Programul studenţesc Work & Travel a fost scânteia ce le-a aprins dorinţa de a face ceva pe cont propriu. Experienţa trăită pe tărâmul făgăduinţei i-a ambiţionat şi le-a dat încredere că pot realiza ceva cu adevărat sustenabil, aici, în România. Nu au stat prea mult pe gânduri, iar în 2011, la nici o lună de la întoarcerea din America, sibienii Radu Coţofană şi Casiana Stoica au început demersurile pentru înfiinţarea unei firme şi au identificat spaţiul în care urma să îşi deruleze activitatea. Apoi, au trecut la treabă.
Ideea i-a venit lui Radu atunci când din presa de business a aflat că tot mai mulţi tineri de vârsta lui pornesc zeci de start-up-uri în IT şi energie. „Adevărul este că sunt pieţe în plină dezvoltare şi avem nevoie de oameni capabili să investească şi să valorifice adevăratul potenţial, cu avantaje pentru toate părţile implicate. Şi am zis, perfect! Toţi aceşti oameni închid laptop-urile, tabeletele şi calculatoarele, se ridică de la birou şi au nevoie de relaxare, iar cuvântul magic este sport”, spune tânărul sibian. Şi aşa a apărut GYMBOdance Sport, un proiect creionat de cei doi tineri, şi care, acum, la doi ani de la înfiinţare, este în continuare „core business-ul“ unui mix de servicii sportive şi recreative destinat întregii familii din care mai fac parte Liga Events şi The Juniors. „Investiţia în demararea afacerii s-a cifrat în jurul a 25.000 de euro. Înfiinţarea firmei, amenajarea spaţiului, accesoriile de fitness, sonorizarea, trainingul instructorilor au prespus primele cheltuieli pe care le-am avut”, susţine Radu Coţofană.
Vezi aici cine sunt membrii promoției 2013 a Forbes România “30 sub 30”
Primii banii au venit din economiile proprii, dar şi din partea unei companii care i-a sprijinit cu consultanţă şi cu resurse financiare. Rămaşi, însă, destul de repede fără un buget de marketing, cei doi au mizat pe canalele de social media pentru promovarea la nivel local, iar spre surprinderea lor, vestea s-a răspândit imediat. În prezent, Radu şi Casiana îşi desfăşoară activitatea în două săli, iar pentru activităţile recreative destinate copiilor apelează şi la locaţii precum malluri, parcuri, dar şi în staţiuni montane, unde organizează tabere tematice de dans şi drumeţii.
Următorul pas este aducerea în Sibiu a două noi concepte de grup fitness atât pentru diversificarea activităţilor cât şi pentru creşterea rezultatelor. Intenţionează să îşi dezvolte businessul cât mai natural, urmând ca în perioada următoare să se extindă cu încă un centru sportiv. În paralel, lucrează la un plan de extindere a conceptului în franciză. Nu ocolesc sprijinul unui investitor, atâta timp cât scopurile şi planurile pe termen lung coincid. „Am acumulat experienţă şi ştim exact ce implică din punct de vedere financiar deschiderea unei săli. Este un domeniu orientat către satisfacţia clientului, iar factorul uman este decisiv în alegera clientului de a apela la serviciile noastre, sau nu”, mai spune tânărul antreprenor.
Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent
Şi nu s-au oprit doar aici. Odată ce au descoperit frumuseţea industriei de fitness, care momentan se află într-un stadiu incipient, după cum spun chiar ei, au decis să vină în sprijinul sălilor de sport din ţară prin promovarea acestora pe un site specific numit gymTV.ro, lansat la jumătatea anului trecut. Iar businessul propriu le-a adus, în 2012, o dublare a cifrei de afaceri faţă de 2011. Pentru anul în curs, în funcţie de îndeplinirea proiectelor planificat, cei doi sibieni cred că pot atinge pragul de 100.000 de euro, exclusiv din servicii sportive şi recreative. Şi asta pentru că planurile de viitor merg doar către sport şi recreaţie. În momentul de faţă sunt în discuţii cu un producător de aparatură fitness din Germania, destinată exclusiv utilizării în parcuri şi zone de agrement, care poate deveni o altă soluţie pentru pasionaţii de mişcare. „Credem în această nişă. Este nevoie de ea în amalgamul de probleme şi greutăţi din România”, conchide Radu.
Vezi aici cine sunt membrii promoției 2013 a Forbes România “30 sub 30”