Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

30 sub 30 |
|

30 sub 30: Cel ce conectează tinerii

A început de mic să "tinker" cu calculatoarele. La 10 ani scria mici programe în Pascal, iar în clasa a 9-a voia să creeze propriul joc, nu doar să consume. A creat primul său joc 3D, asemănător cu Counter Strike.
Facebook
Prima sa realizare semnificativă a fost în clasa a 11-a, când a fost Grand Prize Winner la concursul internațional Google Code-in, unde au fost sute de participanți din 56 de țări. Apoi, a fost unul dintre primii și cel mai tânăr cercetător din România, prin Bursa Tânărului Cercetător, acordată de Guvern, cu o valoare inițială de 17.000 de euro. Jocurile au reprezentat doar începutul carierei sale. După ce a renunțat la jobul de la Ubisoft, nu s-a mai ocupat de jocuri.
Între timp a creat Wabbit, în 2014, la Facultatea de Informatică a Universității București, o aplicație inițial exclusivă. Aplicația ajuta studenții să vorbească cu cei din aceeași sală de curs, și a acaparat 30% din studenți în câteva săptămâni. “Apoi am <<pivotat>> către o piață mai tânără, liceenii, ei având mai mare nevoie să descopere cu cine s-au intersectat de-alungul zilei, pe la metrou, cafenele, mall etc. Astfel s-a născut aplicația Intersect (http://gointersect.com), prin care tinerii își pot face prieteni noi din viața reală, nu de pe internet, ceea ce este mai interesant. Am strâns în vara 2015 prima rundă de investiție de la 2 angel investors români”, explică Laurențiu.
 
Împreună cu cofondatorul său, Alex Dobrin au implementat versiunea lor de “basic income”, astfel încât să poată, fără presiunea monetizării, să experimenteze și să ducă la următorul nivel misiunea lor, aceea de a conecta oamenii în viața reală și de a încuraja interacțiunea pe parcursul zilei cu oameni noi și interesanți.
 
“Scopul nostru este să make a billion lives better, not just a billion dollars. În câteva luni vom dezvălui ceva foarte tare,” spune Laurențiu.
 
Fără să fi avut multe resurse, și-a luat un bilet de avion și s-a descurcat să își facă o viață și prieteni în Silicon Valley. Allan Cruse, professor emeritus de la University of San Francisco, a scris despre el : “Laurențiu Ion este un antreprenor și fost student în informatică al Universității București, și devine foarte cunoscut în comunitatea de startups tech din San Francisco, pentru grătarele legendare de pe acoperișul unei clădiri din inima cartierului startupurilor, organizate la fiecare două săptămâni.”
 
Este foarte perseverent (relentless chiar), în ultimii ani fiind 100% focusat pe misiunea de a conecta tineri care se intersectează în viața reală, dar nu au vorbit sau nu au făcut schimb de contacte, astfel folosind telefonul ca un mod de a sparge gheața. Primul pas l-a făcut cu Intersect, descărcat de peste 150K de tineri în România, și urmează versiunea doi, globală.
Apoi îmi dă un indiciu asupra unui experiment la care lucrează: “De exemplu, Pokemon Go mi-a dat mereu un pretext să vorbesc cu oamenii care îl jucau în parc, autobuz, etc, dar nu era o plus valoare că socializam. Noi vrem să învățăm tinerii să interacționeze dacă au un interes comun.”
 
Sloganul său: “make the things you wish existed”
 
Laurențiu spune că a observat că prea mulți tineri, mai ales în România, fac produse, care bazate poate pe o tehnologie interesantă, nu sunt însă utile nimănui. “Din experiența mea, când faci un produs, trebuie să fie o nevoie reală, un spark, să începi cu acel <<why>> cum zice Simon Sinek, în faimosul Ted Talk și cartea lui, “Start With Why”. Dacă e o problemă mare, și chiar ai nevoie de acel produs, dacă l-ai folosi în fiecare zi, atunci știi că ai ceva util măcar pentru o persoană. Înainte de a scala trebuie să te focusezi pe un grup mic de oameni care au o nevoie arzătoare (<<hair on fire>>) versus să creadă că e ceva <<kinda cool>>. E mult mai bine să ai 100 de useri care iubesc produsul decât 100 000 care <<kinda like it>>. Te poți împrieteni cu ei și te poți concentra să îi faci fericiți și să te asiguri că le oferi o valoare mare.  Așa au pornit cele mai mari companii” spune Laurențiu.
 
“Am învățat că marketingul nu funcționează (am fost și la TV, precum iLikeIT, Neatza, Observator etc – nu a ajutat). Trebuie să găsești acei câțiva oameni care au nevoie de produs, și ei să îl tot folosească. Să simți că pe ei îi ajută, nu că tu îl impingi prin marketing sau să faci o <<lansare>>. Poți învăța și de la prietenii tăi sau mama ta (fac aluzie la cartea “The Mom Test: How to Talk to Customers and Learn If Your Business is a Good Idea”), nu trebuie neapărat să știe că l-ai făcut tu” explică Laurențiu.
 
I-am cerut un sfat pentru cei atrași de antreprenoriat. “Dacă vrei să îți faci programul cum vrei, să optimizezi șansele de a te îmbogăți, să fii șeful tuturor, atunci NU trebuie să începi un startup! Ci să fii unul dintre primii angajați la startupurile care ți se par ție că ar putea fi extraordinare, sau să îți faci un business obișnuit, care bineînțeles, nu strânge Venture Capital. Singurul motiv pentru care ar trebui să pornești la acest drum (care durează de obicei 10 ani), să pornești un startup care crește rapid, global, este pentru că nu poți să nu o faci”, conchide Laurențiu.

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii