
Povestea Salad Box a început în aprilie 2012, în Cluj Napoca, cu patru angajați, într-o încăpere de aproximativ 15 metri pătrați, își amintește Dan Isai, directorul executiv și fondatorul Salad Box. Ideea business-ului a apărut din dorința de a acoperi un gol pe piaţa românească la momentul respectiv: nevoia de mâncare sănătoasă, proaspătă, servită rapid, dar și la prețuri accesibil. „Am văzut nevoia de a oferi salată ca produs principal, într-o țară în care salata este văzută doar ca produs secundar”. Investiţia iniţială pentru primul punct, mai mic ca dimensiuni, situat în Iulius Mall Cluj-Napoca, a fost de aproximativ 20.000 de euro.
VEZI AICI LISTA COMPLETĂ „30 SUB 30”, EDIȚIA 2016
Afacerea tânărului antreprenor a devenit o provocare, întrucât a trebuit să se lupte cu mentalitatea românilor. Chiar și așa, acest lucru nu a reprezentat un impediment în ascensiunea sa profesională. „Am fost reticenți cu salata ca și produs principal în România, dar românii au reacționat surprinzător de bine, iar vânzările au fost bune încă din prima lună, ceea ce mi-a alungat din această teamă”, povestește antreprenorul, al cărui business a crescut de la trei angajați la aproape 1.000 în patru ani de la debutul pe piața locală. Desigur, salata nu este singurul produs disponibil, meniul este divers, iar clienții au posibilitatea de a alege dintr-o varietate de supe cremă, deserturi și sucuri naturale.
Extinderea propriu-zisă a business-ului a început în 2013, în prezent, rețeaua de restaurante Salad Box ajungând la 40 de unități, în 20 de orașe. Dan Isai, împreună cu echipa sa, a dezvoltat un sistem de franciză, bazat pe proceduri clare și un model de business scalabil, ceea ce a permis extinderea afacerii atât la nivel național, cât și internațional.Astfel că, din 2014, grupul Salad Box s-a extins și pe plan internațional, având patru puncte de lucru în Ungaria şi o locație în Germania.
VEZI AICI LISTA COMPLETĂ „30 SUB 30” (2012-2016)
Planurile de dezvoltare nu se opresc aici pentru tânărul antreprenor din Cluj Napoca, care a terminat anul 2015 cu afaceri de 14 milioane de euro. „Ne propunem să terminăm anul cu un total de minim 50 de locații și să continuăm procesul de rebranding început anul trecut”. El mizează pe extinderea lanțului de restaurante în Italia, Spania şi Marea Britanie, zona scandinavă, în ţările aflate în vecinătatea României, dar şi pe continentul african sau asiatic. De asemenea, Dan Isai rămâne optimist în ceea ce privește pronosticul pentru 2016, estimând că va închide anul cu afaceri de 20 milioane de euro.
29 de ani
CEO Salad Box
A pariat pe o piață privită cu reticență de către români, healthy food, punând bazele brandului Salad Box, în 2012. În 2013 dezvoltat un sistem de franciză, bazat pe proceduri clare și un model de business scalabil, ceea ce a permis extinderea afacerii atât la nivel național, cât și internațional.
GALERII FOTO: