Cautare




, Contributor

Lifestyle |
|

Arta de a trăi frumos

Veronica Schmidt știe că succesul pe care îl are alături de soțul ei, omul de afaceri Michael Schmidt, trebuie împărțit și cu ceilalți. De aceea, unul dintre proiectele Fundației Michael & Veronica Schmidt privește reducerea abandonului școlar în mediile defavorizate. În paralel, Veronica își cultivă în continuare pasiunea pentru designul de interior, urmând să deschidă un boutique de lux în Viena.
veronica schmidt

Sunteți în punctul de a porni pe un drum pentru care vă califică atât instinctul, cât și experiența – designul interior. Vă rog să ne spuneți mai multe despre planurile dvs. în acest sens.

Voi continua ceea ce am început, pentru că și în trecut am lucrat în domeniul designului de interior. Diferența este că, acum, lucrările mele nu vor mai fi doar pentru familie sau dedicate proiectelor Fundației – de exemplu, o pensiune din Transilvania. Vor fi proiecte pe care le voi desfășura în Viena, unde ne-am mutat de curând. Cel mai nou va include deschiderea unui boutique în centrul istoric al Vienei, unde se vor găsi piese exclusiviste de la un brand franțuzesc de lux. Este un nume foarte cunoscut în Franța, cu o istorie de aproape 200 de ani. Ceea ce-mi place foarte mult la acest brand este că folosesc în lucrările lor culori și texturi speciale. De asemenea, folosesc pictura pe lemn și reproduc piese de artă – de exemplu, transpun un tablou pe o comodă, care ulterior va fi integrată în designul unei case. Acest lucru se potrivește foarte bine cu povestea Vienei și cu arhitectura ei.

De 15 ani, de când amenajez și decorez case, am observat că tendințele în ceea ce privește designul de interior se schimbă. Ce rămâne la fel este dragostea mea pentru piesele de mobilier ale acestui brand. Pentru că vin cu o poveste, iar casele moderne nu au așa ceva. O piesă de mobilă de la un brand de o asemenea anvergură transferă casei ceva din povestea sa și validează și celelalte lucruri moderne din jur.

Care este conceptul pe care îl veți aplica?

Designul de interior reprezintă o afinitate personală pentru texturi și culori, iar din îmbinarea lor ies piese cu totul și cu totul speciale. Pentru că sunt pasionată de floristică, voi folosi în lucrările mele florile atât pentru comodele pictate manual, cât și pentru tavane, unde voi readuce la viață fresca de tip vechi. Florile pot accentua anumite colțuri ale casei și îi dau mai multă viață. Pentru că florile sunt viață.

Conceptul va fi compus dintr-o comodă pictată, deasupra căreia va fi atârnat un tablou vechi, cu același imprimeu. Cred că un tablou cu flori nu lipsește din nicio casă din Viena. Alături de aceste piese, voi livra un buchet de flori în stil baroc, cu exact aceeași combinație de flori ca în tablou. Acesta va fi icon-ul magazinului meu. Cred că fiecare designer trebuie să aibă un element care să-l definească. La mine sunt florile.

Sunteți implicată și în Fundația Michael & Veronica Schmidt. Ne puteți spune mai multe despre fundație și despre activitățile sale?

Fundația are la bază susținerea învățământului în limba germană. Elevii și studenții care au ca limbă de predare germana sunt susținuți și încurajați să continue și, ulterior, să devină cadre didactice în diverse instituții de învățământ din România.

O altă activitate a fundației este cea de conservare și renovare a caselor din Transilvania, pe care apoi le introducem în circuitul turistic. Le transformăm în pensiuni. Exact cum am făcut cu Casa Kraus și cu casa părintească a soțului meu. Ideea este să arătăm lumii cultura și tradițiile săsești. Iar eu, ocupându-mă de amenjare, am încercat să dau viață ținutului de odinioară. Un alt proiect de suflet pentru mine se referă la abandonul școlar în mediile defavorizate. Deși îmi este mai greu să mă implic de la distanță, voi susține în continuare această inițiativă, pentru că am văzut că are succes. Am organizat o clasă de after-school pentru copiii defavorizați din zona unde avem pensiunile. Acești copii nu au nevoie de ajutor doar la teme; au nevoie de pereți calzi și de condiții bune, pentru că acasă le lipsesc multe. Au nevoie de un spațiu care să-i ambiționeze pentru ca, atunci când vor crește, să-și construiască singuri ceea ce le-a lipsit în copilărie. Ei trebuie să-și dea seama că pot studia și că se pot dezvolta, dincolo de greutățile pe care le întâmpină. Le oferim masă, un cămin și o baie caldă. Vreau să încurajez pensiunile din țară, care nu au turiști în cursul săptămânii, pe parcursul anului școlar, să deschidă ușile pentru clasele de copii mai puțin norocoși. Astfel le pot arăta o altă lume, îi pot sprijini și le pot oferi o alimentație corespunzătoare și condiții pe care nu le au acasă.

Există și alte proiecte pe care intenționați să le derulați la fundație în viitor?

Fiecare fundație trebuie să-și aleagă un scop. Acesta este scopul ales de noi. Vom continua Săptămâna Haferland – evenimentul pe care îl organizăm de câțiva ani și care are loc, de obicei, în luna august. În acest an, l-am mutat în iulie. Timp de o săptămână, sași, români și turiști din toată lumea se adună laolaltă. Anul trecut, am strâns aproape 4.000 de turiști în zonă. Timp de o săptămână, fiecare sat își alege o zi în care își spune povestea: prin teatru, prin expoziții de artă sau culinare. Turiștii, bineînțeles, se pot alătura acestor activități. Este un eveniment care îi readuce pe români și pe sași împreună, exact așa cum locuiau ei odată. Avem ambasadori ai mai multor țări care vin la eveniment pentru a-l susține. Asta denotă că are succes și că împreună înțelegem cât de important este ca România să păstreze povestea și farmecul acelor locuri.

Sunteți, de asemenea, implicată în activitățile Rolls-Royce din București și din München – ne puteți descrie rolul dvs. în această organizație și ce planuri aveți în această direcție?

Sunt parteneră în acest business. Este un proiect care ne ambiționează foarte mult, pentru că anul trecut am obținut Premiul global Rolls-Royce ca dealer al anului. Ne dorim să dezvoltăm acest segment care, pe de o parte, este diferit de tot ce am spus până acum, dar, pe de altă parte, face parte dintr-un concept pe care eu îl numesc art of living. Îmbinarea acestor lucruri reprezintă arta de a trăi frumos.

Cu Rolls-Royce, ne adresăm clienților care, prin munca lor, au ajuns la acea etapă în care pot să-și permită aceste mașini. Însă le oferim posibilitatea de a înțelege că o mașină nu vorbește neapărat despre luxul produsului în sine, ci despre acea artă de a trăi frumos. Este exact cum spun francezii: „Adresa și încă o dată adresa”! Rolls-Royce este complementar unui stil de viață deosebit.

În privința planurilor, aș vrea să continuăm acest proiect nu doar în Germania și în România, ci și în Austria. Este o dorință pe care vrem să o ducem la îndeplinire, dar încă nu pot să semnez pentru ea.

Mi se pare că tot ceea ce ne-ați povestit până acum se leagă foarte frumos. Care este firul roșu din spatele tuturor acestor activități în care sunteți implicată?

Sigur, toate aceste lucruri sunt în strânsă legătură unele cu altele. Amenajarea interioară, cu acele branduri pe care le voi reprezenta în Viena, atinge nivelul Rolls-Royce; se adresează unei categorii asemănătoare în segmentul clienților. Activitatea fundației este ca un ecou din sufletul meu și al soțului meu către cei care au nevoie de susținere. Avem succes în urma tuturor activităților pe care le dezvoltăm, dar nu putem să nu-l împărțim cu cei care au nevoie de noi. Prin intermediul fundației, dăm mai departe o parte din resursele pe care noi le obținem, dar, totodată, încercăm să-i motivăm și pe alții să caute să reușească.

Veronica Schmidt poartă o ținută Dior. 

 

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii