Cautare




, Staff

Afaceri |
|

30 sub 30- ediția 2018: Micro-afacere, mega-profit

A sesizat oportunitatea unei piețe aflate la început de drum în România și vrea să trecă pragul de un milion de euro cu ideea sa.
106 30 sub 30_Cristian Tudor

Cristian Tudor a acumulat experiență într-o multinațională în domeniul agricol, iar ideea de a fonda o afacere cu microplante i-a venit în timp ce citea un articol pe un portal științific american.

„L-am citit și ideea m-a cucerit imediat. Este vorba de plante aflate în prima fază de vegetație, verzi, comestibile și benefice pentru organism datorită concentrației de la 4 până la 50 de ori mai mare față de partea comestibilă a plantei mature. În plus, din aproape în aproape, am aflat că microplantele sunt folosite încă de la începutul anilor ’90 în marile restaurante din Occident. Oportunitatea unei afaceri ca furnizor pentru domeniul HoReCa mi-a părut evidentă“, afirmă tânărul.

A studiat Horticultură, are un masterat în biodiversitate horticolă, iar în curând va absolvi și doctoratul. A pornit, în 2013, în Gorgota (Prahova), cu o seră de 300 de metri pătrați și doi angajați – el și mama sa. Acum, Microgreens România a ajuns la trei sere moderne, cu o capacitate totală de 3.000 de metri pătrați, depozite cu camere de frig dedicate microplantelor, o mică flotă de distribuție și o echipă de 16 oameni care acoperă producția, vânzările și marketingul. Investiția inițială în afacere a fost de 30.000 de euro, bani proveniți dintr-un credit de nevoi personale.

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

„Valoarea totală a investițiilor până în acest moment este în jur de 450.000 de euro. Practic, am reinvestit tot profitul și am reușit și să atragem credite suplimentare pentru dezvoltarea afacerii. Investiția cea mai mare, de 300.000 de euro, a fost realizată la sfârșitul anului 2017 pentru construcția noilor sere.“

El spune că din ce în ce mai multe persoane introduc microplantele în alimentație zilnică, iar piața are potențial, situându-se la nivelul milioanelor de euro.

Cifra de afaceri a Microgreens a crescut constant: în 2014 a fost de 30.000 de euro, în 2015, de 100.000 de euro, urmând ca în 2017 să se dubleze față de 2016 și să ajungă la 500.000 de euro.

De altfel, țintele antreprenorului pentru anul acesta sunt dublarea vânzărilor – depășirea pragului de un milion de euro și alocarea de investiții în educarea publicului și specialiștilor cu privire la microplante.

„Vom investi în continuare în educație în ceea ce privește microplantele. Nu doar la nivelul de bază al publicului, ci și la nivelul specialiștilor în nutriție sau din zona medicală. Microplantele au un potențial uriaș pentru sănătate și în afară se folosesc inclusiv în curele de prevenție. Ne dorim ca specialiștii români să fie la curent cu cele mai noi descoperiri și să le aplice în munca lor. Nu în ultimul rând, avem câteva proiecte de CSR. De la crearea unor zone urbane ecologice la susținerea unor proiecte de cercetare.“

Motorul afacerii este reprezentat de HoReCa, dar Microgreens se adresează oricărei persoane interesate de o nutriție sănătoasă. „Orice persoană interesată să mănânce sănătos și natural este un potențial consumator. Trebuie doar să afle de beneficiile oferite de microplante. Există multă deschidere, dar și mult scepticism.“

Microplantele sunt comercializate în lanțurile de magazine Auchan, Metro și Selgros, urmând ca acestea să se regăsească și în Mega Image.

„Metro și Selgros se adresează în principal segmentului HoReCa, Auchan și Mega Image consumatorilor casnici. Microplantele sunt comercializate și online, pe website-ul nostru. Este un canal de vânzare care merge bine și este în permanentă creștere“, spune Cristian Tudor.

În următorii 5-10 ani, planurile fondatorului Microgreens sunt să devină un jucător important pentru agricultura României.

„În viitor îmi doresc foarte mult să ajungem un jucător important în agricultura din România și să deschidem piețele internaționale. Avem un avans, chiar raportat la Europa Centrală și de Sud-Est, care poate face ca peste câțiva ani Microgreens România să fie un lider zonal al producției de microplante.“

În cadrul summit-ului anual organizat de Romanian Business, Cristian a câștigat premiul pentru „Tânărul antreprenor al anului 2017“.

 

Cum ți-ai depășit limitele?

Provin dintr-o familie simplă, cu oameni modești și am făcut tot posibilul să-mi depășesc condiția. Am reușit acest lucru datorită dorinței ușor obsesive de a face lucrurile bine, atunci când le făceam pentru alții și de a fi cel mai bun după ce am ajuns să le fac pentru mine.

 

Vezi cum arată generația 30 sub 30- ediția 2018

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii