Cautare




, Staff

https://www.facebook.com/forbesromania https://twitter.com/ForbesRo

Auto |
|

19 pentru 2019- Turații înalte

Producția de mașini și componente auto pare unul dintre puținele domenii care merge ca pe roate, în ciuda infrastructurii deficitare. Și totuși.
082 dosar 6 Dacia

Aproape jumătate de milion de mașini au fost produse anul trecut în România, producția de mașini și componente auto fiind cea care a ținut industria românească în ultimele decenii, în special în perioada de criză. Practic, anul 2018 reprezintă un record al producției, în condițiile în care sutele de mii de mașini produse la Dacia au fost completate de volume tot mai mari de SUV-uri Ford Ecosport realizate la Craiova. Conform celor mai recente informații disponibile, industria de mașini și componente auto a ajuns la o pondere de 13% în formarea PIB și contabilizează circa jumătate din volumul exporturilor realizate anual.

Pentru a înțelege încotro se va îndrepta industria auto din România este nevoie de o perspectivă multiplă.

În primul rând, este evident că producția de mașini și componente auto din România depinde de vânzările de la nivelul întregii piețe europene. Anul trecut, au fost vândute 15,6 milioane de mașini noi în Europa, valoare similară cu cea din anul precedent, fiind, practic, pentru prima dată după 2014 când vânzările n-au mai crescut. Ba, mai mult, ultimele luni ale anului au adus scăderi ale vânzărilor, în condițiile care începând cu luna septembrie a fost introdusă o nouă procedură de testare a emisiilor vehiculelor, producătorii fiind nevoiți să stopeze livrările pentru modele sau versiunile care nu fuseseră certificate. E drept că aceste scăderi au fost compensate de creșterile vânzărilor din primele trimestre ale anului, însă evoluția viitoare ridică semne de întrebare, în condițiile în care economia Germaniei, de exemplu, cea mai mare piață auto, a crescut la nivelul anului trecut cu doar 1,5%, cel mai redus ritm din ultimii cinci ani, reușind doar in extremis să evite o recesiune tehnică (o scădere a PIB pe parcursula două trimestre consecutiv). Pe de altă parte, în România, înmatriculările de mașini noi au trecut în 2018 de nivelul de 130.000, în creștere cu peste 23% față de anul precedent, fiind cel mai bun an de după criză.

În același timp, trebuie menționat că un rol important în creșterea industriei auto din țară îl joacă introducerea unor noi modele, așa cum va fi cazul celui de-al doilea model Ford, ce va fi lansat în producție în urma unei investiții suplimentare de 200 de milioane de euro, ceea ce va duce investițiile totale ale Ford la Craiova dincolo de pragul de 1,5 miliarde de euro, iar numărul de angajați va crește cu 1.500 de persoane.

De asemenea, Dacia, pilonul industriei auto locale, cu afaceri anuale de peste 5 miliarde de euro, a anunțat câteva noutăți importante, odată cu numirea unui nou director general de la finele anului trecut.

A fost deja introdus în producție primul motor nou din ultimii ani, o variantă supraalimentată, pe benzină, cu o capacitate de un litru, care dezvoltă 100 de cai-putere, iar perioada următoare va aduce o creștere importantă a capacității de producție, plafonată de mai multă vreme la circa 350.000 de unități. Mai mult de 100 de milioane investiți vor permite producătorului să aibă o capacitate de peste 400.000 de unități anual începând cu 2021, potrivit lui Christophe Dridi (foto), cel care a preluat în decembrie 2018 funcția de director general al Automobile Dacia și al grupului Renault în România, după doi ani în care a condus uzina de vehicule Dacia.

Printre obiectivele anunțate de Christophe Dridi se află și continuarea procesului de automatizare început în ultimii ani la Dacia și care trebuia să ajungă de la 5% în urmă cu patru ani până la 20% la orizontul anului următor când urma să fie lansată noua generație Logan. De altfel, saltul calitativ semnificativ reprezentat de noua generația Duster, lansată la finalul anului 2017, a fost posibil tocmai automatizărilor și celor peste 800 de roboți. Pentru comparație, pe linia pe producție a primei generații Logan era un singur robot, restul operațiunilor fiind efectuate manual.

La fel ca și predecesorii săi, Dridi consideră că România trebuie să atragă în continuare producători de componente, dar pentru a face acest lucru trebuie să ofere infrastructură şi predictibilitate economică şi fiscală. „Am lucrat pe multe continente, în Franţa, Japonia, Mexic sau Maroc, dar în România am găsit cele mai bune talente. În plus, aici există tot lanţul necesar pentru a crea o mașină, de la design, inginerie, testare, producţie de maşini şi componente, precum și cel mai mare centru logistic şi o divizie comercială“.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii