Cautare




, Contributor

Social media |
|

30 sub 30: Conexiunile potrivite

Chiar fără a-şi propune neapărat acest lucru, o discuţie cu Ciprian Mardare şi Cristian Andreica te face să îi vezi ce cei doi co-fondatori ai Nexi.me drept cel mai bun instrument de marketing al companiei pe care o conduc.
nexi_IMG_0273.jpg

Unul din Galaţi (Ciprian Mardare) şi celălalt din Bistriţa (Cristian Andreica), fani ai domeniului IT din şcoală şi cu o serie de concursuri la activ, cei doi tineri au intrat la Politehnică în acelaşi an. S-au cunoscut abia peste câţiva ani, când au lucrat împreună pentru nişte proiecte din cadrul facultăţii. Odată ajuns la Balaur.ro (cam în urmă cu doi ani), Cristian Andreica şi-a amintit de colegul său şi l-a recomandat pentru un post disponibil în cadrul echipei.

Poate vă întrebaţi de ce menţionăm acest lucru. Răspunsul e simplu: recomandările stau la baza întregului sistem pe care au construit Nexi. În esenţă, proiectul lor este o platformă socială de recrutare prin care angajaţii pot să recomande foarte uşor prieteni din reţelele lor sociale (LinkedIn, Facebook şi Twitter) pentru posturile deschise din cadrul unei companii, facilitând accesul acesteia la cei mai buni candidaţi. Experienţa de la Balaur.ro i-a ajutat pe cei doi tineri să înţeleagă mai bine piaţa de recrutare, platformele online folosite şi problemele pe care acestea le rezolvă. „Am observat încă din facultate faptul că foarte mulţi prieteni şi-au găsit un job fiind recomandaţi de o persoană apropiată”, spune Andreica. Potrivit acestuia, firmele din România angajează prin recomandări până la 30% din personal.

Vezi aici cine sunt membrii promoției 2013 a Forbes România “30 sub 30” 

După o scurtă verificare a modelului de business şi cu mentorat din partea repezentanţilor Balaur (unul dintre acţionarii companiei avea să devină angel investor şi pentru Nexi), au făcut primul pas pe cont propriu în toamna lui 2011 odată cu participarea la How To Web (s-au numărat printre cei zece finalişti ai competiţiei). Participarea la eveniment a fost benefică şi dintr-un alt punct de vedere: i-a adus mai aproape de includerea în acceleratorul de business Rockstart din Amsterdam. „După How To Web ne-am gândit că trebuie să facem ceva care să se adreseze pieţei din afară, mai ales că marea parte a companiilor pe care noi încercam să le atingem erau companii din străinătate”, spune Ciprian.

Rezultatul? Şase luni de traininguri, mentorat, rafinarea produsului creat (de la targetarea companiilor de dimensiuni mari, la un model de business adresat mai ales IMM-urilor), contacte şi o finanţare în valoare de 15.000 de dolari. În plus, posibilitatea de a vedea modelele de business ale giganţilor din Silicon Valley.

Iar de la 18 companii incluse în programul pilot cu care au participat la accelerator, Nexi a ajuns la peste 25 de companii înregistrate (domeniile variază de la consultanţă, IT, inginerie sau recuperare credite, firmele fiind momentan din Olanda şi România), 15 dintre acestea realizând acţiunile cele mai importante (invitat angajaţi, postat joburi, trimis recomandări). „Planul nostru este să revoluţionăm modul în care firmele recrutează cei mai talentaţi oameni”, mai spune Cristian Andreica. „Companiile au culturi diferite. Iar un angajat care lucrează deja acolo ştie mult mai bine pe cine ar trebui să aducă, cine se potriveşte acestei culturi, decât dacă vine cineva printr-o companie de recrutare”, adaugă Ciprian Mardare.

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

Următorul pas? Să îşi extindă prezenţa în ţări precum Belgia, Marea Britanie sau Franţa şi să facă rost de o nouă rundă de finanţare. Dar până când businessul va creşte cu adevărat s-ar putea să mai fie nevoie de vreo doi ani. Oricum, merită să stăm cu ochii pe ei.

 

Vezi aici cine sunt membrii promoției 2013 a Forbes România “30 sub 30” 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii