Cautare




, Contributor

Social Media Coordinator

30 sub 30 |
|

30 sub 30: De la sport la aplicații

În doar șase ani, Andrei Blaj a transformat pasiunea pentru sporturi de iarnă într-o afacere cu vânzări de 500.000 de euro.
andrei blaj IMG_9380

Pasiunea pentru schi a lui Andrei Blaj a început în clasa a zecea, când mergea în fiecare weekend cu colegii la schi la Vatra Dornei. Dragostea pentru sporturile de iarnă a crescut, iar când a observat că sunt foarte puține magazine online de articole sportive nișate strict pe sporturile de iarnă, a identificat o oportunitate de business. Așa că, în 2008, când era în anul cinci de facultate, a hotărât împreună cu un prieten să lanseze un magazin online pe această nișă, Wintermag.

„Am discutat despre asta într-o seară, iar a doua zi deja lucram la proiect“, povestește Andrei, membru al generației 30 sub 30. În aproximativ două luni, site-ul era gata și avea câteva sute de produse puse în vânzare online. La scurt timp, au primit și prima comandă, „o pereche de clăpari, de 7-8 milioane“, pe care, entuziasmați, au livrat-o în aceeași zi, rapiditatea cu care livrează comenzile rămânând până azi unul dintre punctele lor forte.

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

Încă de la început, au ales să se diferențieze de restul magazinelor online de pe piață. Ei au fost primii care traduceau caracteristicile fiecărui produs, puneau descrieri după care putea fi filtrată căutarea produselor și s-au asigurat încă de la început că site-ul este SEO-friendly. În prezent, avantajul lor principal este tehnologia, anul acesta fiind concentrați pe accentuarea principalelor diferențiatoare: interfața mobile-friendly și viteza site-ului.

Află cine sunt tinerii care au apărut de-a lungul timpului în edițiile Forbes 30 sub 30

„Anul acesta am avut un sezon cu 50% mai bun, din perspectiva vânzărilor, față de anul trecut“, declară Andrei, care estimează că în 2015 vânzările totale vor ajunge la 500.000 de euro. În contextul în care cifra de afaceri a crescut anual cu minimum 30%, în ultimii patru ani, obiectivul său principal, pe care speră să-l atingă în maximum 3 ani, este creșterea vânzărilor la 1 milion de euro. În jurul acestui obiectiv se centrează strategia întregii companii. „Pe marketing, vânzări și tehnic ne-am ales doar câteva direcții, dar le facem perfect“, explică Andrei, adăugând că „fără strategie nu ai cum să creezi valoare din ceva“.

Andrei Blaj, 30 de ani

Makan Studios, Wintermag fondator

A încercat mereu să intuiască oportunitățile de pe piață și a fondat două afaceri de succes, una în eCommerce, cealaltă în domeniul dezvoltării de aplicații mobile.

GALERIE FOTO: PREMIANȚII GALEI FORBES 30 SUB 30

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii