FacebookTwitterLinkedIn

În vârstă de 22 de ani, Eduard Burghelia a cochetat încă din adolescență cu antreprenoriatul, dezvoltând mai multe afaceri în perioada liceului, iar ulterior a pus bazele Confidas, o platformă de analiză financiară a companiilor. Totodată, este student în ultimul an la The Entrepreneurship Academy din București, o facultate privată de antreprenoriat, acreditată în Olanda.

După un rezultat slab la Evaluarea Națională din clasa a VIII-a, Eduard Burghelia a fost repartizat la un liceu slab din Constanța. Însă a profitat de unele „avantaje” conferite de un liceu mai slab cotat, astfel că lejeritatea temelor sau indulgența profesorilor i-au permis tânărului constănțean să se dezvolte pe alte planuri.

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

„Pe la 13 ani, am început să mă plimb cu bicicleta prin oraș. Tatăl meu, mic antreprenor la vremea aceea, a profitat de ocazie și mă punea să-i livrez acte prin oraș. La un moment dat, m-am prins că pot să-i cer și bani. Și am cerut. Puțin mai târziu, la 16 ani, după ce am participat la o competiție antreprenorială organizată în liceul meu împreună cu Junior Achievement, m-am prins că pot face livrări și pentru alte persoane, nu doar pentru tatăl meu”, rememorează Eduard Burghelia.

Așa a luat naștere Velocurier, primul serviciu de curierat pe bicicletă din Constanța. N-a fost nevoie de investiții, având la dispoziție câteva biciclete și pe Mihnea Călugăru, un prieten dornic să înțeleagă lumea afacerilor.

„Cred că eram cel mai tânăr antreprenor din România la acel moment. Chiar dacă eram încă în clasa a X-a, am îndrăznit să intru neinvitat în birourile potențialilor clienți ca să-i conving să livreze prin Velocurier. Printre livrări, purtam întâlniri de vânzare cu directori de corporații, antreprenori locali, avocați și chiar și directori de instituții publice. În perioada cea mai prosperă, Velocurier avea patru angajați și susținea câteva familii. Proiectul nu a fost profitabil, însă lecțiile trase sunt inestimabile. Nu există un mod mai bun de a învăța aceste lucruri”, afirmă tânărul constănțean. În același timp, Eduard Burghelia a ocupat și funcția de președinte al Asociației Elevilor din Constanța, poziție din care făcea lobby pentru ca elevilor să le fie respectate drepturile, respectiv pentru a le oferi un acces cât mai facil la educație. Astfel, a pus umărul la acordarea reducerii la transportul în comun pentru elevi, un drept pe care municipalitatea refuza să îl acorde elevilor.

În firma de curierat, Eduard Burghelia a dat pentru prima oară de problema facturilor neîncasate, realizând că trebuie să existe o platformă unde să poată afla despre facturile pe care un potențial client nu le-a onorat înainte de a vinde, astfel încât să fie redus riscul. Așa a luat naștere Confidas.

„Am început în primul an de facultate, acum 3 ani și jumătate. Atunci aveam 19 ani, nu știam cu ce se mănâncă un start-up în tehnologie, nu aveam o echipă și nici bani. Practic, eram eu, un neisprăvit, și ideea. Am început să cer feedback-ul potențialilor clienți și în acest mod am validat ideea. Probabil observând validarea ideii și perspectivele de business, câțiva investitori și-au pus încrederea în mine după doar câteva luni de când am început să lucrez la idee. V7 Capital, Paul Murariu și Ioana Marcu au investit inițial 80.000 de euro, iar acum, după ce ni s-a alăturat și GapMinder în acționariat, valoarea investițiilor atrase se ridică la 130.000 de euro”, afirmă Eduard Burghelia.

Așadar, Confidas ajută IMM-urile și corporațiile să găsească clienți noi și să evite firmele rău-platnice. Procesând milioane de date despre firme, utilizatorii platformei au acces la rapoarte de credit actualizate, aspect ce îi ajută în luarea deciziilor de business.

„După un an de la lansare, rapoartele noastre de credit au fost verificate de aproape un milion de ori, ajutându-i pe antreprenori să evalueze riscul sau oportunitatea de vânzare. O mulțime de companii își bazează procesele de vânzări și management al riscului pe sistemele noastre. Scopul Confidas este de a face mediul de afaceri mai sigur pentru antreprenorii corecți, ajutându-i să găsească doar parteneri de încredere”, precizează constănțeanul.

Totodată, Confidas ținește o finanțare nouă de 400.000 de euro, iar extinderea în afara granițelor României este nu numai necesară pentru creșterea valorii companiei, ci și un obiectiv personal pentru Eduard Burghelia. „Planul este să devenim cei mai buni în România și să extindem sfera de servicii. Voi rămâne un antreprenor muncitor, cu aspirații și mai înalte decât în prezent, iar în același timp și mai activ în sprijinirea educării generației tinere din întreaga lume, nu doar din România.”