Cautare




, Contributor

30 sub 30 |
|

30 sub 30: Actorul pasionat de orologerie

De când a început să se gândească serios la o profesie,  a știut că vrea să fie actor. S-a mutat în București în clasa a 11-a, tocmai în ideea de a fi mai aproape de teatru.
_DSF3201

Își amintește că atunci când a dat examenul de admitere, în loc de emotii a simțit o mare ușurare – în sfârșit sosise ziua pe care o așteptase de atâta vreme.

A absolvit Universitatea Națională de Artă Teatrală și Cinematografică “I.L. Caragiale”, București. Pe parcursul celor 5 ani de studiu s-a specializat, printre altele, în arta spectacolului. După absolvire nu a găsit un post într-un teatru, așa cum și-a dorit, de aceea s-a implicat și în alte proiecte, cum ar fi Festivalul de film Victoria – un proiect pe care l-a organizat cap coadă și în care s-a implicat foarte mult și emoțional, având în vedere că era vorba de orașul natal.

Top ,,30 sub 30″, ediția 2017

Cum arată generațiile „30 sub 30” din 2012 până în prezent

Din 2016 face parte din echipa Point, un Art Hub dedicat proiectelor culturale.

În tot acest timp a dezvoltat și ceasul Optimef. Ideea i-a venit în vara anului 2013, pasionat fiind de ceasurile de design și urmărind cam tot ce se întâmplă în domeniu.

Împreună cu Bogdan Costea, cu care colaborează și în alte proiecte, a hotărât să afle mai multe despre industria orologeră din România – Ce ceasuri s-au produs la noi în țară, dacă mai există producție și, în general, ce s-a întâmplat cu acest domeniu. “Așa am aflat despre OPTIMEF și cele două nume care au precedat celebrul OREX. A fost interesant să descoperim că întreaga producție autohtonă de ceasuri a avut loc într-un interval destul de scurt de timp, între 1979-1990. Ne-am indragostit de multe modele produse în acea perioadă, modele al căror design ni se pare astăzi la fel de relevant ca atunci când au fost lansate. Fiind fani ai esteticii anilor 60-70-80 în general, ne-am dorit foarte tare să readucem la viață un brand din acea perioadă. Mai mult decât atât, în loc să lansăm un nume nou, ni s-a părut mult mai important să atragem atentia asupra faptului că în România s-au facut și lucruri frumoase în perioada întunecată a comunismului. Optimef a fost primul brand de ceasuri lansat în 1979, așa că ni s-a părut natural să fie și primul brand relansat,” povestește Andrei.

Investiția se ridică la 40.000 de euro și sunt, în parte, bani proveniți din alte joburi, de la familie și un imprumut de la un prieten care are încredere în cei doi tineri.
Pentru Andrei, momentele importante din cariera sa sunt clipele în care un proiect la care lucrează devine realitate. Are astfel sentimentul că și ceilalți înțeleg ce a vrut să spună – fie că este un lucru în care crede, cum este cazul festivalului, fie că cineva îi poartă ceasul sau că spectatorii îl aplaudă sincer.

Fire ambițioasă, Andrei își dorește să câștige un premiu Oscar în viitor.

 

Photo Credit: Mihai Bumbu

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii