
Topul celor mai COOL branduri din România în 2013
Numele companiei de pe primul loc are la bază numele fondatorului său, August Horch. În limba germană, „horch“ înseamnă „ascultă“, ceea ce – tradus în latină – dă extrem de atractivul nume „Audi“. Cele patru cercuri ale logo-ului Audi reprezintă fiecare câte una dintre cele patru companii care au fuzionat pentru a crea grupul predecesor lui Audi, Auto Union. Sloganul folosit de brandul german, „Evoluție prin tehnologie“ a fost schimbat de curând, în Statele Unite, cu „Adevăr în inginerie“. Alături de BMW și Mercedes-Benz, Audi face parte din liga superioară a industriei auto germane de lux, fiind și un sponsor de cursă-lungă al competițiilor sportive și al unor celebre echipe de fotbal, navigație, schi alpin sau polo.
Bazele BMW (Bayerische Motoren Werke) au fost puse în urma restructurării fabricii de motoare pentru avioane Rapp Motorenwerke, iar după Primul Război Mondial, în 1918, compania a fost nevoită, în urma Tratatului de la Versailles, să renunțe la producția pentru industria aviatică. S-a reprofilat în 1923 pe realizarea de motociclete, iar apoi pe automobile, în perioada 1928-1929. În prezent, BMW are sediul în Munchen, deține Rolls-Royce Motor Cars și este și producătorul automobilelor Mini. Împreună cu Audi și Mercedes-Benz, face parte din triada marilor producători germani de automobile de lux.
Numele brandului de pe a treia poziție înseamnă „viespe“ în italiană, iar compania are ca slogan „Nu doar un scuter, ci un mod de viață“. Această idee se îmbină de minune cu popularitatea de care se bucură brandul din 1946 încoace, având în vedere că a evoluat de la un singur scuter la o întreagă linie și chiar la o companie de sine-stătătoare. Inspirația pentru designul scuterelor Vespa vine de la modelele Cushman, produse în Nebraska, SUA, înainte de cel de-al Doilea Război Mondial, și folosite la scară largă și în Italia, inițial ca mijloc de transport pentru pușcașii marini americani și trupele paramilitare, în transportul pe zone dificile din Alpii Dolomiți. Cea mai eficientă promovare a brandului Vespa a venit tot de la americani, prin filmul „Vacanță la Roma“, în care Audrey Hepburn și Gregory Peck se plimbă prin oraș într-un scuter Vespa cu ataș.
Aflați mai multe detalii despre ediția specială “Forbes 100 Cool – Brandurile noii generații.”