FacebookTwitterLinkedIn
Niciun brand românesc nu a fost inclus în 2013 în top 10 al celor mai “cool” branduri din domeniul luxului. Primele trei poziții ale topului au fost ocupate de Rolex, Cartier și Chanel.

Înființat la Londra, Rolex se mută după numai trei ani în Elveția, unde își are sediul până în prezent. Istoria companiei se confundă cu un șir întreg de premiere, recorduri și inovații: de la primul cronometru de mână certificat oficial în 1910 la prima carcasă rezistentă la apă în 1926 și de la momentul 1927 – traversarea Canalului Mânecii înot de către Mercedes Gleitze, purtând un Rolex Oyster, aflat în stare de perfectă funcționare – până la Rolex Perpetual, primul ceas cu mecanism automat. În funcție de model, prețul unui Rolex poate urca de la câteva mii de euro la câteva zeci sau chiar sute de mii.

Topul celor mai COOL branduri din România în 2013

Locul doi în topul 10 al celor mai “cool” branduri din domeniul luxului a fost ocupat de Cartier. Fondată în cea de-a doua jumătate a secolului XIX de către Louis-François Cartier, compania a rămas sub controlul familiei Cartier până în 1964, când a trecut în portofoliul celebrei companii Richemont. Renumit pentru bijuteriile și ceasurile sale, brandul Cartier a fost, încă de la începuturile sale, un preferat al fețelor regale și al celebrităților. Regele Edward al VII-lea al Angliei vorbea despre Cartier ca despre „bijutierul regilor și regele bijutierilor“, iar pentru încoronarea sa din 1902 a comandat nu mai puțin de 27 de tiare, numind brandul furnizor oficial al Casei Regale. Modelul a fost urmat în scurtă vreme de către curțile regale ale Spaniei, Portugaliei, Rusiei, ale Siamului, ale Greciei, Serbiei, Belgiei, Albaniei și chiar României. În magazinul Cartier din Cannes se află expuse câteva fotografii de epocă ale Reginei Maria a României purtând câteva tiare spectaculoase realizate de faimosul bijutier francez.

Aflați mai multe detalii despre ediția specială “Forbes 100 Cool – Brandurile noii generații.”