Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

Arşiţa verii a umflat publicitatea TV la băuturile răcoritoare

televizor1.jpg
Volumul de reclame TV pentru băuturile răcoritoare a crescut în primele nouă luni ale acestui an cu 6%. Este una dintre puţine creşteri semnalate pe pieţele care consumă publicitate pe televiziuni.

Coca-Cola Company a înregistrat o majorare a volumului expunerii pe TV pentru brandurile sale de 9,3% faţă de anul 2011. Producătorul de băuturi răcoritoare se plasează pe primul loc în top, cu un buget de 20.334 puncte de audienţă (Gross Rating Point – GRP). Pe locul secund se află European Drinks, cu 16.078 GRP-uri, un volum cu 6,5% mai redus decât anul trecut. De subliniat este faptul că European Drinks deţine şi branduri de bere, care nu au putut fi eliminate din monitorizarea „Forbes”. De asemenea, toate campaniile firmei deţinute de fraţii Micula s-au derulat pe staţiile proprii: Naţional TV, Favorit şi Naţional Plus 24.

Pepsi Co. a adunat 10.613 puncte de audienţă, cu 31,5% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut. (Un GRP reprezintă 105.000 de persoane în mediul urban.) Pe locurile următoare se plasează Romaqua Group Borsec, cu apele Borsec, Stânceni, răcoritoarele Gusto şi Quick Cola, şi Tymbark Maspex, cu brandurile Tymbark, Tedi şi Ciao. (Romaqua Group Borsec deţine şi marca de bere Albacher, a cărui consum de publicitate n-a putut fi diferenţiat în monitorizarea „Forbes”.)

Piaţa de băuturi răcoritoare a consumat 55.983 GRP-uri, cifră superioară faţă de cea înregistrată de brandurile de automobile, de producătorii de lactate şi faţă de instituţiile bancare.    

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii