Cautare




, Contributor

30 sub 30 |
|

30 sub 30: Deschisă la oportunităţi

Cu puţin timp înainte de începerea studiilor universitare, a început să testeze și să aplice strategii de comunicare și de online marketing pe conturile unui departament dedicat, în cadrul unui butic de digital, în cadrul căruia a activat ca partener.
Alexandra Roata

Atunci a înțeles cât de bine funcționează mixul între strategia de marketing și algoritmii de programare, între analiza de business și tacticile de poziționare ale unui brand. A studiat la Facultatea de Comunicare și Relații Publice, Universitatea din București şi are un Master în Consultanță și Expertiză în Publicitate la Universitatea din București.

Top ,,30 sub 30″, ediția 2017

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

După 5 ani petrecuţi în buticul de digital , în care a învățat extrem de multe, a trecut de partea cealaltă a baricadei, în poziția de angajat, în cadrul Mediafax Group, ca brand manager pentru publicațiile de business ale grupului.

Din această poziție a început, practic povestea Softlead, lucrând la dezvoltarea MVP-ului încă din perioada în care era angajată a trustului media, pentru a putea valida ideea și a iniția primele discuții cu potențialii investitori, parteneri și chiar companiile ce aveau să se listeze în platformă.

 

“Softlead a fost lansat ca o soluție a unei probleme identificată la nivelul companiilor care doresc să implementeze o aplicație software potrivită pentru o mai bună gestionare a fluxului de activități conforme business-ului lor. Prin marketplace-ul dedicat, ce include în prezent peste 600 de aplicații software, Softlead răspunde solicitărilor de implementare ale companiilor de tip end-user, forma de monetizare fiind pay per lead,” explică Alexandra.

Investiția inițială a fost de aproximativ 30.000 de Euro, cea mai importantă parte fiind obținută din partea a doi investitori locali, diferența fiind din resurse proprii, completează ea.

 

Urmează extinderea la nivel global

“Antreprenoriatul nu este un trend decât pentru investitori, mereu deschiși în a identifica oportunități pe care să le susțină. De cealaltă parte a baricadei, pentru antreprenori, start-up-ul devine o provocare autentică atunci când sunt îndepliniți mai mulți factori, cum ar fi asumarea și gestionarea incertitudinii, identificarea unei nevoi și a soluției efective, acceptarea unui nou stil de viață, în care, cel puțin în primii ani ai unui start-up, două zile nu seamnă deloc între ele. Așadar, de aici s-au născut deschiderea pentru antreprenoriat, precum și tot ceea ce a însemnat adaptarea din mers și în ritm alert la obstacole. Cu siguranță, însă, bazele efective ale lansării unui business pe piață sunt date de coordonate care au legătură cu proiecte care au prins ecou, care au fost validate și se susțin, așa cum a fost și în cazul propriu, cu debutul printr-un start-up pornit în anul 2008, o agenție de web development și marketing online, prezentă și astăzi pe piață,” povesteşte Alexandra.

Extinderea la nivel global va fi, cu siguranță, o derivare a ideii implementată deja în România, întrucât vorbim de piețe mature deja și cu o capacitate de adaptare mai rapidă la astfel de oportunități valide generate de platforme specializate. În prezent, Softlead se află în discuții pentru a găsi parteneri globali care să preia modelul de business, unul dintre principalii jucători ai pieței internaționale interesați de o astfel de colaborare fiind GetApp, companie preluată de compania de cercetare Gartner.

 

“Momentele importante din cariera mea de antreprenor sunt obținerea primei runde de investiții, precum și fiecare sesiune ulterioară de pitching,  prezentarea conceptului Softlead în cadrul conferințelor internaționale și în fața studenților  din diferite medii și profile universitare, interacțiunile avute cu sute de reprezentanți ale  companiilor software listate în platformă și identificarea unui parteneriat dedicat cu fiecare  dintre acestea, conform obiectivelor avute, în raport cu etapa în care se afla Softlead, ca  produs,” spune Alexandra

Atunci când nu îşi dedică peste 80% din timpul liber în direcția Softlead, încearcă să rămână conectată la industria de digital marketing, ca formare profesională de bază, citeştec și joacă șah.

Când am întrebat-o ce îşi doreşte în viitor, Alexandra mi-a răspuns că “este una dintre cele mai dificile întrebări, pentru că atunci când am învățat cum este să ai parte de diversitate, uneori dusă la extrem, nu doar când două zile nu seamănă între ele, ci și atunci când planurile setate în agendă diferă de realitate, cred că îmi doresc un mix între planurile conturate și surprize, cu ceva mai mult echilibru”.

 

 

 

 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii