE de la Romexpo, iar feedback-ul primit a fost extraordinar pentru el.

„Îmi doresc să devin un jucător important în piața designului de interior. Produsele Simplexio (brandul pe care îl construiește în prezent – n. red.) sunt realizate întotdeauna personalizat și unice pentru fiecare client în parte. Sunt fidel ideii de unic și original, de modern, de distanțare de normele designului clasic”, mai spune tânărul. Piesele pe care el le crează au prețuri care se încadrează între 700 și 2.000 de euro, iar pentru execuții speciale, tarifele pot depăși 5.000 euro. Chiar dacă nu s-a îmbogățit încă, tânărul antreprenor nu neagă că face bani frumoși din designul de interior.

Vezi aici lista completă a promoției 2013 a Forbes România “30 sub 30”

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii