Cautare




, Contributor

Topuri |
|

30 sub 30: Câștigătorul

Face afaceri de la 14 ani, iar anul trecut a lucrat la cel mai important proiect de până acum – campania online a candidatului Klaus Iohannis.
radu negulescu IMG_9458

La vârsta de 14 ani obținea primii bani din web design. La 16 ani își înființa primul SRL, iar la 18 ani se confrunta cu primul faliment. În acest fel s-au desfășurat primii ani de antreprenoriat ai lui Radu Negulescu, cel care, alături de alți doi parteneri de afaceri, Vlad Tăuşance și Ioan Dan Niculescu, au stat în spatele campaniei lui Klaus Iohannis, la alegerile prezidențiale din toamnă.

„Am știut sigur un lucru, dacă reușim să activăm așa-numitul «milion de aur», care este format din alegătorii sub 35 de ani, care nu iese în mod normal la vot, am câștigat alegerile. Și atunci ne-am zis: acesta este obiectivul nostru, ei sunt targetul nostru, cu ei trebuie să vorbim. Atât!”, descrie Radu Negulescu strategia de la care au pornit când au început să lucreze la campania candidatului la președinție. Iar strategia s-a dovedit a fi una câștigătoare, dar mărturisește că au fost luați și ei prin surprindere de rezultate.

Vezi cine sunt ceilalți membri ai generației 2015 Forbes “30 sub 30”

„Noi eram în subsolul clădirii de pe Kiseleff după ce s-au anunțat rezultatele alegerilor și încă mai lucram. Răspundeam la mesaje. Nu ne-am dus la deschiderea șampaniei pentru că mai aveam foarte multă treabă. Dar a venit Președintele Iohannis la noi să ne mulțumească”, spune el cu zâmbetul pe buze. Nu este prima campanie electorală pentru care a lucrat, dar este cu siguranță cea mai importantă de până acum, după cum a ținut să precizeze tânărul antreprenor.

Deține câteva companii cu activități în producția de software, web development, mobile software, design industrial, proiectare, arhitectură și printing. Prima companie a fost înființată în 2007, Trencadis. La începutul acestui an compania ajungea în topul Deloitte Technology Fast 50 Central Europe. „Investiția inițială în Trencadis a fost un laptop”, spune Radu.

Dar, după primul an de funcționare, a înregistrat o cifră de afaceri de 15.000 de euro, iar anul trecut a ajuns la aproape 1 milion de euro, în creștere cu peste 30%, față de 2013 și are o echipă de circa 50 de angajați. Peste 50% din veniturile companiei sunt din contracte cu statul. De altfel, încă de la început s-a axat pe acest gen de proiecte. „De ce zona de instituții publice? Pentru că atunci când am lansat firma era un gol în această zonă. Primăriile aveau nevoie de site-uri, iar firmele mari care lucrau în acest domeniu erau foarte scumpe, iar dincolo de asta primăriile nu primeau acces să își poată administra singure conținutul. Iar site-urile acestor instituții trebuie optimizate în permanență, au nevoie mereu de actualizarea acestui conținut. Iar acele firme taxau orice modificare ce trebuia făcută”, explică el.

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

Între timp, Trencadis a ajuns să-și pună semnătura pe mai bine de 500 de site-uri dintre care cel al Guvernului, al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate sau al Inspectoratului General de Poliție. „Îmi place să lucrez pentru proiecte publice pentru că sunt acel gen de proiecte care pot avea un impact real asupra societății”, mai spune Radu Negulescu.

Recunoaște cu mândrie că tot ce a învățat desre afaceri s-a datorat faptului că a fost mereu o personă autodidactă. S-a apucat de trei ori de facultate, dar a renunțat de fiecare dată. Nu este încă suficient de convis că își dorește să se mai apuce și a patra oară, dar, dacă o va face, va fi cu siguranță undeva în afara țării. Va continua colaborarea cu ceilalți doi parteneri de afaceri alături de care a lucrat în campania prezidențială, iar pasul următor este de a reuni firmele pe care le deține, într-un grup. Acest grup va fi format din: People & People – o companie pe care cei trei o construiec acum și care se va axa pe zona de campanii, „care va fi focusată pe ideea de a crea comunități active în jurul unor cauze, în jurul unor branduri”, explică Radu; Trencadis – companie de dezvoltare sofware și web design, Kubo – o tipografie cumpărată recent, Kubo Scale Models și Kubo Engineering – companii de proiectare și arhitectură.

RADU NEGULESCU
27 de ani

Trencadis, People & People, Kubo
antreprenor, fondator

Are antreprenoriatul în sânge și face afaceri  în web design încă de la 14 ani, iar anul trecut a fost omul din spatele campaniei online a Președintelui, la alegerile prezidențiale.

GALERIE FOTO: PREMIANȚII GALEI FORBES 30 SUB 30

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii