Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

ARMA acuză Realitatea TV că dezinformează publicul în privința sondajelor TV

realitatea.jpg
Asociaţia Română pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA) a difuzat pe 1 martie un comunicat prin care arată că Realitatea TV duce „o campanie tendențioasă” din data de 26 februarie a.c., pe tema unor rezultate furnizate de Serviciul Naţional de Măsurare a Audienţei TV (SNMATV), realizat de firma Kantar Media, notează „Media Expres”.

Potrivit ARMA, campania de presă împotriva măsurătorii de audiență se derulează în continuare „cu informarea eronată a publicului”, datele de audiență furnizate de Kantar Media arătând că Realitatea TV a avut audiență mai mare de zero, și nu zero cum susține aceasta din urmă.

„Având în vedere acest lucru, precum și faptul că la întâlnirea avută la data de 27.02.2013 cu reprezentantul postului Realitatea TV, dna. Mura Frînculescu, analize relevante au fost prezentate și înmânate dumneaei, facem publice aceste analize (un extras din aceste audiențe este prezentat în imaginea care însoțește acest articol, n.red.). Solicităm ca Realitatea TV să difuzeze acest drept la replică și să înceteze de îndată dezinformarea publicului. Conform analizelor se observă că la data de 25.02.2013, pe intervalul orar 15:00-15:45, pe oricare dintre sferturile de oră au existat telespectatori care s-au uitat la postul Realitatea TV”, se arată în comunicatul ARMA care este însoțit de mai multe tabele de audiență.

„Cerem din nou conducerii Realitatea TV să înceteze campania de dezinformare a publicului prin denigrarea a serviciului de măsurare a audiențelor TV. Facem precizarea că Realitatea TV a fost invitată încă din data de 27.02.2013 să discute subiectele care o preocupă cu Consiliul Director al ARMA, însă până la acest moment nu s-a primit niciun răspuns din partea reprezentanților stației”, se mai arată în comunicatul ARMA.

„Dorim să informăm publicul și cu privire la faptul că Realitatea TV a făcut parte din comisia care, în conformitate cu dispozițiile Legii nr. 504/2002 a audiovizualului, a ales ca unic furnizor al datelor de audiență TV compania Kantar Media”.

Realitatea TV a anunțat pe site-ul Realitatea.NET că a decis să dea în judecată societatea Kantar Media Audiences, după ce în data de 26 februarie 2013, potrivit datelor Kantar Media citate de Realitatea, Realitatea TV ar fi avut o audienţă de 0,0 vreme de 45 de minute, mai precis „în intervalul respectiv de timp a avut mai puţin de 8 telespectatori”, ceea ce, potrivit plângerii formulate în instanță, „este imposibil având în vedere caracterul eminamente informaţional al postului".

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii