Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Topuri |
|

30 sub 30: Acasă, la New York

Andrada Morar se simte ca acasă în București, Amsterdam și New York. „Acasă” este locul unde este fericită. Acum, ea este fericită la New York.
ANDRADA MORAR;  VP, DIRECTOR DIGITAL STRATEGY LA KETCHUM HQ DIN NEW YORK

Din aprilie 2014, Andrada Morar conduce echipa de strategie digitală a companiei de comunicare Ketchum HQ din New York, parte a rețelei Ketchum Worldwide, aparținând grupului mondial Omnicom. Pe scurt, este VP, Digital Strategy la Ketchum HQ New York.

Atribuțiile Andradei Morar sunt variate și specifice muncii de comunicare în aceste vremuri în care digitalul este o componentă esențială în planurile de comunicare ale companiilor: gestionează o echipă de 27 de specialiști (din punct de vedere strategic, design, copywriters, developeri, în funcție de nevoile clienților), urmărește trendurile și se asigură că produsele agenției sunt importante pentru viitorul firmelor pentru care prestează servicii de comunicare. Își împarte timpul și munca între Palo Alto și New York.

VEZI AICI LISTA COMPLETĂ „30 SUB 30”, EDIȚIA 2016

Cum a ajuns Andrada Morar să muncească la New York? În 2009, ea avea deja patru ani de muncă la Pleon București, agenție afiliată la rețeaua Ketchum și parte a grupului BBDO România. A câștigat o competitie internă și a reușit să ajungă la un curs de formare la nivel european, unde CEO-ul agenției Ketchum din Amsterdam a invitat-o pentru o lună în Olanda ca să lucreze în echipa sa. În această perioadă, a fost implicată într-un important pitch internațional, pe care l-a câștigat și clientul a dorit să facă parte din echipă. Atunci, Andrada Morar s-a întors în România pentru două săptămâni ca să-și facă bagajele. Inițial, a coordonat clienți internaționali, după doi ani a devenit Head of Digital pentru Olanda, iar un an mai târziu pentru Ketchum Benelux. După aproape patru ani de muncă la Amsterdam (2009 – 2012), a primit o ofertă de la New York City, unde rețeaua Ketchum își are sediul global. Și Andrada Morar a acceptat și a făcut un pas important în cariera sa, peste Oceanul Atlantic.

Acomodarea cu lumea de business americană nu a fost ușoară. „Mi-a fost mai greu după ce m-am obișnuit cu munca din Amsterdam, dar mi-ar fi fost mult mai ușor dacă m-aș fi mutat din România direct în SUA”, recunoaște Andrada Morar. Munca de specialist în comunicare este complexă în America și competiția este foarte mare. Andrada Morar precizează: „În Statele Unite, mai precis în New York City, toată lumea este foarte ambițioasă. Și piața este foarte competitivă. Așa încât, dacă vrei să ai o carieră, nu o slujbă!, muncești mult. Și îți sacrifici timpul personal. Dar merită acest sacrificiu! Simt că am evoluat enorm de când m-am mutat și mă consider norocoasă că am ajuns în poziția pe care o dețin acum”.

VEZI AICI LISTA COMPLETĂ „30 SUB 30” (2012-2016)

Norocul profesional al specialistului în comunicare Andrada Morar poate fi restrâns la oamenii pe care i-a întâlnit în cariera sa. În România, la agenția Pleon București, a lucrat sub îndrumarea managerilor Andreea Torba și Bogdan Tomoiagă, care au inițiat-o în Public Relations. Tot aici, de la Mircea Tomescu a învățat să-și depășească limitele și să creadă întotdeauna că poate să muncească mai mult. Omul de marketing Călin Clej (PepsiCo) se adaugă pe lista norocoasă a Andradei.

În Olanda, alte nume i-au marcat cariera și norocul: Tim DeBoer, Maurits Blok, David Gallagher și Ronald Velten. „În Statele Unite, în echipa Ketchum, sunt prea mulți ca să-i numesc! Totuși, Andrew Bowins, Marcy Cohen și Paula Berg. Și oriunde în lume, Cătălina Cernica!” – adaugă Andrada Morar.

Dar oamenii cărora le poartă o admirație și o dragoste profundă sunt părinții. „Părinții mei mi-au spus întotdeauna că fiecare om este unic și că fiecare are povestea lui. Ei au fost cei care m-au încurajat întotdeauna să mă concentrez pe ceea cred eu că mă va face fericită și să muncesc din greu ca să ajung unde vreau”, declară Andrada Morar.

Liderul echipei de strategie digitală de la Ketchum HQ New York privește cu mândrie piața de comunicare românească: „Cred că avem oameni super deștepți, creativi și competitivi și mă consider norocoasă că m-am format în România!”

29 de ani

VP, Director Digital Strategy la Ketchum HQ din New York

Andrada Morar a început să lucreze în comunicare la agenția Pleon București (2006). Traseul său până la New York, unde lucrează în prezent, a trecut timp de patru ani prin Amsterdam. La Ketchum New York, ea conduce echipa de strategie digitală a rețelei, cu focus pe serviciile de client service.

 

GALERII FOTO:

„30 SUB 30”, EDIȚIA 2013

„30 SUB 30”, EDIȚIA 2014

„30 SUB 30”, EDIȚIA 2015

„30 SUB 30”, EDIȚIA 2016

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii