Cautare




, Contributor

consultant de imagine în echipa designerului Alessandro Martorana și trainer de „small-talk” în cadrul unui proiect care formează specialiști în vânzări, management și comunicare.

Lifestyle |
|

1000 de mile de emoție

Cursa de vehicule istorice Mille Miglia se întinde pe 1000 de mile a căror poveste datează din 1927. O „tură“ de 3 zile alături de Chopard, principalul sponsor Mille Miglia, te face să crezi că niciodată mașinile și ceasurile nu au arătat atât de bine împreună.
IMG_4870

În 1987, legendarul pilot de curse Jacky Icks, câștigător a șase ediții de Le Mans, îi povestește prietenului său, Karl-Friedrich Scheufele despre ce înseamnă cursa Mille Miglia și îi propune să participe pentru a înțelege mai bine emoția din jurul faimosului traseu.

Karl-Friederich, proprietarul casei orologere și de bijuterii Chopard, dar și un împătimit al automobilelor, recunoște imediat „o piatră prețioasă“ și, din 1988, decide să intre ca partener și cronometru oficial al competiției.

Mille Miglia 2016. © Magali Girardin/Chopard.În același timp, se lansează și primul model din colecția Chopard Mille Miglia, o colecție care continuă să se îmbogățească de la an la an cu ediții speciale și limitate. Legătura dintre Chopard și întrecerea desfășurată între Brescia și Roma ajunge atât de strânsă încât numele Karl-Friedrich Scheufele apare de fiecare dată la grila de start, alături de Jacky Icks sau de soția sa.

Experiența de a fi parte în povestea Mille Miglia începe la unul dintre cele mai luxoase hoteluri din împrejurimile Bresciei și continuă cu tradiția sfințirii mașinilor din centrul orașului. De a doua zi, de la momentul la care toate cele 450 de mașini clasice se aliniază la start, totul ia forma unui scenariu de film savuros, presărat cu restaurante cu stele Michelin și hoteluri cu istorie de un secol, de pe malul mării.

În timp ce IMG_4772gonești pe drumuri lăturalnice, în pas cu Ferrari-uri, Bugatti-uri sau Porsche-uri de acum 60, 80 sau chiar 90 de ani, înțelegi că, de fapt, Mille Miglia reprezintă un moment de sărbătoare al automobilului pentru întreaga Italie. Mille Miglia are la origini o întrecere de anduranță de pe vremea în care pilotatul mașinilor însemna, în primul rând, efort și curaj.

Prima ediție se desfășoară în 1927 și, de atunci, fenomenul excaladează mult mai repede decât se așteptă chiar și organizatorii. De la an la an, numărul mașinilor înscrise crește, în ton cu ambiția concurenților dar și cu mulțimea spectatorilor veniți să urmărească „minunea“ cu miros puternic de benzină.

IMG_4795Popularitatea competiției ajunge până acolo unde istoria atestă implicarea tuturor piloților importanți din celelalte curse de anduranță importante precum Le Mans sau Targa Florio.

Dacă ajungi vreodată între zidurile unei foste mănăstiri din Brescia unde, din 2003, se află muzeul dedicat fenomenului Mille Miglia, descoperi sute de întâmplări despre cum a evoluat automobilismul în ultimii 100 de ani.

Sub podeaua de sticlă observi că șoseaua din 1930 era ce considerăm noi astăzi  „un drum de țară“ și ți se explică că, în timpul cursei, se ridica atât de mult praf încât singurele repere pentru orientare rămâneau luminile de pe marginea drumului.

(c) Alexandra PauliAlături de emoție creștea însă și pericolul asociat unor mașini în stare să gonească și cu 200 km/h dar fără un sistem de frânare performant sau vreo măsură de siguranță.

Accidentele cu zeci de victime cresc direct proporțional cu performanțele motoarelor așa că înșiși organizatorii decid să întrerupă Mille Miglia în forma originală. În 1957 are loc ultima ediție, cu numărul 24.

După schimbarea regulilor, faima dispare fără urmă și povestea pare încheiată. Se întâmplă însă ca, la 50 de ani de la prima ediție, clubul auto din Brescia să decidă reluarea poveștii, de această dată ca o cursă dedicată vehiculelor istorice produse până la momentul 1957. Mille Miglia începe să strălucească din nou și renaște ca un simbol al culturii auto italiene dar și ca o mostră a ce înseamnă peste tot în lume „La Dolce Vita“.

IMG_4808După ce trăiești lângă mașini fără norme Euro, fără airbag-uri și niciun fel de electronică, privești cu alți ochi lumea motorsportului dar și ceasul Chopard Mille Miglia.

Înțelegi că este dincolo de obiect, un simbol al pasiunii păstrate în forma ei pură peste ani. Nici nu te mai miră când observi la încheieturile piloților aproape toate modelele pe care Karl-Friedrich Scheufele le-a oferit pasionaților din 1988 până astăzi.

MM 2016 PM (2536)Pentru 2016, parcă în ton cu liniile Porsche-ului 550 Spyder pe care l-a pilotat alături de Jacky Icxs, noul ceas Mille Miglia se întoarce și mai mult în timp ca design, iar carcasa cu diametrul de 46 mm devine cea mai impunătoare dimensiune de până acum.

În rolul „motorului“ admiri un nou mecanism cronograf automatic manufacturat in-house de Chopard – Calibru 03.05-C- cu o rezervă de funcționare de 60 de ore și certificare COSC. Dintre toți pasionații care visează deja la el, doar 1.000 vor puea să își înnobileze încheietura cu varianta cu carcasă din oțel, iar pentru versiunea din aur roz sunt planificate doar 100 de exemplare.

Citește toată povestea în următoarea ediție LIFETIME, inclusiv un interviu oferit în exclusivitate de Karl-Friedrich Scheufele, proprietarul Chopard.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii