Cautare




, Contributor

30 sub 30 |
|

30 sub 30: Comorile tradiţiei

Ideea lansării unei afaceri care pune în valoare portul tradiţional românesc a fost inspirată de artista britanică Adele. În 2012, Antoaneta Mareş aducea pe piață Blouse Roumaine Shop.
antoaneta mares IMG_0083

Pasionată de tradiţiile româneşti, de portul autohton şi de cultura ţării noastre, tânăra antreprenoare s-a gândit în urmă cu trei ani că este cazul să modernizeze comerţul de artizanat. Inspirată de cântăreaţa britanică Adele, care apărea în 2012 pe coperta uneia dintre ediţiile revistei Vogue într-o ie reinterpretată de Tom Ford, s-a gândit că frumuseţea acestei bluze tradiţionale poate fi şi o sursă de venit. Aşa a apărut magazinul online Blouse Roumaine Shop – „magazin cu o direcţie clară de fashion şi design modern, care să fie pus la dispoziţia producătorilor de bluze tradiţionale”, explică Antoaneta Mareş.

Vezi cine sunt ceilalți membri ai generației 2015 Forbes “30 sub 30”

Investiţia iniţială a fost de doar 10.000 de euro şi a ajuns la break-even după primele şase luni, iar de atunci croieşte încontinuu noi proiecte.

„Businessul cu «iile româneşti » a fost probabil una dintre cele mai replicate afaceri din ultimii doi ani. Iar ia românească s-a vândut fantastic în acest timp. Încă nu s-au făcut studii la nivel de piaţă în care să avem o evaluare cât mai exactă a situaţiei.

Piaţa este încă în formare, dar din păcate este o piaţă atipică, în care producătorii şi distribuitorii nu sunt în aceeaşi echipă, fapt ce a condus la numeroase anomalii”, susţine Antoaneta Mareş. Spune că alegerea produselor nu este foarte dificil de făcut, principiul fiind unul cât se poate de clar, modelele să fie cele mai frumoase, iar ea să simtă că vor avea o cerere bună în rândul clientelor. „Iar creaţiile designerilor trebuie să se evidenţieze prin originalitatea reinterpretării motivelor tradiţionale şi calitatea foarte bună a materialelor folosite”, mai adaugă Antoaneta.

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

Circa 80% din clienţii magazinului online sunt persoane cu vârste cuprinse între 25-35 ani, din România, din mediul urban, iar 20% din comenzi vin din afara ţării, de peste tot din lume, dar mai ales din Franţa. De asemenea, magazinul are contracte şi cu Carrefour România şi Cărtureşti, iar începând din luna martie portofoliul de produse s-a extins cu noi categorii de obiecte, toate realizate de designeri români care se inspiră din cultura şi tradiţiile româneşti.

„Până în prezent, pe platformă au apărut câteva nume noi Mihaela Ivana, Alina Turdean, Cristina Bulat, Irina Neacşu, Ruxi Sacalis, Cai Verzi pe Pereţi, Ziurel, Bernadette, Urzeala, Atelier de Frumos”, spune Antoaneta Mareş.

Recent, antreprenoarea a lansat şi un showroom cu produsele existente în magazinul online. „Am gândit acest concept pornind de la o galerie de artă în care găseşti, deopotrivă, tablouri, pensule, acuarele, pânze, obiecte de decor semnate de designeri şi lucrate manual de artizani sau tricouri de zi cu imprimeuri folky. Pe lângă extinderea în zona de design românesc, doresc să ne dezvoltăm şi pe zona de evenimente”, dezvăluie Antoaneta Mareş.

ANTOANETA MAREŞ, 29 de ani

Blouse Roumaine Shop, antreprenoare

Fondatoarea magazinului online Blouse Roumaine Shop a lansat în urmă cu trei ani o afacere în zona eCommerce, într-un domeniu prea puţin exploatat la momentul respectiv – iile.

GALERIE FOTO: PREMIANȚII GALEI FORBES 30 SUB 30

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii