
Conduce o echipa internațională cu afaceri de 1 milion de euro (și niciun contract cu statul) și a adus un volum de peste 10 milioane de euro în firmele grupului Seytour, afacerea familiei. Răzvan Nacea (29 de ani) a dezvoltat businessul fondat de părinți gândind la scară mare. Poate și pentru că a fost implicat în acesta de la 16 ani, mai întâi conducând un restaurant, apoi lucrând în turism și, în cele din urmă, creând un business complex în jurul ideii de turism medical.
Așa cum își amintește, la un moment dat a desenat părinților pe un șervețel cum vede evoluția Seytour, pentru a le demonstra că firma trebuie să cuprindă nu doar servicii de turism medical, ci și consultanță educațională și management hotelier, arii în care avea el însuși experiență. La 20 ani Nacea a obținut „International Diploma in Travel and Tourism „ de la Universitatea Cambridge, apoi premiul de excelență de la Luzerner Kantonal Bank din Elveția pentru proiectul și planul de afaceri al unui ICE Hotel.
Vezi cine sunt ceilalți membri ai generației 2015 Forbes “30 sub 30”
La 23 ani a adus în România primul brand de management hotelier elvețian și a dezvoltat la nivel internațional Seytour Medical Tourism și Seytour Educational Group, ca branduri românești. La 28 ani a devenit purtător de cuvânt la ANAT pe turism medical și delegat la ECTAA Bruxelles în comisia de „Incoming, Destination & Sustainability Tourism”, iar acum este președintele comisiei de turism medical pe care a înființat-o în cadrul ANAT. În această calitate, cel mai important proiect la care lucrează în acest moment este un manual de bune practici în domeniu, o inițiativă în premieră europeană, pe care îl va prezenta la Bruxelles.
Totul a început însă când ambii părinți (și ulterior el însuși) au trecut prin probleme medicale grave. De atunci Nacea recunoaște că nu l-a mai speriat nimic, iar acest lucru l-a adus pe un drum care îmbină afacerile cu ajutorarea celorlalți. Cea mai recentă destinație a acestui drum este un centru de turism medical în București, deschis în parteneriat cu medicul stomatolog Ionuț Leahu.
Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent
„Centrul de excelență în sănătate și turism” este un concept unic în lume, potrivit evaluărilor solicitate de tânăr unei firme de avocatură. Acesta cuprinde servicii integrate de stomatologie, turism (medical și nu numai), consultanță educațională și educație medicală. Centrul a fost realizat de tinerii antreprenori într-o lună și jumătate, cu doar 200.000 de euro, iar cei doi speră la afaceri de 2 milioane de euro anul acesta. Dincolo de oferirea de tratamente în diverse pachete și de servicii de turism, Nacea și Leahu vor să aducă medici străini și români plecați în afară pentru a acorda consultații, să ajute pacienții să obțină o a doua opinie înainte de a se trata, dar și să servească drept centru educațional pentru medici.
De-a lungul vremii, Seytour (care cuprindea la bază o componentă de turism și una de case de schimb valutar înființate de părinții săi), a avut creșteri modeste dar sigure, de aproximativ 10% pe an, dar aceasta și fiindcă Nacea s-a implicat pro bono în anumite cazuri. El spune că nu a numărat câți oameni a făcut fericiți, ajutându-i să-și recapete sănătatea, dar de-a lungul anilor aceștia au ajuns de ordinul sutelor. Seytour are birouri partenere în Europa și Asia, oferă servicii în regim call center și în SUA, iar în țară pachetele sale sunt vândute şi prin intermediul Eximtur.
Filosofia sa este că viața începe acolo unde se termină comoditatea, dar, în același timp, el nu crede că scopul final trebuie să fie profitul, ci implicarea într-o activitate care-ți face plăcere și în care poți excela.
Răzvan Andrei Nacea, 29 de ani
Seytour, Managing Director
Tânărul antreprenor a dezvoltat afacerea familiei în jurul a două concepte esențiale pentru a reuși –sănătate și educație. Un business frumos, prin care îi ajuți pe ceilalți, este posibil, după cum demonstrează el.