Topul celor mai COOL branduri din România în 2013
Fondată în 1943 de către Ingvar Kamprad (foto), pe-atunci în vârstă de 17 ani, IKEA și-a primit numele printr-un acronim: Ingvar Kamprad, Elmtaryd (ferma la care a crescut actualul miliardar), Agunnaryd (orașul său natal, din sudul Suediei). Luând prima literă a fiecăruia dintre cele patru cuvinte, a ieșit „IKEA“, numele aflat, în prezent, pe un număr de peste 330 de magazine în aproape 40 de țări. Un raport din iulie 2013 specula în privința faptului că IKEA ar putea fi cel mai mare consumator de lemn din lume, firul de la care s-a pornit fiind faptul că folosește 1% din rezerva de lemn a Globului. Cel mai mare magazin IKEA din lume este localizat în Sydney, Australia, și are o suprafață totală de 39.000 de metri pătrați.
La momentul lansării, Cărturești și-a dorit să impună un nou mod de a comercializa cărțile și de a le promova, folosind mijloace ludice și inedite de a ajunge la consumatorul-final. Pe lângă selecția de cărți, muzică și filme de artă, cei care trec pragul librăriilor Cărturești pot bea sau cumpăra ceaiuri, asculta muzică sau admira lucrări ale unor artiști cunoscuți. În 2003, brandul a deschis librăria de pe Magheru, într-o casă de secol XIX cu o suprafață de 500 de metri pătrați, cea mai mare investiție de capital făcută într-o librărie din România. Între timp, au apărut librării în Timișoara, Iași, Constanța, Suceava și Cluj, numărul furnizorilor urcând la peste 300, din țară și din străinătate. Cărturești oferă peste 15.000 de cărți, 5.000 de albume, 1.500 de albume de artă, 500 de filme și 400 de asortimente de ceaiuri. Anual, peste 300 de evenimente culturale sunt găzduite în librăriile Cărturești, inclusiv întâlniri cu Mario Vargas Llosa, Frederic Beigbeder și Pascal Bruckner.
Baneasa Shopping City s-a deschis în luna aprilie a anului 2008, oferind un număr de peste 200 de magazine, restaurante și servicii. Aproape 50% din suprafața închiriabilă era, la momentul lansării, ocupată de branduri prezente pentru prima oară în România. Peisagistica și arhitectura interioară au fost două elemente cărora li s-a acordat o importanță sporită, Băneasa fiind primul centru comercial de tip Greenfield din București. Unele dintre cele mai importante atuuri ale Băneasa Shopping City le reprezintă ancorele aflate împreună sub același acoperiș, respectiv brandurile din cadrul companiilor Solmar, Inditext, Azadea Group sau Peek & Cloppenburg.
Aflați mai multe detalii despre ediția specială “Forbes 100 Cool – Brandurile noii generații.”