Ariston: Vânzările anuale de centrale termice din România au crescut de 18 ori, în ultimii 20 de ani, iar românii asociază confortul cu vacanțele all inclusiv și lumina naturală - Forbes.ro
Cautare




, Staff

Imobiliare |
|

Ariston: Vânzările anuale de centrale termice din România au crescut de 18 ori, în ultimii 20 de ani, iar românii asociază confortul cu vacanțele all inclusiv și lumina naturală

Vânzările anuale de sisteme de încălzire au crescut de 18 ori, în ultimele două decenii, conform datelor Ariston Thermo România, liderul pieței de centrale termice și boilere electrice. Astfel, în prezent, piața locală de centrale termice poate fi considerată o piață matură, datorita creșterii ponderii de înlocuiri, care ocupă un procent din ce în ce mai mare în vânzări. Iar majoritatea românilor asociază confortul cu o vacanță all-inclusive, lumina naturală și culoarea roșu.
shutterstock_breakfast-all-inclusive-vacanta-mic-dejun-holiday (2)

La finele anilor ‘90, când au început să se închidă primele CET-uri din cauza nefuncționării corespunzătoare și a înregistrării unor pierderi tot mai mari, vânzările anuale de sisteme de încălzire înregistrau un număr de circa 15.000 de unități.

De-a lungul timpului, influențată de evoluția constantă a debranșărilor și de numărul ascendent al construcțiilor noi, numărul de centrale termice comercializate a crescut până la aproximativ 170.000 de unități (2008), previziunile Ariston pentru acest a fiind de circa 270.000 de bucăți, o creștere de 18 de ori, față de acum 20 e ani.

Debranșările de la sistemul centralizat în favoarea unei soluții independente și mai eficiente, prin instalarea unei centrale termice, au susținut o bună parte din creșterea pieței. Dar, dacă în trecut, majoritatea vânzărilor erau destinate locuințelor debranșate de la sistemul centralizat, în prezent, ponderea segmentului de înlocuiri a crescut considerabil, ajungând la un nivel de circa 50% din totalul vânzărilor. În ceea ce privește perioada următoare, piața de profil va continua să crească cantitativ, dar mai ales valoric, susținută fiind de construcțiile de locuințe noi, precum și de înlocuirile tot mai dese ale echipamentelor de încălzire mai vechi, care nu dispun de tehnologii noi și eficiență ridicată precum gamele actuale”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Manager al Ariston Thermo România.

De asemenea, evoluția parcului total de centrale termice instalate a crescut substanțial în aceeași perioadă. Astfel, dacă, în 2002, acesta se situa la circa 410.000 de unități, conform ANRSC 2016, la nivelul anului 2016, ajunsese la aproximativ 2,2 milioane de bucăți, în creștere cu 436%. Conform estimărilor Ariston, în prezent parcul instalat de centrale termice a ajuns la circa 2,4 milioane de unități.

Jumătate dintre locuințe sunt debranșate

Creșterea continuă a prețului energiei termice, problemele constante ale sistemelor de încălzire centralizate din întreaga țară și dorința de independență a românilor au dus, în ultimii 15 de ani, la debranșarea a peste 1,25 milioane de locuințe de la sistemul de încălzire centralizat, respectiv a aproape jumătate dintre cele2,48 de milioane branșate în 2002, conform datelor raportate de ANRSC/ANRE.

În prezent, 13 județe din România (Alba, Mureș, Maramureș, Bistrița Năsăud, Satu Mare, Ialomița, Ilfov, Brăila, Caraș Severin, Neamț, Dâmbovița, Olt, Sălaj) nu mai depind de sistemul centralizat de încălzire, folosind un echipament independent de încălzire.

La polul opus, se află Capitala, unde peste 60% dintre locuințe depind încă de sistemul centralizat (circa 560.000 de locuințe branșate), potrivit datelor Ariston Thermo România.

Raportat la situația pe primul semestru a anului 2017, în topul județelor unde s-au înregistrat cele mai multe debranșări se află Galați, unde 6.966 apartamente s-au debranșat de la CET-uri, pe locurile următoare aflându-se Iași (800 de debranșări), Tulcea (445), Timiș (431) și Argeș (410).

Cumpărătorii sunt tot mai interesați de avantajele suplimentare

Potrivit unui studiu realizat de Ariston Thermo România, comportamentul de achiziție al cumpărătorilor de centrale termice s-a schimbat semnificativ în ultimii ani, aceștia fiind tot mai interesați de avantajele suplimentare oferite de către producători, pe lângă caracteristicile tehnice de bază, precum puterea sau debitul de apă caldă menajeră și prețul.

Astfel, dacă la primele achiziții, respectiv la începuturile dezvoltării pieței locale de centrale termice, prețul era criteriul principal de achiziție, în proporție de aproape 40%, iar eficiența, randamentul și consumul erau următoarele criterii de alegere, însumând circa 25%, astăzi, criteriile principale de cumpărare s-au schimbat, iar eficiența, serviciile post-vânzare și noile tehnologii se află în top.

Marca rămâne o constantă atunci când se cumpără un echipament de încălzire, fiind în continuare un element luat în calcul în decizia finală.

Noii clienți sunt mai puțin preocupați de costurile inițiale de achiziție și mai mult de perioada de amortizare a investiției, preferând să investească într-un produs mai scump, dar cu o perioadă mai lungă de viață și un consum redus, ce asigură facturi mai mici și care aduce un confort sporit”, a mai precizat Drăguleanu.

Potrivit studiului companiei, clientul actual este mai bine informat, la curent cu tendințele în domeniu și mai preocupat de beneficiile oferite de noile tehnologii. De asemenea, acesta își caută informațiile în special din mediul online și din recomandări, achiziționează produsele din magazine specializate în instalații sau lanțuri de tip DIY, ținând cont de sfaturile instalatorilor și ale consilierilor de vânzări.

Majoritatea românilor asociază confortul cu o vacanță all-inclusive

Românii asociază confortul atât cu elemente obiective, cât și cu criterii subiective, conform unei analize Ariston asupra viziunii românilor în ceea ce privește confortul.

În mare parte, românii au definit confortul printr-o stare, pe baza unor criterii personale și l-au identificat cu liniștea, armonia sau căldura. Pe de altă parte, unii văd confortul în criterii pragmatice, iar majoritatea asociază acest aspect cu căminul în care locuiesc.

Pentru a se simți confortabil, românii au nevoie de spațiu ori lumină naturală, indică răspunsurile celor intervievați. Totodată, prezența familiei sau a celor dragi este reflexia confortului pentru mulți dintre respondenți.

De altfel, întrebați cu ce culoare asociază căldura, românii au optat în majoritate pentru roșu. Pe plan secund, s-a aflat culoarea portocaliu, urmată îndeaproape de galben.

Rugați să descrie confortul în viziunea lor, majoritatea românilor a răspuns o vacanță all-inclusive. În general, aceștia asociază ideea de confort cu o cană de cafea caldă, într-o dimineață friguroasă, o carte bună, în pat, într-o zi de sâmbătă sau un duș cald.

Raportat la propriile cămine, cea mai confortabilă încăpere în viziunea românilor este sufrageria, alegere făcută de cei mai mulți dintre respondenți, iar temperatura ideală din locuință se situează între 20-22 de grade.

Studiu a fost realizat pe un eșantion de 400 de persoane din toate județele țării, cu vârste cuprinse între 25 și 65 de ani, peste 75% având studii superioare (303).

2,6 milioane de clienți, în 20 de ani pe piața locală

La aniversarea a 20 de ani pe piața locală, în acest an, Ariston Thermo România își propune dezvoltarea businessului și creșterea investițiilor pe plan local, dar și menținerea poziției de lider pe segmentul de încălzire, prin produse, rețeaua de parteneri și dezvoltarea rețelei de distribuție și service.

Încă de la intrarea companiei în România, provocarea noastră a fost să ne adaptăm cerințelor pieței locale și să oferim produse și servicii de calitate. Suntem onorați, de altfel, să avem cel mai mare parc instalat de echipamente de încălzire din casele românilor”, a adăugat Drăguleanu.

În prezent, portofoliul de produse Ariston Thermo România este compus din centrale termice murale în condensare (24-35 kW), echipamente de încălzire  de mare capacitate (45-150 kW), cazane de pardoseală (până la 2.000 kW), sisteme solare, unități de acumulare, pompe de căldură, boilere electrice și aparate de aer condiționat, comercializate sub brandurile Ariston (Italia), Chaffoteaux (Franța) și ELCO (Germania).

Segmentul de înlocuiri al centralelor termice și boilerelor electrice reprezintă astăzi unul dintre motoarele pieței, care, din estimările noastre, va ajunge la aproximtiv 80% din cerere, în următorii cinci ani. (…) De la începutul prezenței noastre pe piața locală peste 2,6 milioane de familii au ales Ariston”, a mai declarat Drăguleanu.

Totodată, una dintre strategiile de dezvoltare a businessului este nivelul de specializare a partenerilor, care sunt mereu la curent cu schimbările produselor și noutățile din domeniu. În acest sens, compania investește, constant, în instruirea rețelei de colaboratori, care este formată la momentul actual din 300 de distribuitori și 250 de centre de service, fiind cele mai largi rețele operaționale la nivel național.

De asemenea, compania dispune de aplicația Ariston NET, sistem ce permite încălzirea locuinței și pregătirea apei calde menajere, de oriunde și oricând, singura condiție fiind o conexiune la Internet.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii