Cu trei ani în urmă, când avea doar 18 ani, George Pruteanu a descoperit Business Summer School și Black Sea Summer University, două școli de vară dedicate studenților și absolvenților, la care a aplicat deși nu se încadra în segmentul lor de vârstă și nu avea încă noțiuni bine definite despre business și finanțe. Datorită entuziasmului cu care voia să participe, a fost acceptat. La Business Summer School a fost prima dată când a participat la o simulare de interbank trading și acela a fost momentul în care a realizat că asta e ceea ce vrea să facă în viitor.
Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent
A continuat colaborarea cu Florin Grosu, organizatorul celor două școli de vară, și Florin Cioacă, organizatorul jocului de interbank trading de la Business Summer School, și anul următor a devenit membru al echipei de organizare a celor două școli. Anul 2013 a fost primul an în care George Pruteanu a fost project-managerul celor două școli, al căror concept a fost redefinit și care au devenit, în urma unui proces de rebranding, Young Leaders School Finance și Young Leaders School Entrepreneurship. El va organiza cele două școli de vară și în 2014, când plănuiește să transforme Young Leaders School Entrepreneurship într-o oportunitate de întâlnire între investitori și startup-urile din România și din Europa de Centrală și de Est. Dacă până acum participanții YLC Entrepreneurship erau cu precădere studenți interesați de antreprenoriat, de anul acesta procesul de selecție va fi radical schimbat, fiind orientat către fondatorii de start-up-uri care caută finanțare și sunt interesați să-și prezinte ideile de afaceri în faţa unor investitori din Europa și Statele Unite. Pruteanu consideră că în România și sud-estul Europei există foarte mulți tineri talentați, care preferă să plece să lucreze la o companie multinațională precum Twitter, Facebook sau Google, în loc să fondeze un start-up, pentru că le lipsesc resursele pentru a se extinde. „Ce vrem noi să facem e să dăm acestor antreprenori imboldul necesar să se pună pe treabă, să înceapă un start-up în regiune și să îl crească, profitând de surse de finanțare care pot oferi și consiliere de cea mai bună calitate”, concluzionează el.
Aflați cine sunt ceilalți membri ai promoției 2014 a Forbes România “30 sub 30”.
Cu peste cinci ani de experiență ca Foreign Exchange Trader, Florin Cioacă a decis în 2012 să ducă jocul de interbank trading pe care îl organiza la Young Leaders School Finance la un alt nivel și George Pruteanu a fost unul dintre cofondatori. „Puteam să adaug valoare construind echipa”, explică Pruteanu, însă atribuțiile lui au crescut odată cu dezvoltarea startup-ului, fiind în prezent Business Development Manager. Așa a luat naștere Traderion, „primul joc social-financiar de interbank trading din lume”, cum îl descrie George Pruteanu. Traderion se diferențiază de simulatoarele de trading existente deja pe piață prin posibilitatea utilizatorilor de a fi Market Makers, adică de a influența prețul pieței prin oferirea propriilor prețuri. Acest lucru le oferă jucătorilor o imagine mult mai amplă despre mecanismul pieței de interbank trading.
Echipa a început dezvoltarea unui MVP (Minimum Viable Product) în februarie 2013, varianta Beta a fost testată la Young Leaders Club Finance la Sibiu în vara anului 2013 și în prezent este în curs de finalizare, datorită unei investiții făcute de Peter Barta, CEO-ul Fundației Post Privatizare.
În urma feedback-ului primit în cadrul competițiilor la care au participat, fondatorii Traderion și-au schimbat însă strategia și modelul de business. Inițial gândit ca un joc de interbank trading, Traderion a devenit un simulator financiar dedicat în primul rând universităților. Premisa de la care au plecat este că prea puține universități le pot oferi studenților un simulator de trading care să fie replica terminalelor din piața reală atât ca interfață, cât și ca aplicabilitate și autenticitate, explică George Pruteanu. „Traderion își propune să îmbine trainingul cu realitatea printr-o platformă state-of-the-art din punct de vedere tehnologic și să ofere un mediu de cea mai mare autenticitate studenților, în care aceștia să devină traderi profesioniști.”
Citiți textele integrale în ediția tipărită a revistei, dar și în variantă digitală a revistei din webviewer sau în aplicația de iPad a Forbes România.
GALERIE FOTO: “30 SUB 30” 2014
Aflați cine sunt membrii promoției 2013 a Forbes România “30 sub 30”.