Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Telecom |
|

19 pentru 2019- Anul consolidării

Anul 2018 a adus pe piața locală de telecom o tranzacție‑gigant, care va crea unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de telecomunicații din Europa, dar și noi provocări din partea autorităților. Ce va fi în 2019?
shutterstock_695464114

Gigantul britanic Vodafone anunța, în primăvara anului 2018, preluarea operațiunilor Liberty Global, proprietarul UPC, din mai multe țări, printre care România, Germania, Cehia și Ungaria, în urma unei tranzacții de 18,4 miliarde de euro, estimată a fi finalizată la jumătatea anului acesta. Când va fi aprobată, se va crea unul dintre cei mai mari furnizori telecom din Europa.

Entitatea formată în urma achiziției va permite clienților Vodafone și UPC România să aibă acces la oferte convergente de servicii mobile, de internet în bandă largă și TV, precum și la servicii dedicate persoanelor juridice. Tranzacția nu va include, însă, operațiunile UPC România de televiziune prin satelit, Focus Sat.

În urma achiziției, Vodafone va avea una dintre cele mai mari infrastructuri din Europa de rețea de nouă generație, cu 54 de milioane de gospodării care beneficiază de servicii prin cablu/fibră prin propria rețea și o acoperire totală de 110 milioane de gospodării și companii, devenind unul dintre cei mai importanți furnizori din Europa de servicii de telecomunicații fixe și convergente pentru clienții persoane fizice și juridice.

Compania creată în urma achiziției va putea oferi servicii TV, de internet în bandă largă și de telefonie fixă, precum și servicii mobile, pentru cei 9,9 milioane de clienți mobili ai Vodafone România și pentru utilizatorii celor 2,1 milioane de abonamente de servicii fixe ale UPC România. Astfel, compania creată va avea o cotă totală de piață de 25% după veniturile totale.

„Această achiziție va duce la transformări semnificative și va crea un furnizor important de servicii convergente de telecomunicații, contribuind la creșterea competiției pe piața din România. Tranzacția va aduce beneficii atât pentru clienții celor două companii, cât și pentru economia românească, deoarece noua companie va acționa ca un catalizator pentru inovația în servicii și va oferi un context mai amplu pentru investiții în rețeaua fixă. Vodafone și UPC România au în comun o abordare axată pe calitatea serviciilor și sunt complementare prin prisma segmentelor de clienți deservite – Vodafone are utilizatorii mobili, iar UPC România, utilizatori de broadband și de servicii TV”, declara Murielle Lorilloux, CEO Vodafone România, la momentul anunțului privind tranzacția.

Un alt moment semnificativ pentru piața de telecom a avut loc la finalul anului 2018, când Ministerul Finanțelor anunța adoptarea unei ordonanțe de urgență care prevede majorarea de la de la 0,4% la 3% a tarifului de monitorizare pe care furnizorii de comunicații electronice sunt obligați să-l plătească anual către Autoritatea Naţională de Administrare şi Reglementare in Comunicaţii din România (ANCOM). La momentul respectiv, companiile Orange, Vodafone, Telekom, reunite în Asociația Operatorilor Mobili din România (AOMR), companiile RCS&RDS și UPC România, precum și cele peste 65 de firme reunite în cadrul Asociației pentru Comunicații Electronice din România (ACER) și-au exprimat dezaprobarea, transmițând, pentru prima dată, un mesaj comun: „Măsurile contravin cadrului legislativ european și național. Aceste taxe ar trebui să acopere doar valoarea costurilor administrative suportate de către Autoritatea de reglementare, respectiv valoarea drepturilor de utilizare a resurselor care se alocă. Adoptate în această formă, propunerile s-ar transforma într-o povară pentru întreaga industrie de telecomunicații din România și pentru toți utilizatorii de internet fix și mobil, telefonie fixă și mobilă și servicii de televiziune.”

Ca urmare, Grupul RCS&RDS, fondat și controlat de omul de afaceri Zoltan Teszari a anunțat deja la începutul acestui an majorarea tarifelor pentru consumatori, ca reacție la creșterea costurilor cauzate de modificările fiscale. Anul acesta este posibil ca și alți jucători de telecom să recurgă la măsura de a mări tarifele pentru consumatorul final, iar piața de telecom să devină din ce în ce mai efervescentă.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii