Cautare




, Contributor

Social Media Coordinator

30 sub 30 |
|

30 sub 30: Dezvoltatorul României Mobile Friendly

La 19 ani, a fondat prima companie dezvoltatoare de aplicații mobile. După ce a realizat 56 de proiecte antreprenoriale, Andrei Costescu a revenit la prima dragoste: aplicațiile mobile.
andrei costescu IMG_9910

Interesul său pentru business și aplicații mobile a început încă din liceu, deși în acea perioadă domeniul aplicațiilor mobile era într-o fază incipientă, mai ales în România. Așa că, imediat după absolvire, Andrei Costescu, membru al generației 30 sub 30, a depus actele pentru o companie dezvoltatoare de aplicații mobile, împreună cu trei prieteni.

Din cauză că nu și-au putut permite compilatorul de care aveau nevoie, în valoare de 2000 de dolari în acea perioadă, s-au văzut nevoiți să găsească o alternativă. A inițiat o serie de proiecte antreprenoriale, marea majoritate având la bază software-ul customizat, până când, în 2010, din cauza unui proiect problematic, și-a pus chiar întrebarea dacă nu cumva nu era făcut pentru așa ceva. Apoi, după două săptămâni de autoanaliză, a venit cu întrebarea „Dar de ce să nu o fac încă o dată?”, răspunsul fiind, „Mai bag o fisă“.

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

Dorind să rămână în zona de mobile, al cărui potențial îl intuise, dar să evite dezvoltarea de aplicații mobile, a ales SMS-urile și a fondat MemoSMS, un serviciu de trimis memo-uri prin SMS, adresat în primă instanță medicilor. Ideea i-a venit dintr-o nevoie proprie, fiindcă purta aparat dentar, dar uita adesea de programările la medicul stomatolog. Gama de servicii s-a extins treptat, iar un an mai târziu, a descoperit pe piața cafenelelor nevoia de fidelizare a clienților și că, deși maganerii cafenelelor nu erau dispuși să plătească 20 de euro pentru soluția pe care le-o oferea, ar fi fost dispuși să plătească 2000 de euro pentru o aplicație mobilă. Acela a fost momentul în care a decis să închidă MemoSMS și să se reorienteze către dezvoltarea de aplicații mobile.

Nouă luni mai târziu, compania nou-fondată, mReady, avea primul client. Și-a dat seama că pe piață, în acel moment, erau dezvoltatori de iOS, însă nu și de Android, așa că a exploatat oportunitatea identificată, atrăgând primul client, Coca-Cola. Deși termenul limită de dezvoltare a aplicației de Android pentru Coca-Cola era la doar trei zile distanță, a decis să ignore sfatul colegilor și să accepte proiectul, iar la trei zile mai târziu aplicația a fost livrată cu succes.

Află cine sunt tinerii care au apărut de-a lungul timpului în edițiile Forbes 30 sub 30

Până în prezent, mReady a dezvoltat peste 100 de aplicații mobile, pentru clienți precum KPMG, KFC, Tarom sau Paul, iar una dintre cele mai importante lecții învățate din propriile greșeli a fost să nu accepte niciodată proiecte doar pentru bani. În plus, Andrei Costescu consideră că mReady este o „firmă atipică“, pentru că 90% dintre clienți activează în România, spre deosebire de alte companii românești care dezvoltă aplicații mobile, care au preponderent clienți străini. „Vreau să transform România în Mobile Ready“, declară Andrei, explicând astfel și numele ales pentru companie.

Cu o investiție inițială egală cu plata chiriei pentru prima lună, compania mReady a ajuns în 2014 la o cifră de afaceri de 180.000 de euro, iar obiectivele pe termen lung includ deschiderea unor birouri în Statele Unite, Marea Britanie, Germania și Elveția.

 

Andrei Costescu, 28 de ani

mReady, fondator, CEO

Pasiunea timpurie pentru tehnologie s-a concretizat în fondarea unei companii de dezvoltare de aplicații mobile, prin care vrea să transforme România într-o țară mobile friendly.

GALERIE FOTO: PREMIANȚII GALEI FORBES 30 SUB 30

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii