Cautare




, Contributor

Interviu |
|

Arnold & Son: Lumea întreagă pe un cadran de ceas

Arnold & Son îi cucerește pe colecționari cu piese de o înaltă ținută artistică și tehnică. În 2020 a lansat un superb tourbillon omagiind cultura japoneză; anul acesta, brandul face pasul spre elita colecționarilor din China, consolidându-și, totodată, legătura cu iubitorii de pretutindeni ai complicațiilor astronomice, cărora le-a rezervat primul ceas al mărcii cu fazele Lunii în reprezentare 3D. Am stat de vorbă cu Bertrand Savary, CEO-ul Arnold & Son, despre provocările și oportunitățile unui prezent imprevizibil pe care însă brandul pare să îl administreze foarte bine.
utt-dragon-phoenix-9

Ai lucrat de-a lungul întregii tale cariere de până acum în industria orologeră. Asta ai visat încă de mic?
Sigur că nu; visam să devin jucător profesionist de fotbal, iar idolii mei erau Maradona, Van Basten… Dar pe la 16 ani mi-am dat seama că asta va rămâne doar un vis.

Înainte de a prelua conducerea brandului Arnold & Son, ai lucrat pentru alte mărci prestigioase, precum Jaquet Droz, Bulgari, Breguet, Corum și Vacheron Constantin, și ai avut șansa de a-i întâlni pe cei mai importanți oameni din industrie. Cine a exercitat cea mai mare influență asupra carierei tale?
Am încercat să învăț câte ceva de la toți șefii mei, dar dacă trebuie să aleg doar un nume, atunci acesta este dl Hayek Senior, pentru capacitatea lui de a intui ce se va întâmpla peste zece ani și pentru umorul lui.

Bertrand SAVARY

 

Anul trecut ai devenit CEO al Arnold & Son și Angelus. De ce ai ales așa un moment dificil pentru a face o schimbare în cariera ta?
Provocarea a fost – și rămâne – extrem de interesantă, iar istoria și produsele celor două branduri sunt nemaipomenite și posedă un potențial fantastic.

Care au fost cele mai mari provocări de-a lungul acestui an?
Faptul că nu am putut călători și întâlni partenerii, retailerii și consumatorii finali. Vorbim despre branduri de nișă, cu producție restrânsă și piese personalizate; avem nevoie de menținerea acestei legături directe cu clienții noștri.

Care dintre modelele din colecția curentă s-au vândut cel mai bine în timpul acestui an?
Astăzi, identitatea brandului Arnold & Son rezidă în capacitatea lui de a produce complicații orologere rafinate ce se înscriu în tradiția începută de John Arnold: cronometrie, astronomie și timpul pe Mapamond. Acestea sunt cele trei direcții importante. Întâi de toate, în ce privește cronometria, Tourbillon Chronometer 36 aduce un omagiu ceasului de buzunar 1/36 creat de John Arnold, mult mai avansat decât oricare dintre instrumentele de la acea vreme, lucru observat după testarea de 13 luni care a avut loc la Observatorul Greenwich în 1779. John Arnold a și inventat termenul de „cronometru” cu referire la ceasul de buzunar 1/36, care marca o perioadă în care precizia atingea noi performanțe.

Globetrotter

 

Ce-mi spui despre celelalte două direcții de dezvoltare?
În ce privește astronomia, Luna Magna este cel mai bun exemplu nou. Arnold & Son are o veche și constantă relație cu complicația numită fazele Lunii. Ținând cont de biografia lui John Arnold și de amprenta pe care a lăsat-o asupra istoriei marinei regale de-a lungul secolului al XVIII-lea, Casa noastră s-a străduit să reprezinte acest satelit natural de o manieră cât mai fidelă și mai frumoasă cu putință. Reinventând maniera în care este înfățișată Luna, am împins tot mai departe granițele acestui demers orologer astronomic și poetic. În ce privește timpul pe Mapamond, vorbim, desigur, despre modelul Globetrotter, piesă bine-cunoscută clientelei noastre indiene. Inspirat de cronometrele marine de înaltă precizie, Globetrotter indică timpul în funcție de fusul orar, de o manieră sculpturală. Sub puntea arcuită care traversează cadranul, se află Mapamondul tridimensional, care devine, așadar, element central în cazul acestei piese. Este una dintre cele mai mari reprezentări rotitoare ale Pământului de pe un ceas de mână.

Ai sesizat schimbări în preferințele clienților în ultima vreme?
Avem din ce în ce mai multe cereri de ceasuri personalizate din partea unor clienți buni cunoscători în materie de orologerie, care ne indică cu foarte mare precizie ce doresc. Clienții sunt mai exigenți decât înainte. Și felul de a comunica a evoluat mult și dinamizează întregul proces. Brandurile trebuie să reacționeze rapid pentru a putea ține pasul cu această nouă paradigmă.

Luna Magna

 

Care sunt piesele voastre cheie în 2021?
În mod sigur, Luna Magna, model pe care l-am prezentat la expoziția Watches & Wonders. Luna Magna înfățișează prima noastră Lună 3D, cea mai mare de acest fel dintr-un ceas de mână. Sub cadranul descentrat, plasat în dreptul orei 12, lucru ce constituie una dintre semnăturile estetice ale Casei, se află o sferă rotitoare care reprezintă fidel fazele Lunii prin contrast cu fundalul mai scânteietor chiar și decât cerul unei nopți de vară. Jumătate de Lună este realizată din marmură – înfățișându-ne partea luminată a satelitului, jumătate fiind din cristal aventurin, simbolizând partea întunecată. Niciunul din cele două materiale nu a mai fost folosit într-un design 3D ca acesta.

Deci Luna Magna este cel mai reprezentativ model pentru viziunea brandului.
În opinia mea, da, deoarece ceasul este caracterizat de toate atuurile noastre: producție limitată, mecanism unic, realizat 100% în cadrul manufacturii, design special cu un ADN foarte pregnant și o combinație de tehnici decorative folosite pe cadran, care demonstrează măiestria noastră.

În 2020, Arnold & Son lansa o piesă splendidă, modelul Ultrathin Tourbillon Koi, la fel, cu un cadran spectaculos. Cât de importante sunt tehnicile decorative pentru brandul tău și în cât timp se creează un astfel de cadran?
Sunt foarte importante pentru noi; suntem fericiți să ne aflăm printre puținele mărci care pot produce astfel de piese unice. Colaborăm cu cei mai buni artizani, cu maeștri gravori, pictori, specialiști în emailare, în tehnica guilloché, în giuvaiergerie.

Arnold & Son beneficiază de un statut foarte special în industrie, fiind un brand elvețian cu o importantă moștenire engleză, iar asta se traduce în ceasuri cu complicații, realizate măiestrit, clasice. Cât de bună este relația voastră cu clientela mai tânără?
Generația Z este cea mai importantă pentru succesul brandului nostru pe mai departe. Membrii acestei generații sunt interesați de mărcile care au o poveste de spus. Azi, un site frumos și un marketing bun, desfășurat pe platformele social media, nu sunt suficiente ca instrumente. Ne străduim să îndeplinim întru totul așteptările noilor generații.

Perpetual Moon

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii