Cautare




, Contributor

Topuri |
|

30 SUB 30: Doamna de pe Photoliu

Pornind de la un fotoliu personalizat pentru propria cameră, Irina Pogonaru-Georgescu a ajuns să creeze - cu pasiune și creativitate - un brand de mic mobilier care a căpătat o viață proprie în ultimii șapte ani.
Irina Pogonaru

Pe Irina Pogonaru-Georgescu am cunoscut-o înainte s-o cunosc de fapt, prin intermediul unui scaun multicolor care trona într-o vitrină și care mi-a captat instantaneu privirea cu doi ani în urmă. Nu era orice fel de scaun, ci unul cu forme suple și tipice, imprimat cu modele tradiționale românești și creat în parteneriat de Photoliu și designerul român Lana Dumitru. Două dintre modele fuseseră expuse la Londra, în cadrul unei manifestări organizate în cadrul Săptămânii Modei, acel moment fiind doar una dintre confirmările că povestea ei, începută dintr-o joacă, se află pe drumul cel bun.

Pe lista lucrurilor pe care și le-ar dori cel mai tare, la Irina se află la loc de cinste dezideratul de a-i face pe oameni să privească dincolo de funcționalitatea strictă a unui scaun sau a unui fotoliu, înspre mai mult. Un ,,mai mult“ înțeles ca o bucățică din personalitatea posesorului, o pată de culoare sau un mijloc de expresie de sine. ,,Aștept momentul în care oamenii nu se vor mai gândi doar la cum arată și cu ce se îmbracă, ci vor începe să se uite cu atenție și la ceea ce își pun în casă“, mărturisește Irina. ,,Și casa vorbește despre personalitatea lor“.

VEZI AICI LISTA COMPLETĂ „30 SUB 30”, EDIȚIA 2016

Momentul e aproape, având în vedere evoluția Photoliu, un proiect început în 2009, pe când Irina era la facultate în Londra. E o ,,nișă a nișei“: ceva personalizat până la extrem, astfel încât un client să poată alege din zeci de nuanțe de lemn, sute de materiale (între 15 euro și 150 de euro pe metru) și orice fel de toleranță de uz (până la 100.000 de așezări, standardul hotelier). La unele persoane intervine și paradoxul alegerii: având atât de multe opțiuni, e foarte greu să te oprești la una singură, știind că renunți astfel la toate celelalte posibilități.

Totul a început în anul al doilea de facultate, când Irina – aflată pe atunci la Londra – a trebuit să-și decoreze, de la distanță, camera de acasă, din București. În cele din urmă mama ei a cumpărat toate piesele mari, lăsându-i ca sarcină micile detalii care să dea personalitate locului. ,,Mama alesese ceva foarte frumos: un pat simplu, un dulap din oglinzi, totul foarte corect și armonios“, își amintește ea, ,,dar când am văzut locul am avut senzația că acolo ar fi putut să locuiască oricine“.

Pentru că era prea târziu să reia de la început întreg procesul de decorare, Irina s-a gândit să găsească o piesă de rezistență: un fotoliu care să scoată locul din anonimat, făcând totul mult mai personal. Găsind surprinzător de puține variante, iar cele cu adevărat deosebite având prețuri de-a dreptul prohibitive, i-a venit ideea de a-și face singură ceva, de la zero: a cumpărat un cadru, l-a dat la vopsit și a ales o tapițerie pe gustul ei. ,,Acum, după ani de experiență, mi se pare că acel scaun arăta groaznic“, râde ea, ,,dar pe-atunci toată lumea care îl vedea mă întreba de unde l-am cumpărat“.

VEZI AICI LISTA COMPLETĂ „30 SUB 30” (2012-2016)

Având gena antreprenorială bine dezvoltată, Irina și-a făcut rapid un site, oferind câteva opțiuni de personalizare pentru scaune, pe diferite culori de cadre și tapițerii. Un ,,proiecțel” de studentă, cum îl numește acum cu duioșie, dar care a atras nesperat de multă atenție, încă de la lansare. ,,După nici două luni, Elle Decoration voia să facă un material despre noi“, își amintește ea, ,,iar comenzile începuseră să curgă“.

S-a ocupat de brand de la distanță timp de patru ani, iar la finalul lui 2012, când s-a întors în țară după un an petrecut în Argentina, a decis să acorde Photoliului toată atenția pe care o merită. ,,M-am gândit să văd ce poate ieși cu adevărat din acest proiect“, recunoaște ea. S-a înscris la târguri de profil, s-a apucat de un curs de decorațiuni interioare la o facultate din Anglia și a preluat afacerea ca un ,,one woman show“.

Astfel, de la clienții care îi cereau un fotoliu sau două pentru a le pune într-un colț al camerei (menționând că nu se vor așeza niciodată pe ele, ci sunt doar piese de decor), a ajuns la duzine de scaune, la personalizarea unei întregi încăperi sau la proiecte în toată regula. ,,A fost o doamnă care ne-a comandat un fotoliu și i-a plăcut atât de mult încât după aceea a vrut să-i reorganizăm toată sufrageria“, își amintește ea. După ea au venit mulți alții, ceea ce o face nespus de fericită: nu e puțin lucru să ajungi la o carieră în toată regula de la un scaun făcut în joacă. ,,Sunt atât de entuziasmată pentru fiecare nou scaun, pentru fiecare nou client care vine către noi“, recunoaște Irina. ,,Pun foarte mult suflet în tot ceea ce fac“.

 

IRINA POGONARU

28 de ani

Owner Photoliu

A studiat Management la UCL Londra și la École Supérieure de Commerce de Paris, dar a pus bazele unui brand de design interior cu care iese din granițele României.

 

GALERII FOTO:

„30 SUB 30”, EDIȚIA 2013

„30 SUB 30”, EDIȚIA 2014

„30 SUB 30”, EDIȚIA 2015

„30 SUB 30”, EDIȚIA 2016

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii