Cautare




, Contributor

Scriu despre publicitate și media de 20 de ani. În 2013, am publicat cartea de interviuri „Primul an de publicitate”.

Media şi entertainment |
|

ARCA respinge limitarea publicității locale pe radiourile naționale

Asociaţia Română de Comunicaţii Audiovizuale (ARCA) consideră depășite și anticoncurențiale propunerile radiourilor locale de limitare a accesului radiourilor naționale pe piața de publicitate locală și obligarea acestora de a difuza minimum 4 ore pe zi de program local, potrivit unui comunicat de presă preluat de Media Expres.
arca_logo_300.jpg

Comunicatul se referă la întâlnirea informală care a avut loc pe 22 aprilie la Consiliul Naţional al Audiovizualului între o parte a membrilor consiliului şi reprezentanţi ai radiourilor locale precum şi ai reţelelor de radio naţionale (Kiss FM, Magic FM, Radio Zu, Digi FM, Naţional FM, Europa FM)

ARCA consideră că o astfel de viziune a reglementării în audiovizual a fost depăşită încă din anul 2002, când CNA a eliminat ideea de program local instituit ca obligaţie. ARCA consideră că obligația de program local contravine legii audiovizualului, conform căreia iniţiativa modificării structurii de programe nu poate aparţine decât radiodifuzorului.

„Dacă ar fi adoptată, această obligativitate ar putea fi calificată ca o gravă lezare a libertaţii editoriale, unul din drepturile fundamentale ale radiodifuzorilor, garantat prin legea audiovizualului”, se arată în comunicat.

De asemenea, eliminarea reţelelor naţionale de pe piaţa de publicitate locală, materializată prin propunerea radiourilor locale de a interzice reţelelor difuzarea de mesaje publicitare ale comercianţilor din zona de emisie a staţiilor proprii, reprezintă nu numai un act anticoncurenţial în interiorul pieţei media, dar şi o gravă discriminare faţă de comercianţii locali cărora li se va interzice astfel să îşi facă publicitate acolo unde doresc.

Postează un comentariu

sau înregistrează-te pentru a adaugă un comentariu.

*

Comentarii

Nu există comentarii