FacebookTwitterLinkedIn

Imediat a început să primească solicitări de la prietenii săi, care își doreau și ei să aibă astfel de agende. „Nu aveam în plan să încep un business, însă semnele erau prea evidente ca să pot trece pe lângă ele. Faptul că exista cerere fără ca eu să împing către vânzare a fost prima validare“, spune Sandra. A pornit cu o investiție de 6.000 de euro – din contribuții proprii și prin intermediul unei finanțări venite printr-o campania de crowdfounding desfășurată pe platforma Startarium.

Zuriell produce agende personalizate, care funcționează pe bază de rezerve și pot fi refolosite – când se termină paginile, trebuie ca rezerva să fie schimbată.

Sandra s-a născut în Siria, dar s-a mutat când avea 4 ani în România, împreună cu părinții săi. A studiat Arhitectura și a lucrat ca freelancer în mai multe domenii: graphic design, design de interior, foto și video. „Am avut o inițiativă antreprenorială în design-ul de produs, însă după o scurtă perioadă mi-am dat seama că nu este o idee de business scalabilă, drept urmare am ales să abandonez proiectul pentru a începe Zuriell“, spune Sandra.

În momentul în care i-a venit ideea fondării afacerii și a avut toți pașii pregătiți pentru a trece la implementare, a implicat-o în afacere pe prietena sa, Ramona Gheorghiu, în vârstă de 26 de ani.

Cele două spun că se completează reciproc: Sandra se ocupă de design-ul produselor, marketing și management, iar Ramona se ocupă de partea operațională, executivă și de vânzări. Pentru a le fi mai ușor să își dezvolte afacerea, s-au înscris la Hubcelerator, programul de accelerare a business-urilor, dezvoltat de Impact Hub, experiență care le-a ghidat pașii, de la idee la un business valid.

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

„Pentru un artist ca mine era nevoie să învăț cu ce se mănâncă antreprenoriatul. M-am trezit cu un produs fain în mână, dar nu știam ce să fac mai departe cu el, nu știam cum să fac acea tranziție de la idee la business de succes. Hubcelerator-ul a fost exact ce am avut nevoie ca să înțeleg noțiunile de bază, să intru în contact cu o comunitate de antreprenori și să pornesc business-ul. Am profitat de oportunitate și am absorbit totul, eram foarte dornică să învăț și să fac lucrurile corect. Ce mi-ar fi luat mie un an pe cont propriu, am reușit să ating în trei luni prin Hubcelerator“, afirmă Sandra.

În 2017, antreprenoarele au vândut 2.000 de agende și rezerve Zuriell, în valoare de 40.000 de euro. Prețurile pornesc de la 30 de lei pentru o rezervă și ajung la 140 de lei pentru o agendă personalizată cu text sau logo, există și pachete care pot atinge valoarea de 225 de lei.

În opinia Sandrei, Zuriell are o componentă socială. Agendele sunt asamblate de către persoane care provin din medii defavorizate. „Scopul este să le ajutăm să se reintegreze pe piața muncii, majoritatea nu au avut niciodată un job adevărat, și, neavând studii, le este foarte greu să-și găsească un loc de muncă. Facilitând acest lucru putem contribui la restaurarea demnității și a încrederii în sine. Cu cât creștem mai mult ca afacere, cu atât vom putea ajuta într-o măsură mai mare“, spune Sandra.

Planurile celor două fondatoare sunt să scoată agendele Zuriell pe piața internațională. „Dorim să scoatem Zuriell-ul pe piața internațională. Avem două variante, ori să ne extindem mai cuminte în diferite țări sau mai gălăgios printr-un Kickstarter (n. red. platformă americană de crowdfunding pentru proiecte creative). Suntem în etapa în care studiem aceste două posibilități“, susține Sandra.

Cum ți-ai depășit limitele?

Caut să fiu un lider bun care face lucrurile cu excelență și pentru asta am nevoie să îmi depășesc tot timpul limitele, informându-mă, participând la diverse cursuri și worksop-uri și aplicând tot ce am învățat. Îmi depășesc limitele atunci când învăț lucruri noi și atunci când investesc timp și resurse pentru a-mi crește nivelul de cunoaștere. (Ramona Gheorghiu)

Vezi cum arată generația 30 sub 30- ediția 2018