Cautare




, Contributor

Modă |
|

Art meets fashion – ARGO by Andreea Buga

Contopirea celor două laturi creative – moda cu arta – este un concept abordat de multe minți ilustre de-a lungul timpului, duo ce mereu a avut ca rezultat piese cu adevărat remarcabile. Printre cele mai consacrate și recente simbioze creative de acest gen amintim de cele cu notoriul artist Damien Hirst, care a colaborat în 2013 cu Prada la designul genților cu insecte, perle, pene și cristale sau cu Alexander McQueen în 2003, atunci când brandul britanic celebra 10 ani de la lansarea eșarfei cu imprimeu cu cranii.
IMG_2636

Măreția unei asemenea asocieri a fost înțeleasă și reprezentată pe plan local de Andreea și Adrian Buga, un cuplu minunat, unit de iubirea și pasiunea pentru artă.

Ei au înființat brandul ARGO ce are ca fundament unitatea dintre artă și modă. Lansat în 2008, businessul inițial se ocupa cu expoziții de artă și descoperirea și susținerea artiștilor, iar, în 2015, Andreea și Adrian au transpuns acest concept într-o linie de fashion fabuloasă.

Am stat de vorbă cu ei și am aflat cum ajungi să conduci un asemenea brand și ce calități și cunoștințe presupune acest rol.

De unde a pornit această idee de a imprima lucrări de artă pe textile?

ARGO ART este o companie care se ocupă de consultanță pe probleme de artă, promovează artiștii mai puțin cunoscuți și șterge praful uitării de pe operele lor, cum ar spune soțul meu, Adrian Buga. Am realizat expoziții de artă, cataloage, evenimente pentru artiști și ne-am dorit să îi putem promova în mai multe domenii și către un public mult mai larg. Pentru mine, lumea modei a fost răspunsul. M-am hotărât să fac PR artei prin colecții vestimentare dedicate fiecărui artist, pe care noi îl reprezentam. Este o muncă făcută cu pasiune, este o poveste a unui tablou, a unei stări de creație pe care o transfer pe pânza mea, mătasea.

De ce textile și nu accesorii?

Am terminat facultatea de design și primul meu gând a fost: bijuterii! Dar când am început prima colecție, m-am lăsat ghidată de tablouri, am simțit materialele cele mai potrivite pentru fiecare artist și nu am greșit.

Ce este mai frumos decât un tablou de Alma Redlinger?  Să îl poți purta, să simți minunata atingere a „Magnolii-lor“ sub forma unei rochii, imprimate pe cea mai rafinată mătase; să simți mișcările apei din lucrările de grafică ale Evei Cerbu când te îmbraci într-o haină de catifea imprimată cu lucrarea „Dimineața în port“. Asta este ARTA care se poartă!

Ce anume presupune un business ce împletește moda cu arta?

Adrian este critic și istoric de artă și eu designer. Cel mai bine lucrăm împreună. El are un fler pentru a descoperi comori ascunse (artiști necunoscuți) și eu să le transform în piese de colecție pentru iubitorii de frumos. Simțul estetic este esențial întrucât noi nu luăm direct lucrările și le imprimăm, ci este nevoie de amândoi pentru a le concepe.

Prima oară, Adrian scrie povestea artistului, îl înțelege, apoi alegem lucrările reprezentative, stabilim direcția colecției și abia după mă ocup de zona designului, a materialelor și a creării modelului. Transformăm fiecare piesă într-o poveste, prin bucuria creației și perfecțiunea detaliului.

Ce reprezintă numele brandului și ce legătură are acesta cu ideea art meets fashion?

ARGO, numele companiei noastre, este legat de legenda corabiei Argos, care a pornit pe mări învolburate, sub comanda lui Iason, în căutarea lânii de aur. Așa și noi, căutam lâna de aur a creației, a artei și a frumosului.

Prin partea de design vestimentar noi promovăm arta, invităm oamenii să o probeze, să se lase îmbrăcați în ea, dar încet îi conducem spre lucrarea de unde a pornit totul. Ne bucură fiecare tânăr care își cumpără de la noi prima lucrare de artă, este speranța noastră că am sădit în el sămânța unui colecționar.

Înțeleg că nu este chiar ușor să încadrezi o lucrare de artă pe orice fel de piesă vestimentară. Spune-ne cum le alegeți.

Povestea este spusă pornind de la artist. Pentru Eva Cerbu, ne-a inspirat dorința ei, încă din anii ʼ70, de a imprima pe textile lucrările de grafică. Mi-a plăcut cel mai mult că a căutat cele mai bune soluții cromatice, a imprimat o serie de gravuri cu „Pescari“, trecând prin nuanțe de verde, violet, albastru, ocru, căutând armonia. De aici am pornit și am preluat această căutare în colecția mea dedicată Evei Cerbu. Am ales culoarea fiecărei lucrări „Pescari“ și am creat o minicolecție. Împreună, ele sunt unitare, dar pe culori sunt compoziții de mătase, catifea, blană, lână, cașmir și angora.

Materialele folosite sunt alese astfel încât să iasă bine printul sau invers?

Când am ales o lucrare, am fotografiat-o la cea mai bună rezoluție, am pregătit-o pentru print, am încadrat-o și am transformat-o într-un anume design, încă de dinainte de a apărea la tipar. Toate materialele noastre sunt alese de mine, le combin, negociez, mă încadrez și niciodată nu renunț la ceea ce eu cred că este perfect pentru colecție.

Calitatea printului este esențială pentru povestea artistului, calitatea execuției și materialul spun povestea mea, deci trebuie să fie excepționale.

CITEȘTE ȘI Sustainable fashion: Omra – militantul autohton al acestei mișcări

Ce colaborări ați bifat până acum și pe ce criterii ați ales acești artiști?

Împlinim 10 ani, anul acesta, de când am pornit corabia ARGO. Totul a început cu căutările unui artist peste mări și țări, în îndepărtata insulă La Reunion. Soțul meu alege artiștii în care crede. Avem realizate peste 10 cataloage de artă pentru pictori uitați sau cunoscuți și nenumărate expoziții. Eu am dorit să dau strălucire acestei munci de cercetare și de documentare artistelor pentru care viața este importantă și transpare dincolo de pânză, direct în privirile celor care iubesc arta. Este vorba de Alma Redlinger și Eva Cerbu, urmând alții creatori pe care îi veți descoperi alături de noi.

Cui i se adresează ARGO?

Pornim de la nevoia fiecărui print de a fi pus în valoare, fie printr-un design sport-șic, cu tăieturi îndrăznețe sau unul elegant cu modele clasice. Apoi lăsăm modelul să își găsească tipologia de femeie potrivită. Satisfacția mea și ceea ce mă motivează cel mai tare este că absolut toate modelele își găsesc persoana ideală pentru a le purta, cu vârsta potrivită, cu înălțimea, greutatea, culoarea părului și cu bucuria în suflet.

Noi nu vindem haine, noi le oferim tuturor celor care vor să valorifice acea parte artistică din ei posibilitatea de a vedea că se poate, că arta se poartă și visurile se îndeplinesc. Cu multă muncă, este foarte adevărat 🙂

Printurile au fost reprezentate atât pe piese vestimentare atemporale, cât și pe articole sport-șic. Unde se poziționează mai degrabă ARGO în acest moment și în viitor?

Toată colecția ARGO este atemporală. Le spun clientelor mele că o piesă vestimentară ARGO trebuie purtată de mai multe ori, trebuie văzută ca o lucrare de artă pe care cei din jur să o poată recunoaște și admira. Este o mândrie când cineva îți va spune că recunoaște bluza ce o porți și acum știe că este o pictură a unui artist.

Fiecare purtare este începutul unei conversații în care artistul este cunoscut și arta face parte din obiceiurile noastre, din educația noastră.  Sporty, elegant, cocktail sau de seară, toate piesele reflectă o stare de spirit. Poți purta aproape orice din colecția cu pantofi sport, dar imaginea se transformă imediat ce ai schimbat cu o pereche de tocuri.

Vreau să păstrez această versatilitate a produsului, să fie ușor de purtat, ușor de întreținut, dar mai ales ușor de iubit și păstrat.

Ce ne pregătiți, în termeni de colaborări creative, în viitor?

Am început anul acesta linia de tricotaje ARGOxJules, în care am ales cele mai frumoase și pufoase fire de angora și cașmir, pe care le-am armonizat cu mătasea colecției. Am vrut să arătăm că se pot face tricotaje de foarte bună calitate, iar femeia de astăzi poartă această calitate pe care noi o oferim.

De acum vom continua, vom descoperi materiale noi, fibre spectaculoase în culori și texturi inedite, și vom aduce lâna de aur, împlinirea, mai aproape de toți cei ce simt arta parte din viața lor.

CITEȘTE ȘI Okapi – Exotic, unic, impresionant

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii